Klockan 20 – Diablo IV-nytt om livet efter releasen

Medlem

Gamers är verkligen bebisar och gnälliga.

800kr är inte ens mycket för ett spel, årtionden sedan kostade spel 700kr och då räknar vi inte ens med inflation, Diablo IV™ har tagit ungefär ett årtionde att utveckla, så 800kr är ingenting.
Sedan har ALLA spel idag Battlepass, lootboxes och mikrotransaktioner. Det är inget nytt. Tycket det är ett litet pris att betala för att vi skall få Blizzard™ utomordentliga utveckling utav spelet även efter det har släppts, det är bara att kolla på Blizzard™ andra titlar för att se hur extremt mycket content och saker de lägger till i snabb takt!
Sedan är inte ens 200kr mycket, det är bara en familjepizza idag ju, är du snål och kan inte ens stödja ett spel du älskar och spelar mycket genom att slänga 200kr hit och dit eller? Skall ju vara glad att spelet bara kostar 800kr och sedan bara frivilligt att betala för extra saker som spelet är utvecklat runt.

Sen är det ju självklart att Blizzard™ inte ens lägger mycket fokus alls i deras mikrotransaktioner+++, alla nya nyheter handlar om detta och alla nya videor och allt dem lägger upp för dem vet att om dem snackar om denna lilla biten i deras utveckling så kan dem gå tillbaka till att fokusera på att utvecklad det viktiga I spelet.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Gamers är verkligen bebisar och gnälliga.

800kr är inte ens mycket för ett spel, årtionden sedan kostade spel 700kr och då räknar vi inte ens med inflation, Diablo IV™ har tagit ungefär ett årtionde att utveckla, så 800kr är ingenting.
Sedan har ALLA spel idag Battlepass, lootboxes och mikrotransaktioner. Det är inget nytt. Tycket det är ett litet pris att betala för att vi skall få Blizzard™ utomordentliga utveckling utav spelet även efter det har släppts, det är bara att kolla på Blizzard™ andra titlar för att se hur extremt mycket content och saker de lägger till i snabb takt!
Sedan är inte ens 200kr mycket, det är bara en familjepizza idag ju, är du snål och kan inte ens stödja ett spel du älskar och spelar mycket genom att slänga 200kr hit och dit eller? Skall ju vara glad att spelet bara kostar 800kr och sedan bara frivilligt att betala för extra saker som spelet är utvecklat runt.

Sen är det ju självklart att Blizzard™ inte ens lägger mycket fokus alls i deras mikrotransaktioner+++, alla nya nyheter handlar om detta och alla nya videor och allt dem lägger upp för dem vet att om dem snackar om denna lilla biten i deras utveckling så kan dem gå tillbaka till att fokusera på att utvecklad det viktiga I spelet.

Sant men med senaste åren där alla AAA spel är trasiga vid release är det inte konstigt många är skeptiska nuförtiden. Betalar man för spel så ska dom fungera också för det är inte ok att så många spel är så dåliga vid release.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Sant men med senaste åren där alla AAA spel är trasiga vid release är det inte konstigt många är skeptiska nuförtiden. Betalar man för spel så ska dom fungera också för det är inte ok att så många spel är så dåliga vid release.

Alla AAA-spel var väl att ta i. Jag har spelat massvis med AAA-spel som inte varit trasiga🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av bushkalle:

så längde det är cosmetics (precis som med PoE) och inga P2W med fördelar.

Fast nu säljer ju inte PoE bara cosmetics.

Har du provat att spela igenom spelet utan att köpa nya stash tabs? Du behöver ganska många extra i olika former. Det är INTE cosmetics, det är spelmekanik.

Och det är det jag tror kommer ploppa upp i D4:s butik också, stash tabs, stash size, character slots och så vidare. Visst, du kan inte "pay for power" som dom nämner i varannan mening, men likväl är det spelmekanik som självklart ska vara på plats från första början för att göra spelet spelbart.

Så det ska bli väldigt intressant och se om det bara dyker upp cosmetics i butiken... jag är skeptisk.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Battle pass är bara kosmetiskt och inget man behöver köpa, precis som de berättade och visade i streamen

Folk är så JÄVLA gnälliga, herregud. Tröttsamt.

Medlem

Är det kl 21 imorgon som server slam:et börjar?


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Meurik:

EXAKT samma upplägg som dagens Seasons i Diablo 3... Efter att en säsong passerat, så blir alla tidigare säsongs-karaktärer, "normala" karaktärer. Om du vill köra Season journey på nytt... så skapar man ny karaktär.

