Diablo IV:s battle pass kräver att du startar en ny karaktär

Moderator | Testpilot
Skrivet av whoo:

Jag är så kluven.

Noll sug till att skapa en ny char var 3:e månad.

Har dom sagt något om tidsåtgång för att låsa upp battle pass levels?

Jag ser en risk i att man som casual kommer låsas ute från en stor del av spelet baserat på att det kommer en ny säsong innan man hunnit igenom den gamla.

Kommer det finnas content/endgame/nya saker att göra på Eternal realmen också, eller är det Säsongerna dom ser som det primära sättet att spela på ”i långa loppet”?

Det mesta i säsongerna kommer hamna i Eternal Realm senare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag tycker också om det, tyvärr har jag problem med Rubber Banding, och det är för drygt att levla efter lvl 50 typ.
I övrigt tycker jag det är riktigt grymt bra spel.

Fick bort rätt mycket av min Rubber Banding genom att stänga av "Use browser hardware acceleration" under settings. Helt galet men det hjälpte verkligen.


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Ja jag måste kolla upp det, har för mig dom sa det på en sit down, samtidigt som dom berätta att Season 2 redan var klar och dom höll på med season 3.
Men ja jag kan ju ha snurrat till det också. Blivit många streams på sistone, andra spel också.

Tror du menar dem är klara med season 1, och season 1 teamet i så fall startat på season 3. Season 2 utvecklar dem fortfarande med ett annat team. Eftersom dem jobbar med två teams parallellt. (kan faktiskt inte minnas att dem nämnt season 3 alls ännu)

Har sett på alla officiella steams, och det är vad jag förstått det som.

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag är så kluven.

Noll sug till att skapa en ny char var 3:e månad.

Har dom sagt något om tidsåtgång för att låsa upp battle pass levels?

Jag ser en risk i att man som casual kommer låsas ute från en stor del av spelet baserat på att det kommer en ny säsong innan man hunnit igenom den gamla.

Kommer det finnas content/endgame/nya saker att göra på Eternal realmen också, eller är det Säsongerna dom ser som det primära sättet att spela på ”i långa loppet”?

Även som casual så bör du hinna med det mesta på 3 månader. För du är fortfarande målgruppen.

Det här är så beprövat i alla ARPG sedan tidigare, så här vore det absolut galet om dom inte gjorde en reset när nytt content blev tillagt. För skall man då som maxad char gå till säg en ny boss, och typ smälta den utan minsta utmaning? Jaha så var man klar där då.

Hela poängen med ny season, där det är nytt content, ny loot, nya bossar och mechanics, samt ombalansering av befintliga. Att man då startar om från scratch, med noll resurser och helt ny ekonomi, just för att den stora massan ser nöjet i att levla upp, samtidigt som man upplever allt nytt.

Det är själva RESAN som är det roliga. Har alltid varit. När du väl når hög level och har bra gear, så är du ju klar. Vad har du då kvar att göra? Ingenting egentligen. Faktum är att lvl 70-ish är egentligen där spelet tar slut. Att dom har en grind till lvl100 och en "pinnacle boss" är enbart för de som verkligen vill no-life spelet (alltså INTE casuals), och dessa står för ca 1-4% eller så av de som köpt spelet.

Medlem
Skrivet av magma:

Därav att jag väntade med att skapa ny karaktär till första säsongen så man har något att se fram emot.
Fortsätter i D2R till säsong 1 kommit ut.

Bara så du vet, för att börja med season material måste du ha klarat av kampanjen med en karaktär först. Så väntar du till season blir du tvungen att köra igenom hela kampanjen först innan du kan påbörja själva säsongen.

Medlem

Någon som vet om det kommer fler klasser som säsongsinnehåll? Jag spelar som magiker just nu och har ju därför 4 andra klasser att levla upp under kommande säsonger. Men efter det? Känns verkligen inte lockande att börja om med samma klasser varje ny omgång.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Någon som vet om det kommer fler klasser som säsongsinnehåll? Jag spelar som magiker just nu och har ju därför 4 andra klasser att levla upp under kommande säsonger. Men efter det? Känns verkligen inte lockande att börja om med samma klasser varje ny omgång.

Klass(er?) och mer main story kommer komma som expantion(er?), inte som säsongsinnehåll (det kommer vara mindre grejer).

Medlem
Skrivet av Scream112:

Även som casual så bör du hinna med det mesta på 3 månader. För du är fortfarande målgruppen.

Det här är så beprövat i alla ARPG sedan tidigare, så här vore det absolut galet om dom inte gjorde en reset när nytt content blev tillagt. För skall man då som maxad char gå till säg en ny boss, och typ smälta den utan minsta utmaning? Jaha så var man klar där då.

Hela poängen med ny season, där det är nytt content, ny loot, nya bossar och mechanics, samt ombalansering av befintliga. Att man då startar om från scratch, med noll resurser och helt ny ekonomi, just för att den stora massan ser nöjet i att levla upp, samtidigt som man upplever allt nytt.

