Diablo IV drog in mer än 666 miljoner dollar på 5 dagar

Robot
Diablo IV drog in mer än 666 miljoner dollar på 5 dagar

Blizzard djävligt nöjda.

#diablo-iv


Medlem

nå bara det fattar att inte lägga ditt p2w produkter, så är det fantastiskt spel. super nöjd so far so good!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Noooo, folket vad gör ni?!
Sluta legitimera 815 kr! T_T

Tänk vilka signaler ni skickar ut!
- Jahaja, folk köper? Men dåså! Theh-hehehe

Världen står inför dess brant. Det är kört! En alltför stor andel av civilisationen är för dåliga på att invänta rean! >:/


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Djävla massa pengar det.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Noooo, folket vad gör ni?!
Sluta legitimera 815 kr! T_T

Fortfarande billigare än på 90-talet om man räknar med inflation. Sen har spelen extremt mycket större budget idag.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Noooo, folket vad gör ni?!
Sluta legitimera 815 kr! T_T

Tänk vilka signaler ni skickar ut!
- Jahaja, folk köper? Men dåså! Theh-hehehe

Världen står inför dess brant. Det är kört! En alltför stor andel av civilisationen är för dåliga på att invänta rean! >:/

"Game -initial price- price today

Diablo 1 - 50$ - 94.51$
Diablo 2 - 50$ - 88$
Diablo 3 standard - 60$ - 79$
Diablo 4 standard - 70$ - 70$"

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Noooo, folket vad gör ni?!
Sluta legitimera 815 kr! T_T

Tänk vilka signaler ni skickar ut!
- Jahaja, folk köper? Men dåså! Theh-hehehe

Världen står inför dess brant. Det är kört! En alltför stor andel av civilisationen är för dåliga på att invänta rean! >:/

Jag köpte ultimate för 1099 och det är värt varenda krona. Slår man ut det på 1 år så kostar spelet 3 kr per dag. Ganska billigt enligt mig. Är bara fattiglappar som väntar på rea 😋

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Noooo, folket vad gör ni?!
Sluta legitimera 815 kr! T_T

Tänk vilka signaler ni skickar ut!
- Jahaja, folk köper? Men dåså! Theh-hehehe

Världen står inför dess brant. Det är kört! En alltför stor andel av civilisationen är för dåliga på att invänta rean! >:/

Jag köper inte för detta pris.. total bojkott av spel som går över 599 kronor. Väntar på att spelen patchar till sig och sedan en fin prissänkning.

Medlem

Aldrig varit med om ett spel som har så mycket rubberbanding och lagg. Helt ospelbart.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag köper inte för detta pris.. total bojkott av spel som går över 599 kronor. Väntar på att spelen patchar till sig och sedan en fin prissänkning.

Rätta takter!
Det är vi två mot världen, showerguy!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fortfarande billigare än på 90-talet om man räknar med inflation. Sen har spelen extremt mycket större budget idag.

Skrivet av Rasmous:

"Game -initial price- price today

Diablo 1 - 50$ - 94.51$
Diablo 2 - 50$ - 88$
Diablo 3 standard - 60$ - 79$
Diablo 4 standard - 70$ - 70$"

Är det verkligen sant att vi betalar mindre för Diablo 4 än 3?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Aldrig varit med om ett spel som har så mycket rubberbanding och lagg. Helt ospelbart.

Då måste det vara något knas på din sida. Jag hade lite problem mellan den 6:e-7:e juni då mångade spelade, men sen har det inte varit några problem för mig eller vänner jag har som spelar. Betan därimot var det en hel del rubberbanding i dock.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Aldrig varit med om ett spel som har så mycket rubberbanding och lagg. Helt ospelbart.

Testa med kabel, en polare hade likadant när han satt på wifi. Men vi andra upplevde inget sånt alls vi har lirat från den 2a. Ett tips är att trycka på CTRL+R 2 gånger. Om MS går upp så förväntas en gummisnodd och då vet du att det är svajigt nät.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Noooo, folket vad gör ni?!
Sluta legitimera 815 kr! T_T

Tänk vilka signaler ni skickar ut!
- Jahaja, folk köper? Men dåså! Theh-hehehe

Världen står inför dess brant. Det är kört! En alltför stor andel av civilisationen är för dåliga på att invänta rean! >:/

Spenderar våra pengar, och kommer fortsätta göra det.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Är det verkligen sant att vi betalar mindre för Diablo 4 än 3?

Om man räknar med inflationen, så, ja!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fortfarande billigare än på 90-talet om man räknar med inflation. Sen har spelen extremt mycket större budget idag.