Väl medveten om det. Just den biten har inte varit populärt för alla i D3 så man har hoppats på förändring till D4. Vilket det nu alltså inte blir.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Diddy:

Folk är så JÄVLA gnälliga, herregud. Tröttsamt.

Jag köper att man sätter sig emot det. Spelar man mycket F2P-spel, och helst spel som härstammar ifrån Asien, är det ofta någon form av Pay 2 win i sådana här pass. Köper också att man blir förbannad att man köper ett fullprisspel men inte får tillgång till allt. Att det finns mer man måste betala för.

Men, det är inte olikt World of Warcraft är det kom där man köpte lådan och det sedan var en månadskostnad.

Sedan är det inte ofta samma personer här på FZ som "gnäller" om det heller, utan nya personer som inte läst hur battle pass och butiken kommer fungera.

Just för Diablo IV behöver man inte oroa sig. Det finns ett battle pass som bara ger dig skins, och det finns en butik som också bara säljer skins. Inget Pay 2 win


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Lät som du påstod att jag tycker mikrotransaktioner är nytt.

Men skulle faktiskt påstå att battlepass + mikrotransaktioner i ett 800kr spel är ganska nytt.

Sen läste man förut mest hur folk blev arga när spel la till det. Nu verkar det mer luta åt att folk ser mikrotransaktioner som en positiv sak.

Jag hör absolut till gruppen som tycker det är positivt med den här typen av mikrotransaktioner som kan ge extra inkomst till spelet över lång tid framåt och som gör att det fortsätter utvecklas och får nya funktioner och ny content under flera års tid. Jag hade tyckt det var betydligt tråkigare om de släppt spelet utan live service så man var helt klar med det när man spelat ut det en gång. Jag tycker också att de gjort det på bästa tänkbara sätt (av det de sagt hittills), där det är rent kosmetiska grejer man får om man väljer att supportera via premium battle pass.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Är det verkligen så? Fri vilja? De gör nog allt för att din fria vilja köper skit ändå om du spelar mycket.
Jag vet av egen erfarenhet.
Allt är gjort för att du ska köpa over-priced skins etc

Och det är väl ok, men då ska man för fan inte ta 80€ för spelet.

Så om man jobbar stenhårt för att skapa en produkt och så skapar man ytterligare produkter och innehåll som folk kan köpa.

Då ska original produkten gå ner i pris? Märkligt argument.

Avstängd
Skrivet av mobmoben:

Gamers är verkligen bebisar och gnälliga.

800kr är inte ens mycket för ett spel, årtionden sedan kostade spel 700kr och då räknar vi inte ens med inflation, Diablo IV™ har tagit ungefär ett årtionde att utveckla, så 800kr är ingenting.
Sedan har ALLA spel idag Battlepass, lootboxes och mikrotransaktioner. Det är inget nytt. Tycket det är ett litet pris att betala för att vi skall få Blizzard™ utomordentliga utveckling utav spelet även efter det har släppts, det är bara att kolla på Blizzard™ andra titlar för att se hur extremt mycket content och saker de lägger till i snabb takt!
Sedan är inte ens 200kr mycket, det är bara en familjepizza idag ju, är du snål och kan inte ens stödja ett spel du älskar och spelar mycket genom att slänga 200kr hit och dit eller? Skall ju vara glad att spelet bara kostar 800kr och sedan bara frivilligt att betala för extra saker som spelet är utvecklat runt.

Sen är det ju självklart att Blizzard™ inte ens lägger mycket fokus alls i deras mikrotransaktioner+++, alla nya nyheter handlar om detta och alla nya videor och allt dem lägger upp för dem vet att om dem snackar om denna lilla biten i deras utveckling så kan dem gå tillbaka till att fokusera på att utvecklad det viktiga I spelet.

Detta inlägg är ju 100% sponsrat av Blizzard. Herregud.

Gamers har inga principer, därför kan Blizzard ta 800 kr betalt för spelet, införa ingame shop och battle pass bara för tjäna mer pengar. Det är knappast dom gör det för sina konsumenter.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Så om man jobbar stenhårt för att skapa en produkt och så skapar man ytterligare produkter och innehåll som folk kan köpa.

Då ska original produkten gå ner i pris? Märkligt argument.

öhh va?

Medlem

Men för i h-vete 879kr för original versionen på PS5.

