The Day Before-utvecklarna lovar Steam-återkomst och snackar spelinnehåll

Robot
The Day Before-utvecklarna lovar Steam-återkomst och snackar spelinnehåll

I den säkra zonen kan man basta eller ägna sig åt mer vardagliga jobb.

#Fntastic, #The-day-before


Medlem

Lutar mig tillbaka i stolen, häller upp en kaffe och väntar på alla kommentarer... detta kommer bli en bra dag har jag på känn!


signatur

Submission is for the weak

Geeks Gaming

Och de enda dom har att visa upp från sitt " bästa survival spelet någonsin" är en lambo som kör genom en tom stad... Förtroendet är högt.

Kommer bli världens bästa survival/co-op!
Har köpt aktier i företaget för hela grabbens buffert.


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Mos
Medlem

Kanske ska tillägas att mytona ägs av samma personer som är bakom fntastic eller vad dom nu heter.

Så allt är ett luftslott för att scamma investors.

Och all gratisreklam dom får här.

Testpilot

Alltså detta kan gå åt två håll;

1. Det visar sig vara en regelrätt scam riktad mot investerare (alltså inte slutkund, för det finns inget att köpa/förboka). Denna känns dock inte helt rimlig i slutändan, givet den publicitet och hur mycket grundarna visat sig själv utåt.

2. Alla "kritiker" får äta sina ord och vi får äntligen ett bra co-op-PvPvE-survival som inte är ännu en DayZ-kopia. Ett Division med zombies i åtminstone AA-kvalité satt i en vacker UE5-värld.

Jag har då svårt att se något annat utfall än något av detta

Det som för mig ändå ger projektet någon form av hopp är att Nvidia är en officiell partner i det hela, och mig veterligen har de inte backat skit historiskt. Exempel på ett projekt Nvidia backade i närtid som många ansåg för bra för att vara sant (till en början), men ändå visade sig sjukt läckert i slutändan - det är Bright Memory: Infinite.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag har då svårt att se något annat utfall än något av detta

3. Spelet släpps (om flera år kanske) men är mycket sämre, fulare och mindre än det ger sken av och dessutom totalt trasigt, och utvecklarna sköter allt svindåligt och proppar in bisarra mikrotransationer av extrema proportioner och spelet blir en totalflopp? Finns också som alternativ. Satsar en tia på det.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Alltså detta kan gå åt två håll;

1. Det visar sig vara en regelrätt scam riktad mot investerare (alltså inte slutkund, för det finns inget att köpa/förboka). Denna känns dock inte helt rimlig i slutändan, givet den publicitet och hur mycket grundarna visat sig själv utåt.

2. Alla "kritiker" får äta sina ord och vi får äntligen ett bra co-op-PvPvE-survival som inte är ännu en DayZ-kopia. Ett Division med zombies i åtminstone AA-kvalité satt i en vacker UE5-värld.

Jag har då svårt att se något annat utfall än något av detta

Det som för mig ändå ger projektet någon form av hopp är att Nvidia är en officiell partner i det hela, och mig veterligen har de inte backat skit historiskt. Exempel på ett projekt Nvidia backade i närtid som många ansåg för bra för att vara sant (till en början), men ändå visade sig sjukt läckert i slutändan - det är Bright Memory: Infinite.

2. Tänk om det släpps och är rent skitdåligt men snyggt 🙈

Testpilot
Skrivet av Ftmch:

3. Spelet släpps (om flera år kanske) men är mycket sämre, fulare och mindre än det ger sken av och dessutom totalt trasigt, och utvecklarna sköter allt svindåligt och proppar in bisarra mikrotransationer av extrema proportioner och spelet blir en totalflopp? Finns också som alternativ. Satsar en tia på det.

Skrivet av noyart:

2. Tänk om det släpps och är rent skitdåligt men snyggt 🙈

Jag hade haft den inställning som ett tredje alternativ om inte Nvidia hade plöjt in resurser i projektet - som sagt, det företaget backar mig veterligen inte skit på den nivån — något vettigt har visats för att ge Nvidia tummen upp och öppna plånboken


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

Kommer bli världens bästa survival/co-op!
Har köpt aktier i företaget för hela grabbens buffert.

Hahahah 😄


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag hade haft den inställning som ett tredje alternativ om inte Nvidia hade plöjt in resurser i projektet - som sagt, det företaget backar mig veterligen inte skit på den nivån — något vettigt har visats för att ge Nvidia tummen upp och öppna plånboken

Vänta nu, Nvidia har väl inte "plöjt in resurser" i spelet? Det där tror jag faktiskt att du drog ur hatten, rätta mig gärna om jag har fel.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Alltså detta kan gå åt två håll;

1. Det visar sig vara en regelrätt scam riktad mot investerare (alltså inte slutkund, för det finns inget att köpa/förboka). Denna känns dock inte helt rimlig i slutändan, givet den publicitet och hur mycket grundarna visat sig själv utåt.

