Total War: Pharaoh

Robot
Total War: Pharaoh

FZ har provspelat Creative Assemblys nästa, och fått större problem än sand i sandalerna. Nämligen totalt krig.

#total-war-pharaoh


Medlem

Slaget vid Kadesh here we go...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag spelade lite TW - Shogun 1 när det kom.
Sen pausade jag till TW Warhammer spelen.

Men det här känns lite intressant också.
Bara för att settingem är lite unik.

Medlem

"Uthållighet är nämligen en ny mekanik och den påverkar dina enheters stridsvilja och effektivitet. Även rustning bryts ned, så i slutet av ett slag kan du ha utpumpade enheter med trasiga rustningar som desperat svingar för sina bara liv."

Expandera gärna på detta, för den här mekaniken finns redan sedan lång tid tillbaka i andra Total War spel så vitt jag vet.
Det har kallats olika saker (vigor i TW:Warhammer) men påverkar bl.a. en enhets armor-värden när de blir trötta.

Högst tveksam på Creative Assemblies försök att trycka ut fler mindre Total War spel som sedan inte får någon längre support.

Medlem

Efter Warhammer så ser dem här mindre spelen grymt tråkiga ut.
De borde göra ett nytt Total War Rome baserat på första spelet de släppte.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Efter Warhammer så ser dem här mindre spelen grymt tråkiga ut.
De borde göra ett nytt Total War Rome baserat på första spelet de släppte.

Jag har aldrig spelat Warhammerspelen så jag kan inte uttala mig om dom men jag har väntat länge på att de ska få dem ur sig så de kan återgå till riktig historia. Äntligen är grönlila magi, ödlor och lustiga hattar borta. Nu blir det Egypten, historia och... lustiga hattar.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag har aldrig spelat Warhammerspelen så jag kan inte uttala mig om dom men jag har väntat länge på att de ska få dem ur sig så de kan återgå till riktig historia. Äntligen är grönlila magi, ödlor och lustiga hattar borta. Nu blir det Egypten, historia och... lustiga hattar.

Problemet med historia... Den kan bli riktigt tråkig i spel som det här. När man kan använda fantasin så kan man skapa så många fler olika units och karaktärer som kan göra en massa roligt... Inte speciellt kul å ha en arme bestående av 5 units som är nästan likadana..

Därför jag gillar Rome spelet de gjorde, de va ändå rätt mycket innehåll.

Medlem

Åh ett nytt skin till denna utmjölkade serie...

Medlem

Ja, det här såg inte så variationsrikt ut, kollade lite gameplay på youtube, och det där med rustningar som slits ut verkar bara vara irriterande. Förhoppningsvis adderas lite fler features/funktioner till kampanjen som gör den lite mer komplex. Hoppas även att diplomatin från Three kingdoms är kvar och förbättrad. Just nu ser det tyvärr bara ut som tidigare posts nämnde, en re-skin

Medlem
Skrivet av robbis:

Åh ett nytt skin till denna utmjölkade serie...

Jag är beredd att hålla med. Detta är som Fifa eller CoD med lite längre intervall bara.

Medlem

Får hoppas att det är lite mer än ett reskin.😒
Sen är ju frågan om de fortfarande inte fixat de större buggarna, som t.ex. krascher i multiplayer (och oavsett om man försöker igen så kraschar det pga savefilen blir korrupt eller nåt) som det varit problem med både i Rome 2 och Attila..

Medlem

Finns det någon anledning , för mig som spelar Total War : Warhammer 3 att ens köpa detta ? Tycker det ser fett tradigt ut .


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Finns det någon anledning , för mig som spelar Total War : Warhammer 3 att ens köpa detta ? Tycker det ser fett tradigt ut .

Med Total war så du missar inte mycket om du hoppar över de delar som inte utspelar sig på platser man är intresserad av att spela.
Jag har hittills bara köpt de som är i Europa kommer nog köpa detta när det varit ute ett tag och sjunkit i pris.
Asien och fantasy spelen intresserar inte mig så de har jag inte köpt dock fått några gratis via epic.

Skribent
Skrivet av Ap@n:

"Uthållighet är nämligen en ny mekanik och den påverkar dina enheters stridsvilja och effektivitet. Även rustning bryts ned, så i slutet av ett slag kan du ha utpumpade enheter med trasiga rustningar som desperat svingar för sina bara liv."

Expandera gärna på detta, för den här mekaniken finns redan sedan lång tid tillbaka i andra Total War spel så vitt jag vet.
Det har kallats olika saker (vigor i TW:Warhammer) men påverkar bl.a. en enhets armor-värden när de blir trötta.

Högst tveksam på Creative Assemblies försök att trycka ut fler mindre Total War spel som sedan inte får någon längre support.

Det är svårt att säga hur mycket eller på vilka sätt det skiljer sig efter att ha testat några få slag, men det nya är väl främst att detta påverkas mer av miljöerna och vädret, samt får mer långtgående effekter, om jag förstått det rätt. Mer fokus på det.
Det har ju funnits diverse nedbrytningssystem tidigare, som du säger. Inget ovanligt att utvecklare hittar på varianter av bekanta inslag, döper dem till något nytt och kallar det en nyhet, dock. Som sagt svårt att säga hur mycket detta påverkar spelet som helhet, eller hur nytt det faktiskt känns i längden, eller om det ökade fokuset på nedbrytningssystem för uthållighet och rustning faktiskt är en bra sak.

1
Skriv svar