Vissa Starfield-versioner ger dig fem dagars tjuvstart

Robot
Vissa Starfield-versioner ger dig fem dagars tjuvstart

Samt storyexpansion och klocka. Men den dyraste säljs inte i Sverige.

#bethesda, #starfield


Medlem

Åh, tillgången lär ju inte bli något problem. På E-bay och liknande är ju allt bara en kostnadsfråga.

Medlem

Måste vara ärlig o säga, om något så har de fått till stilen riktigt jäkla bra på klockan, hörlurarna och kontrollen. Visst designen i säg kanske inte är så speciell. Men gillar vita gråa färgschemat. Ser så clean ut

Medlem

Tack alla som köpte Delux Edition av Diablo 4 och andra liknande spel. Ni gör det till standard i industrin att spel släpps med en dyrare version som också ger en hel helgs förtur till spelet. Bara börja vänja er med spelpriser på norr om 1000kr. För snart blir det default när ni visar att att ni är villiga att betala.

Som tur är släpps Baldurs Gate 3 strax före så det får hålla mig upptagen tills Starfield fått några patcher

Medlem

Lär nog vara upptagen med wow classic hc official servers ändå

Skribent

Jag vet inte vad jag tycker om det här med att betala mer för att få spela tidigare. Alla har ju sett nu att det fungerar efter Diablo IV och alla vill sälja sina spel dyrare utan att få negativ respons från communityn.

Är det här framtiden för större spelsläpp måntro? 🤔

Medlem

Underbara nyheter för en gammal pirat som mig.

Medlem

Funderar på att köpa lurarna. Även sugen på handkontrollen, men lite synd att de inte erbjuder den som elite eller i design lab så man kunde få en elite controller med Starfieldbranding.

Medlem

Den innehåller ju i alla fall spelet, så det är ju ett stort plus!

Medlem

Hur funkar det med gamepassversionen, kan man köpa bara uppgraderingen för 35 dollar och få spelet tidigare samt expansion?

Medlem

Inte varit såhär sugen på fysisk utgåva på flera år.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tack alla som köpte Delux Edition av Diablo 4 och andra liknande spel. Ni gör det till standard i industrin att spel släpps med en dyrare version som också ger en hel helgs förtur till spelet. Bara börja vänja er med spelpriser på norr om 1000kr. För snart blir det default när ni visar att att ni är villiga att betala.

Som tur är släpps Baldurs Gate 3 strax före så det får hålla mig upptagen tills Starfield fått några patcher

Skrivet av Shadee:

Jag vet inte vad jag tycker om det här med att betala mer för att få spela tidigare. Alla har ju sett nu att det fungerar efter Diablo IV och alla vill sälja sina spel dyrare utan att få negativ respons från communityn.

Är det här framtiden för större spelsläpp måntro? 🤔

Nej det är ju tråkigt såklart speciellt i online-spel. Men samtidigt så är jag inte så upprörd om valet finns att köpa en normalversion och vänta några dagar, det är nog mer hälsosamt att försöka tämja sin egen fomo/rädsla att missa något.

Personligen skulle jag aldrig betala för en release några dagar tidigare. Många spel blir så mycket bättre efter några månader och framförallt billigare :).

Medlem

Se det hela som ett sista stort test av spelet innan det släpps på riktigt

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Nyhet:

Men den dyraste säljs inte i Sverige.

Såklart!

För h-vete.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ender:

Åh, tillgången lär ju inte bli något problem. På E-bay och liknande är ju allt bara en kostnadsfråga.

Så är det. Men varför betala 4500 kr om man skulle kunna förboka den för kanske 3000 kr.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Han skriver att de älskar att göra addons till sina spel. Hej Horse Armor

Geeks Gaming

Jag gillar samlarutgåvor (även om jag inte köper dom så ofta), speciellt denna där man verkligen fått till designen på klockan och lådan.
Sjukt snyggt! Hoppas man nu inte gör en 76 igen 😫

Med det sagt så gillar jag inte hela ”betala mer och spela tidigare”-grejen.
Kan egentligen inte sätta fingret på varför men det känns som att man skapar en klyfta mellan gamers. Men jag kanske bara är gammal 🫣😁

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag gillar samlarutgåvor (även om jag inte köper dom så ofta), speciellt denna där man verkligen fått till designen på klockan och lådan.
Sjukt snyggt! Hoppas man nu inte gör en 76 igen 😫

Med det sagt så gillar jag inte hela ”betala mer och spela tidigare”-grejen.
Kan egentligen inte sätta fingret på varför men det känns som att man skapar en klyfta mellan gamers. Men jag kanske bara är gammal 🫣😁

Så har det ju varit ett tag. Snabbare internet bättre ping. Snabbare responstid i skärmen, du ser saker före de andra.
Tänk om fotbollen såg ut så, dojorna för 300kr mer gör att du kan se bollen tidigare än motståndaren
Klart det skapar fördelar och personligen en stor anledning till varför e-sport inte tilltalat mig än iaf.