Extremt överdriven marketing vill jag påstå står bakom spelets inflaterade pris. Detta gäller för BF, Diablo IV, Cyberpunk 2077 osv. Som marknadsförts av såsom FZ och strömmare på Twitch.

Var och en får värdera sina 800kr. Jag tycker inte priset är motiverat.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Om man räknar med inflationen, så, ja!

Sanslös inflation. Sen är väl kronan svag på det!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Schluug:

Då måste det vara något knas på din sida. Jag hade lite problem mellan den 6:e-7:e juni då mångade spelade, men sen har det inte varit några problem för mig eller vänner jag har som spelar. Betan därimot var det en hel del rubberbanding i dock.

Skrivet av theBoosing:

Testa med kabel, en polare hade likadant när han satt på wifi. Men vi andra upplevde inget sånt alls vi har lirat från den 2a. Ett tips är att trycka på CTRL+R 2 gånger. Om MS går upp så förväntas en gummisnodd och då vet du att det är svajigt nät.

Det finns typ 10000 trådar om detta så nä, inte från min sida.
kör med kabel, allt är uppdaterat.
Det är enbart i Diablo 4 detta händer.

Edit: just nu är dom 2 översta trådarna på Diablo4 forumet just om Rubber banding.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Trevligt att se så många förespråkare av övergrepp och våld som fortsätter stödja ActiBlizz och dessutom nervärderar andra som inte vill betala fullpris eller köpa det alls! /sarkasm

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Extremt överdriven marketing vill jag påstå står bakom spelets inflaterade pris. Detta gäller för BF, Diablo IV, Cyberpunk 2077 osv. Som marknadsförts av såsom FZ och strömmare på Twitch.

Var och en får värdera sina 800kr. Jag tycker inte priset är motiverat.

Du menar att de tar det priset för att det är så stor efterfrågan pga bra marknadsföring? Det måhända, det är fortfarande billigare än förr för ett spel med enormt större budget.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Trevligt att se så många förespråkare av övergrepp och våld som fortsätter stödja ActiBlizz och dessutom nervärderar andra som inte vill betala fullpris eller köpa det alls! /sarkasm

Exakt därför jag köpte spelet, så jag kan stödja dessa överfallare och våldtäktsmän. Vad vore världen utan dessa.

Jag köpte också spelet för tusenlappen och har inte haft så kul sen WoW släpptes, eller Mass Effect. Timme efter timme bara flyger förbi. Verkligen old school Blizzard välgjort.

Medlem

Bara att kolla på Metacritic vad folket tycker om Diablo 4 egentligen. Dags att skriva om det FZ kanske, eller kommer näst nyhet bara vara "BLIZZARD ÄR BÄST, DIABLO 4 ÄR AWESOME!" igen?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Bara att kolla på Metacritic vad folket tycker om Diablo 4 egentligen. Dags att skriva om det FZ kanske, eller kommer näst nyhet bara vara "BLIZZARD ÄR BÄST, DIABLO 4 ÄR AWESOME!" igen?

https://www.metacritic.com/game/pc/diablo-iv/user-reviews
Jag skulle ta dessa user reviews med 10 nypor salt. Flera av de 600 negativa recensenterna ger poäng som 0-1 och skriver en massa skit. Metacritic har aldrig varit särskilt bra.

Det är värt att tänka på representationen här. De som gillar spelet behöver inte gå någonstans och skriva av sig. De som är negativa har ju inget att spela, dessutom har de bränt minst 814 kr och känner sig motiverade att gå och klaga nånstans där alla ser, förslagsvis MetaCritic. Sen finns det folk som ofta skriver negativa recensioner bara för att synas och sen hoppas få sina förbättringsförslag igenom.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Om man räknar med inflationen, så, ja!

Det blir inte korrekt då prisjämförelsen är i dollar och inte beaktar kronan.
En USD låg på ganska exakt 7 kr i Maj 2012 och idag ligger den på 10,66 kr.

Valutakurs:
$60 = 407 kr (2012).
$60 = 640 kr (Idag).

$70 = 747 kr (idag)

Valutakurs + inflation, exklusive moms:
$60 = 518 kr (2012).
$60 = 640 kr (Idag).

$70 = 747 kr (idag)

Valutakurs + inflation, inklusive moms:
$60 = 647 kr (2012).
$60 = 800 kr (Idag).

$70 = 934 kr (idag).