Det är själva RESAN som är det roliga. Har alltid varit. När du väl når hög level och har bra gear, så är du ju klar. Vad har du då kvar att göra? Ingenting egentligen. Faktum är att lvl 70-ish är egentligen där spelet tar slut. Att dom har en grind till lvl100 och en "pinnacle boss" är enbart för de som verkligen vill no-life spelet (alltså INTE casuals), och dessa står för ca 1-4% eller så av de som köpt spelet.

Jag spelar väl rätt casual och är 61 nu, men jag har tänkt att level 100 och att kunna slå slutbossen är målet för varje säsong, känns trist att inte hinna dit innan en ny säsong börjar när man ändå investerat så mkt tid i en karaktär 😛 hade gärna haft lite längre mellan säsongerna eller att levling 50+ inte var så långsamt

eld
Medlem

Så mycket reaktion på något som var en av de bästa grejjerna med ladders och seasons, att skapa ny karaktär var ju en av de roliga sakerna!

Medlem
Skrivet av Morti:

Jag spelar väl rätt casual och är 61 nu, men jag har tänkt att level 100 och att kunna slå slutbossen är målet för varje säsong, känns trist att inte hinna dit innan en ny säsong börjar när man ändå investerat så mkt tid i en karaktär 😛 hade gärna haft lite längre mellan säsongerna eller att levling 50+ inte var så långsamt

Med högsta sannolikhet kommer du levla snabbare med seasonal chars då dom börjar starkare, inte behöver maska genom kampanjen igen, samt att season pass (den bit som alla får gratis) innehåller xp-boost

det är nog möjligt det finns någon cosmetisk sak eller titiel ifall man når lvl100 och slår pinnacle boss, så som det gör just nu, men det får stå för dig om det känns viktigt.

Samtidigt kommer du alltid kunna fortsätta i eternal realm med din första char och slå uber lilith där oavsett.

Medlem
Skrivet av eld:

Så mycket reaktion på något som var en av de bästa grejjerna med ladders och seasons, att skapa ny karaktär var ju en av de roliga sakerna!

För mig var det hela poängen att alls ha ladders och seasons, annars är det ju bara en ny patch. Det går ju utmärkt att lira i eternal realm jämt om man inte vill spela seasons.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Klass(er?) och mer main story kommer komma som expantion(er?), inte som säsongsinnehåll (det kommer vara mindre grejer).

Tack då vet jag


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Klass(er?) och mer main story kommer komma som expantion(er?), inte som säsongsinnehåll (det kommer vara mindre grejer).

De har redan bekräftat att det åtminstone kommer två fulla expansioner. Dock inga detaljer om innehållet i dem. Under tiden de jobbar på expansionerna så håller de spelare sysselsatta med Seasons.

Kikar vi på tidigare diablo spel så har det varit brukligt att inkludera en ny klass när det släpps en expansion. Så vi kanske har två nya klasser att se fram emot. Plus en fortsättning på kampanjen.

Medlem
Skrivet av Nimafor:

Bara så du vet, för att börja med season material måste du ha klarat av kampanjen med en karaktär först. Så väntar du till season blir du tvungen att köra igenom hela kampanjen först innan du kan påbörja själva säsongen.

Precis, det har jag redan gjort


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag tycker också om det, tyvärr har jag problem med Rubber Banding, och det är för drygt att levla efter lvl 50 typ.
I övrigt tycker jag det är riktigt grymt bra spel.

Testa att slå av Crossplay om du spelar på PC, folk säger att det hjälper, själv har jag inte haft någon rubberbanding sedan preorder betan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Helt ok att börja om, men att komma upp till typ lvl 80 är segt. Så de behöver dom nog göra nåt åt. Speciellt om de är hög lvl content dom addar. Kommer ha xp boost i battlepass ,men om de är 5% gör de ingen skillnad. Sen om de hamnar i shop också så är de extrem greed igen. Men hoppas på de bästa. Gillar spelet.

Medlem
Skrivet av Kenzoou:

Helt ok att börja om, men att komma upp till typ lvl 80 är segt. Så de behöver dom nog göra nåt åt. Speciellt om de är hög lvl content dom addar. Kommer ha xp boost i battlepass ,men om de är 5% gör de ingen skillnad. Sen om de hamnar i shop också så är de extrem greed igen. Men hoppas på de bästa. Gillar spelet.

Tycker det är resan som är kul ju Att gå upp i level går väldigt fort redan. Men förstår heller inte stressen med att nå hög level. Om det ex bara tog några dagar att nå level 80 skulle ju vara jättetråkigt.

Dem kommer inte sälja någon form av xp boost för riktiga pengar. Dem har varit jättetydliga med allt sådant. Så är lungt där.