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Så har det ju varit ett tag. Snabbare internet bättre ping. Snabbare responstid i skärmen, du ser saker före de andra.
Tänk om fotbollen såg ut så, dojorna för 300kr mer gör att du kan se bollen tidigare än motståndaren
Klart det skapar fördelar och personligen en stor anledning till varför e-sport inte tilltalat mig än iaf.

I de största esportsevenemangen är det på plats och alla spelar med samma hårdvara på samma nät. Dvs inga fördelar, däremot finns ju många tävlingar där de kör hemifrån och då kan det nog skilja rätt mycket...

Medlem

Constellation Edition går visst att få tag i i Sverige, eller gick snarare. Slutsåld nu, men lyckades nabba åt mig en

https://international.gear.bethesda.net/products/starfield-co...

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tack alla som köpte Delux Edition av Diablo 4 och andra liknande spel. Ni gör det till standard i industrin att spel släpps med en dyrare version som också ger en hel helgs förtur till spelet. Bara börja vänja er med spelpriser på norr om 1000kr. För snart blir det default när ni visar att att ni är villiga att betala.

Som tur är släpps Baldurs Gate 3 strax före så det får hålla mig upptagen tills Starfield fått några patcher

Fast detta är ingenting nytt. Och det var inte Blizzard som satte den trenden. Det har fungerat såhär bra länge för många stora releaser. Absolut så har de flesta av dem varit onlinespel av någon sort (såsom D4 just är). Men det är ingenting nytt.

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Fast detta är ingenting nytt. Och det var inte Blizzard som satte den trenden. Det har fungerat såhär bra länge för många stora releaser. Absolut så har de flesta av dem varit onlinespel av någon sort (såsom D4 just är). Men det är ingenting nytt.

"och andra liknande spel" skrev jag.
Jag skrev inte att det är nytt.

Vet att många MMO's har haft detta. Men då har det handlat om några få veckodagar innan en release. Aldrig över en helg. Samt att det handlade om förköp, inte en dyrare version.

Medlem

En sak som är bra är att jag får veta lite snabbare om det är ett buggigt spel, höra vad folk tycker i 4 dagar..

Medlem
Skrivet av Najkan:

En sak som är bra är att jag får veta lite snabbare om det är ett buggigt spel, höra vad folk tycker i 4 dagar..

Ja precis, betala extra för att buggtesta.

Själv väntar jag nog 6-12 månader tills moddarna patchat det värsta. 😊 Min backlog är full ändå så finns gott om underhållning.

Medlem

väntade på denna dagen nu ska vi normalisera att dyra utgåvor ger dig extrema försprång eller tillgänglighet till spelen.
Jag bryr mig inte om klocka och allt annat skit.

aja det kommer garanterat vara superbuggigt tidigt spel precis som diablo och alla förrgågna.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tack alla som köpte Delux Edition av Diablo 4 och andra liknande spel. Ni gör det till standard i industrin att spel släpps med en dyrare version som också ger en hel helgs förtur till spelet. Bara börja vänja er med spelpriser på norr om 1000kr. För snart blir det default när ni visar att att ni är villiga att betala.

Som tur är släpps Baldurs Gate 3 strax före så det får hålla mig upptagen tills Starfield fått några patcher

Varsågod!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hur funkar det med gamepassversionen, kan man köpa bara uppgraderingen för 35 dollar och få spelet tidigare samt expansion?

De kommer lansera xbox Ultimate pro där du får tillgång till spel tidigare samt all dlc.

fp
Medlem

Så många kommentarer utan att någon ens nämner Fallout 76 bagen?

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Så har det ju varit ett tag. Snabbare internet bättre ping. Snabbare responstid i skärmen, du ser saker före de andra.
Tänk om fotbollen såg ut så, dojorna för 300kr mer gör att du kan se bollen tidigare än motståndaren
Klart det skapar fördelar och personligen en stor anledning till varför e-sport inte tilltalat mig än iaf.

Du är inte på den nivån att det borde spel nån roll för dig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Tack alla som köpte Delux Edition av Diablo 4 och andra liknande spel. Ni gör det till standard i industrin att spel släpps med en dyrare version som också ger en hel helgs förtur till spelet. Bara börja vänja er med spelpriser på norr om 1000kr. För snart blir det default när ni visar att att ni är villiga att betala.

Som tur är släpps Baldurs Gate 3 strax före så det får hålla mig upptagen tills Starfield fått några patcher

Knappast special editions som gjort att spelpriser gått upp.

12
Skriv svar