Det är av precis denna anledningen som alla är övertygade om att det bara är en investor-scam. Dom visade 20min "gameplay" där en karaktär gick omkring i en tom stad fylld av assets köpta från Unreal Marketplace (jag själv kände igen ambulansen direkt).

Innan dess så slängde dom upp en video med "nyheter" där det är 10min reklam för deras conference app som ingen bryr sig om. Deras utvecklare som sitter med en laptop och huttrar i sibiriens vildmark, lite casual snack om en snubbe som blir vräkt av sin landlord, det är så extremt oproffesionellt så man tappar hakan.

På sin höjd kommer det bli en shovelware dynga likt alla "Grand Theft Heisters" PD2/GTA kopior som dyker upp på applestore.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Vänta nu, Nvidia har väl inte "plöjt in resurser" i spelet? Det där tror jag faktiskt att du drog ur hatten, rätta mig gärna om jag har fel.

Dom har inte plöjt in något alls. Deras trailer va featured i en Nvidia showcase där det snarare är publishers som betalar Nvidia för exposure, inte tvärtom.

Testpilot
Skrivet av Jönsen:

Vänta nu, Nvidia har väl inte "plöjt in resurser" i spelet? Det där tror jag faktiskt att du drog ur hatten, rätta mig gärna om jag har fel.

Skrivet av duchovny:

Dom har inte plöjt in något alls. Deras trailer va featured i en Nvidia showcase där det snarare är publishers som betalar Nvidia för exposure, inte tvärtom.

Resurser är inte synonymt med pengar, åtminstone inte i detta fallet.

Nvidia är väldigt duktiga på att bidra med andra saker gällande utveckling, och de har långt gående historik att hjälpa till med implementationer, verktyg eller personal rakt av på plats i vissa fall. Detta kan vara för att optimera en drivrutin inför en stor lansering, eller som i fallet med Battlefield V och Cyberpunk 2077 där man avsatte utvecklare för att bidra med stöd kring implementationen av Ray Tracing.

Denna nivå av integration är mer vanligt än vad folk verkar införstådd i (hugger inte på er specifkt här nu), och är dessutom inte något som en utvecklare betalar för då det ligger i Nvidias intresse att sälja just sin hårdvara och kringliggande ekosystem. Nvidia ser sig själv som en mjukvaru- och plattforms agent mer än en hårdvarutillverkare (Forbes), och då är dessa typer av "resurser" väldigt viktiga att bistå med.

Så när ni ser ett spel på Nvidias scener med exempelvis strålspårning (ray tracing) i fokus, eller annars officiella sammanhang med Nvidias logga inbränt genomgående, då är det på nvidias bekostnad och inbjudan. Detta är industrikunskap och kanske inte nödvändigtvis något som diskuteras publikt alla gånger — så ni får göra med denna information vad ni vill


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Resurser är inte synonymt med pengar, åtminstone inte i detta fallet.

Nvidia är väldigt duktiga på att bidra med andra saker gällande utveckling, och de har långt gående historik att hjälpa till med implementationer, verktyg eller personal rakt av på plats i vissa fall. Detta kan vara för att optimera en drivrutin inför en stor lansering, eller som i fallet med Battlefield V och Cyberpunk 2077 där man avsatte utvecklare för att bidra med stöd kring implementationen av Ray Tracing.

Denna nivå av integration är mer vanligt än vad folk verkar införstådd i (hugger inte på er specifkt här nu), och är dessutom inte något som en utvecklare betalar för då det ligger i Nvidias intresse att sälja just sin hårdvara och kringliggande ekosystem. Nvidia ser sig själv som en mjukvaru- och plattforms agent mer än en hårdvarutillverkare (Forbes), och då är dessa typer av "resurser" väldigt viktiga att bistå med.

Så när ni ser ett spel på Nvidias scener med exempelvis strålspårning (ray tracing) i fokus, eller annars officiella sammanhang med Nvidias logga inbränt genomgående, då är det på nvidias bekostnad och inbjudan. Detta är industrikunskap och kanske inte nödvändigtvis något som diskuteras publikt alla gånger — så ni får göra med denna information vad ni vill

Jag har jobbat på flera studios i min karriär och alla gånger har vi varit i kontakt med nvidia för eventuell support, i mitt fall TA/Rendering. Det är inget unikt för utvecklarna av The Day Before, det är snarare ett motargument för "plöjt in resurser" eftersom det stödet erbjuder dom mer eller mindre alla studios som någonsin kommer stödja ett nvidida kort, precis som ATI gör när studios ska ha Vulkan stöd.

På ett gammalt projekt i början av min karriär fick vi t.ex. stöd av Unity's rendering team för att få raymarched fog att fungera, det betyder dock inte att vårat projekt på något sätt hade någon speciell "Unity seal of approval", precis som The Day Before nu inte har någon exklusiv Nvidia backing.

1
Skriv svar