Gillar spelet med otroligt mycket

Jag förstod ju att det skulle va såhär eftersom PoE har en variant av BP med. För mig är det konstigare att inte ha BP med seasonal eftersom all ny content kommer dit så för att milstolparna i det ska va nya och refreshing varje gång måste det ju va bundna till säsongen. Om de inte hade varit det hade det varit EXAKT samma sak varje gång?

Medlem

Jag fattar verkligen inte seasons och ladders, jag förstår verkligen inte nöjet med att börja om från början hela tiden, särskilt inte var tredje månad.

Medlem
Skrivet av BaraShiro:

Jag fattar verkligen inte seasons och ladders, jag förstår verkligen inte nöjet med att börja om från början hela tiden, särskilt inte var tredje månad.

Det är ett gott tillfälle att testa en annan klass än den man kört sist.

Medlem

Ni som gnäller över detta & ser detta som ett problem,

Dörren är där ~>

Det är såhär diablo har fungerat sedan diablo 2 och diablo 3. Ger man sig in blind i ett sånt här spel har man sig själv att skylla.

Spela för storyn för all del. Men gnäll inte på hur spelet fungerar därefter.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Ni som gnäller över detta & ser detta som ett problem,

Dörren är där ~>

Det är såhär diablo har fungerat sedan diablo 2 och diablo 3. Ger man sig in blind i ett sånt här spel har man sig själv att skylla.

Spela för storyn för all del. Men gnäll inte på hur spelet fungerar därefter.

Diablo Immortal har inte så och original D2 hade det inte heller. Det var D3 och väldigt långt in i träsket som hade det. Diablo gick downhill efter tvåan imho och mycket påminner om WoW när det kommer till hur dom marknadsför Diablo

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

Diablo Immortal har inte så och original D2 hade det inte heller. Det var D3 och väldigt långt in i träsket som hade det. Diablo gick downhill efter tvåan imho och mycket påminner om WoW när det kommer till hur dom marknadsför Diablo

Jo, diablo 2 hade ladder resets =/= seasons resets

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är ett gott tillfälle att testa en annan klass än den man kört sist.

Ja, kanske. Jag vet inte, jag kör nästan uteslutande casters och aldrig melee, i typ alla rpg. Orkar aldrig spela alla klasser.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Ni som gnäller över detta & ser detta som ett problem,

Dörren är där ~>

Det är såhär diablo har fungerat sedan diablo 2 och diablo 3. Ger man sig in blind i ett sånt här spel har man sig själv att skylla.

Spela för storyn för all del. Men gnäll inte på hur spelet fungerar därefter.

Bara för att något fungerar på ett visst sätt betyder det inte nödvändigtvis att det är optimalt.

Medlem

Blir inget med det. Hoppar hela season skärpet tills dom gör nått smart av det. Visst fuskade det bra i d3 med det kommer inte funka bra i d4. Vi får väll se men jag hoppar det tills vidare.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Jo, diablo 2 hade ladder resets =/= seasons resets

Har inget minne av det och nu pratar jag inte om "Remastered" utan originalet från 90-talet som inte ens går att spela på dagens datorer. Minns spelet som väldigt casual friendly till skillnad från vad dagens Diablo är där eliten blir lvl 100 på en dag och där Blizzard lägger all fokus på dom och skiter fullständigt i resten som bara vill njuta i lugn och ro

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

Har inget minne av det och nu pratar jag inte om "Remastered" utan originalet från 90-talet som inte ens går att spela på dagens datorer. Minns spelet som väldigt casual friendly till skillnad från vad dagens Diablo är där eliten blir lvl 100 på en dag och där Blizzard lägger all fokus på dom och skiter fullständigt i resten som bara vill njuta i lugn och ro

De gamla versionerna går utmärkt att spela på moderna datorer... D2 var absolut inte casual friendly, om man inte enbart körde normal då förstås, men då va ju spelet slut typ innan man låst upp de bästa skillsen.
Och originalet (d2 då) hade ladders där man började från 0 med ny gubbe och tävlade om att vara först till 99.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

De gamla versionerna går utmärkt att spela på moderna datorer... D2 var absolut inte casual friendly, om man inte enbart körde normal då förstås, men då va ju spelet slut typ innan man låst upp de bästa skillsen.
Och originalet (d2 då) hade ladders där man började från 0 med ny gubbe och tävlade om att vara först till 99.

Detta var ca 24 år sen och du minns allt som det var igår. Coolt mannen. Själv har jag bra minne men inte såpass bra minne. Fråga, när kom ladders till D2? Före eller efter Lord of destruction expansion?

Medlem
Skrivet av Katten_Gustaf:

Detta var ca 24 år sen och du minns allt som det var igår. Coolt mannen. Själv har jag bra minne men inte såpass bra minne. Fråga, när kom ladders till D2? Före eller efter Lord of destruction expansion?

Efter. D2 släpps 2000, expansionen 2001 och ladders 2003.

123
Skriv svar