Blizzard om Diablo IV: "Den mörkaste storyn vi berättat"

Medlem
Skrivet av JackG100:

Tyvärr så kan storyn vara hur bra som helst, men med gameplay som är så tröligt som D4-betans var så har jag tappat det lilla sug jag hade och D4 har återgått till att bli ett ickeköp från min sida.

Joo gameplay är lite för trögt. Kanske de ville amma D2 slöheten?

Medlem

Tycker definitivt det var mörkt. Introt där prästen offras och Lilith föds ur ett nät tvunnet av blod, scenen i kyrkan där församlingen blir galen och mördar prästen, sidouppdrag där man hittar folk som blivit skinnflådda osv.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Är så jävla tagad för det.
Deluxe vesionen inhandlad.
Blir frozen orb/Blizzard sorc som första char.

Gen
Medlem
Skrivet av lyrael:

va det nån story i betan? Hittills har jag inte mycket förhoppningar alltså, känns som ett tradigt mmo

Du kanske skippade alla dialoger?

Jo, man ser andra personer och kan köra dungeons med dem...något jag önskar att man kunde stänga av.

Medlem
Skrivet av Mirage:

En tragedi är storyn i 1an. Denna story känns mer som "detta är MIN sandlåda!!!".

Har svårt att se att storyn i 4:an är mörkare än i 1:an.

Spoiler för Diablo 1:

Allt är väl ett totalt mörker där och inget går som det ska.
Spelet slutar ju med att Diablo vinner och i 2:an så är det bara Deckard Kain och Häxan(Adria) som har överlevt har jag för mig.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Har svårt att se att storyn i 4:an är mörkare än i 1:an.

Spoiler för Diablo 1:

Allt är väl ett totalt mörker där och inget går som det ska.
Spelet slutar ju med att Diablo vinner och i 2:an så är det bara Deckard Kain och Häxan(Adria) som har överlevt har jag för mig.

Exakt. 1ans story är abyss-svart. Diablo 4 verkar lättsam och glad i jämförelse.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Har svårt att se att storyn i 4:an är mörkare än i 1:an.

Spoiler för Diablo 1:

Allt är väl ett totalt mörker där och inget går som det ska.
Spelet slutar ju med att Diablo vinner och i 2:an så är det bara Deckard Kain och Häxan(Adria) som har överlevt har jag för mig.

Skrivet av Mirage:

Exakt. 1ans story är abyss-svart. Diablo 4 verkar lättsam och glad i jämförelse.

Inte bara det:

I tvåan slåss man till och med mot hjältarna från ettan. Roguen är första minibossen i act 1, Blood Raven. Krigaren är vandraren (som blir Diablo) och magikern är the summoner som man slåss mot i arcane sanctuary. Alla hjältarna blev alltså korrumperade och dödas av spelaren i diablo 2.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Inte bara det:

I tvåan slåss man till och med mot hjältarna från ettan. Roguen är första minibossen i act 1, Blood Raven. Krigaren är vandraren (som blir Diablo) och magikern är the summoner som man slåss mot i arcane sanctuary. Alla hjältarna blev alltså korrumperade och dödas av spelaren i diablo 2.

100% håller med din spoiler. Det jag menar, Diablo 3 och 4 känns som sagor för barn jämfört med D1-2.


signatur

I drank what?

Medlem

"Storyn"..? 😐

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

"Storyn"..? 😐

Om du inte känner till att Diablo har en story så rekommenderar jag att du spelar igenom d1 och sen d2, alternativt tar en sökning på Youtube för en recap, bra grejer!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

..Nej så menade jag faktiskt inte alls. Min åsikt handlade bara om storyn och hur de presenterade Lillith så plötsligt.
Har spelat 1an och 2an en hel del.

Exakt så kände jag.
Hoppas de inte använder de båda huvudantagonisterna för flitigt, så jag hinner få lite mystisk känsla om dem.
Små-demonerna kan de få slänga på mig i mängder. Chef-demonerna vill jag fundera över och frukta deras planer. Det mest skrämmande är ovetskap!

Men Lillith har ju varit en del av loren sedan länge. Hon har ju varit en del av loren sedan D2 minst. Du får det att låta som hon dök upp helt plötsligt från ingenstans när i verkligheten Blizzard har spenderat två spel redan med hänvisningar till henne..

Skrivet av lyrael:

va det nån story i betan? Hittills har jag inte mycket förhoppningar alltså, känns som ett tradigt mmo

Betan var en del av akt 1 från det slutgiltiga spelet så ja?

Skrivet av rövslickarn:

"Storyn"..? 😐

Låter som herrn aldrig spelat ett Diablo-spel.

12
Skriv svar