€70 = 811 Kr. Vad man faktiskt betalar för Diablo IV idag via Battle.net.
811 kr är mer än 647 kr så det har åtminstone blivit dyrare för oss.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Det blir inte korrekt då prisjämförelsen är i dollar och inte beaktar kronan.
En USD låg på ganska exakt 7 kr i Maj 2012 och idag ligger den på 10,66 kr.

Valutakurs:
$60 = 407 kr (2012).
$60 = 640 kr (Idag).

$70 = 747 kr (idag)

Valutakurs + inflation, exklusive moms:
$60 = 518 kr (2012).
$60 = 640 kr (Idag).

$70 = 747 kr (idag)

Valutakurs + inflation, inklusive moms:
$60 = 647 kr (2012).
$60 = 800 kr (Idag).

$70 = 934 kr (idag).

€70 = 811 Kr. Vad man faktiskt betalar för Diablo IV idag via Battle.net.
811 kr är mer än 647 kr så det har åtminstone blivit dyrare för oss.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Fortfarande billigare än på 90-talet om man räknar med inflation. Sen har spelen extremt mycket större budget idag.

Och extremt flera kunder

Medlem
Skrivet av Barak:

Det blir inte korrekt då prisjämförelsen är i dollar och inte beaktar kronan.
En USD låg på ganska exakt 7 kr i Maj 2012 och idag ligger den på 10,66 kr.

Valutakurs:
$60 = 407 kr (2012).
$60 = 640 kr (Idag).

$70 = 747 kr (idag)

Valutakurs + inflation, exklusive moms:
$60 = 518 kr (2012).
$60 = 640 kr (Idag).

$70 = 747 kr (idag)

Valutakurs + inflation, inklusive moms:
$60 = 647 kr (2012).
$60 = 800 kr (Idag).

$70 = 934 kr (idag).

€70 = 811 Kr. Vad man faktiskt betalar för Diablo IV idag via Battle.net.
811 kr är mer än 647 kr så det har åtminstone blivit dyrare för oss.

Men det är ju inte Blizzards fel att Sverige använder sig av Monopol sedlar.

Diablo-1-4 utveklas med Dollar valuta, Löner, lokaler m.m.
Möjligtvis är endel av kostnaden i Brittiska pund och Euro.

Det väsentliga är man kan inte göra den jämförselsen som du gör @Barak , du har rätt i princip, men ingen bryr sig om Sveriges valutakurs i någonstörre grad
Och @Hanzo missar det helt.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Och @Hanzo missar det helt.

Jag trodde han försvara min tes?
Diablo 4 kostar mer än 3:an vid släpp.

Menar du att kostnadsökningen beror mestadels på vår svaga krona?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Diablo 4 till PS4 kostar 699 på Inet. Har man PS5 med skivläsare får man uppgradera till den digitala versionen utan extra kostnad.

Med det sagt har jag inte köpt det än. Väntar på en bundle med demon hunter, om den klassen ens kommer tillbaka.

Sen vill jag se om de låter leaderboarden fyllas med fuskare igen. De lät en säljare av fusken stanna överst på topplistan i flera säsonger, nu senast hade han "klarat" 151 när cappen ligger på 150 och döpt de olika delarna av sin rustning till typ; "kom" "och" "köp" "dina" "fusk" "här" så har han en invitelänk till nån app i sin profil. Hade tagit tio minuter att rensa, då alla fusken syntes så väl, med 3 sockets på varenda rustningsdel. Inget såna problem på PC, men där dör HC-spelarna av lagg istället.

Det där med marknadsföringen är faktiskt sant, har man gått på centralstationen runt releasen kan man inte ha missat reklamen överallt. "Välkommen till helvetet Stockholm" på gigantiska skärmar plus de vanliga och lite överallt i centrala stan. Har inte sett något liknande faktiskt, skulle vara kul att veta hur mycket de pyntat bara för Stockholm, men även totalsiffran. GTAV hade väl en marknadsföring på 500 miljoner nånting?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag trodde han försvara min tes?
Diablo 4 kostar mer än 3:an vid släpp.

Menar du att kostnadsökningen beror mestadels på vår svaga krona?

Kostnadsökning i dollar beror ju på inflation och allmänna löneökningar.
Möjligtvis är kunderna fler, men spel har absolut blivit större och mer komplicerade att göra.
(ex. Diablo 1 jämfört med 4)
Diablo 1 är otroligt mer generiskt med små banor, som ser likadana ut.)
Ännu bättre exempel är Soul Reaver otroligt imponerande spel där en del av nivåerna var i princip inverted grafiskt mer eller mindre 2 in 1 utan något större jobb

12
Skriv svar