Du kan inte spela Diablo IV på Mac, och Whoopi Goldberg är sur

Robot
Du kan inte spela Diablo IV på Mac, och Whoopi Goldberg är sur

Skådespelaren ber Blizzard tänka om.

#diablo-iv


Avstängd

Jag älskar The View

Medlem

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Nog den mest oväntade nyhet jag läst på länge 😂


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Redaktör
Ponny
Skrivet av Soulless:

Nog den mest oväntade nyhet jag läst på länge 😂

Ja, detta var en rubrik jag inte trodde jag skulle skriva. Ej heller klippa i bild från En värsting till syster.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Varför köpte hon en mac och inte en pc?
Vem har hon frågat om råd? Pernilla Wahlgren?

Medlem

Jag tror hon har råd med att köpa en speldator med Windows på alt. en konsol? I do not see the issue here.


signatur

cags

Medlem
Skrivet av cags91:

Jag tror hon har råd med att köpa en speldator med Windows på alt. en konsol? I do not see the issue here.

Att behöva köpa ny hårdvara när man redan har hårdvara som tekniskt sätt klarar driva spelet och att tidigare titlar dessutom fungerat på mac är problemet.

Men jag tror mac har varit planerat hela tiden, bara inte prio för release pga att det är mindre marknad även om det är extremt populärt i usa.

Medlem

sen när är hon en gamer lol

Medlem

Fler spelar än gemene man tror, kul!

Medlem

Håller med henne. Släpp fler spel till Mac så man kan skippa Windows.

Medlem
Medlem

Hon är värd 70 miljoner dollar, hade hon verkligen velat så hade hon löst detta snabbare än vad det tog att spela in videon. Känns bara som ett publicitetstunt detta.

Medlem

Play Diablo 4 on your Mac with Apple’s official Windows emulator

https://www.pcgamesn.com/diablo-4/apple-game-porting-toolkit

Medlem

Bara köpa en PC, mac är ush, eller rättare sagt, allt med Apple.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Viva la dirt league är så jävla bra.

Med det sagt, så kan Whoopi köpa en PC.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är väl det första Diablo-spelet (D2R undantaget) som du inte kan spela på en Mac? Förstår att Mac-användare kanske är lite irriterade.

Skrivet av SWEBarb:

sen när är hon en gamer lol

Fast hon behöver ju inte vara en gamer. Hon vill helt enkelt spela Diablo 4 på sin Mac. Har flera vänner som inte är gamers. De spelar inte spel, förutom en grej (t.ex. FIFA eller Madden) som de alltid ser fram emot varje gång det kommer något nytt.

För de som vet, finns det något liknande funktion som Wine/Proton i Linux men till macOS?

Medlem

Varför installerar hon bara inte Windows på sin mac så e det löst.

Medlem

Cred till henne som inte köper en extra dator trots sin förmögenhet, enbart för att kunna spela ett spel. Greta approves.

Medlem

Kan ändå tycka att det är lite märkligt att storföretagen inte släpper på Mac. Iom att många har Macbook och iPhone m.m. Var en annan sak tidigt 2000-tal när Mac var jätteudda och bara användes på företag. Men nu använder typ alla studenter Macbooks, marknaden borde finnas för större spel.

Medlem

Amen sister! Ser också gärna att det släpps till Switch!

Medlem

Vad spelar det för roll att hon har råd med att köpa en PC att spela det på? Alla Mac användare som inte har råd då? Det är väl i alla fall uppskattat för dem ifall någon med lite tyngd i publicitetsrösten talar upp för dem med?

Allt spel åt folket!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sen när är hon en gamer lol

Killgissningsvis långt innan du var en

Medlem

Korkat att det inte funkar på Mac men det är nog bara en tidsfråga:)

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför installerar hon bara inte Windows på sin mac så e det löst.

Nja, hon kanske sitter på en modernare Mac med Apple Silicon, dvs ARM.

Medlem

/ot

Skrivet av Ender:

Killgissningsvis långt innan du var en

Ännu en felanvändning av det (nedlåtande sexistiska) ordet. (du gissade bara, och var ärlig med det).

Killgissa:
Låtsas kunnig (och påstå nåt som fakta).

/ot


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Ichabod:

Nja, hon kanske sitter på en modernare Mac med Apple Silicon, dvs ARM.

https://www.xda-developers.com/microsoft-finally-documents-ho...

Medlem
Skrivet av Tobbe:

/ot
Ännu en felanvändning av det (nedlåtande sexistiska) ordet. (du gissade bara, och var ärlig med det).

Killgissa:
Låtsas kunnig (och påstå nåt som fakta).

/ot

Det är lustigt hur olika ord och meningar kan tolkas beroende på vem som läser det. För mig så är ordet "killgissa" mer humor än något "nedlåtande och sexistiskt". Hade jag skrivit "gissa" hade någon kanske uppfattat det som att jag faktiskt trodde det på riktigt, medan min användning av låtsasordet "killgissa" (speciellt i kombination med en smiley) förhoppningsvis indikerade att jag var ironisk och egentligen inte trodde det alls.

Hoppas du klarar dig igenom resten av dagen nu

Medlem

Jag spelar Diablo 4 på min Macbook Pro M1 efter lite fipplande. Nu kanske inte hon är så intresserad av att hålla på, men det funkar förvånansvärt bra!

12
Skriv svar