Sen mikrotransaktioner såsom Battle pass och annat, jag är ledsen men ett spel som kostar närmare 1000kr ska inte ha en enda extra kostnad någon stans, jag tycker dom borde betala min internet räkning för de priset med.

Antingen får man välja att ha free2play spel med extra kostnader, eller betalspel med ett engångsbelopp.

Jag bryr mig inte om det är pay2win eller bara andra stilar, betalar jag för ett fullpris spel ska de inte gå att lägga ett öre mer på det.

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Men för i h-vete 879kr för original versionen på PS5.

Sen mikrotransaktioner såsom Battle pass och annat, jag är ledsen men ett spel som kostar närmare 1000kr ska inte ha en enda extra kostnad någon stans, jag tycker dom borde betala min internet räkning för de priset med.

Antingen får man välja att ha free2play spel med extra kostnader, eller betalspel med ett engångsbelopp.

Hahahaha, så en produkt bör vara gratis för att man kan köpa extra grejer till den?

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahaha, så en produkt bör vara gratis för att man kan köpa extra grejer till den?

Ja exakt så ska det gå till.

Eller tycker du McDonalds ska ta fullpris för en hamburgare och sedan leverar dom bara brödet? Jaha resten får du köpa till för att få.

Medlem
Skrivet av Diddy:

Folk är så JÄVLA gnälliga, herregud. Tröttsamt.

ändå är du här och gnäller?
Är det verkligen så tröttsamt att folk är besvikna på ett spel/företag? Själv tycker jag det upplyftande att folk är kritiska hade gärna sett att folk var hårdare särskilt mot företag som blizzard.

Medlem
Skrivet av fejksson:

Detta inlägg är ju 100% sponsrat av Blizzard. Herregud.

Ähh, gå å lägg dig...!

Bara för att ett inlägg inte håller med dina åsikter, betyder inte att den personen är köpt av Blizzard.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Ja exakt så ska det gå till.

Eller tycker du McDonalds ska ta fullpris för en hamburgare och sedan leverar dom bara brödet? Jaha resten får du köpa till för att få.

Felaktigt argument.

En bättre liknelse, är fullpriset du betalar för en Big Mac, men sedan ska betala extra om du vill ha mer kött, bacon osv.

Finns inga krav på att du måste betala för Battle Pass. Finns inga krav på att du måste handla från Blizzard shoppen. Går precis lika bra att endast köpa Big Mac:en och vara glad över det.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av robbis:

Är det kl 21 imorgon som server slam:et börjar?

Infon jag vet om är 19:00 som det startar

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Ja exakt så ska det gå till.

Eller tycker du McDonalds ska ta fullpris för en hamburgare och sedan leverar dom bara brödet? Jaha resten får du köpa till för att få.

Nej ditt argument är snarare, jaha jag kan köpa till en extra cheeseburgare till min meny, vafan! då borde ju menyn vara gratis.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Nej ditt argument är snarare, jaha jag kan köpa till en extra cheeseburgare till min meny, vafan! då borde ju menyn vara gratis.

Nej det är ju inte det, då en extra cheeseburgare är en ny måltid, precis som det hade varit och köpa ett nytt spel. Samma gäller allt annat på menyn, du får ett paket fyllt med pommes, inte en tom kartong där man kan hälla i pommes själv.

Och inte heller argumentet om extra bacon håller upp då det inte är en liknelse. Däremot att du betalar för en hamburgare och du bara får brödet när du köpt en hel meny, för att sedan behöva köpa det du redan köpt en gång. Då tvivlar jag folk hade ätit där alls.

Samma princip gäller spel, tolka inte det bokstavligen...

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Nej det är ju inte det, då en extra cheeseburgare är en ny måltid, precis som det hade varit och köpa ett nytt spel. Samma gäller allt annat på menyn, du får ett paket fyllt med pommes, inte en tom kartong där man kan hälla i pommes själv.

Och inte heller argumentet om extra bacon håller upp då det inte är en liknelse. Däremot att du betalar för en hamburgare och du bara får brödet när du köpt en hel meny, för att sedan behöva köpa det du redan köpt en gång. Då tvivlar jag folk hade ätit där alls.

Samma princip gäller spel, tolka inte det bokstavligen...

Nej du är helt ute och cyklar. Men det kanske är ett svårt koncept för dig att förstå.

Grundprodukten (spelet, hamburgaren) det är det du betalar för en meny på mcdonalds. Sen erbjuder dem dig helt valritt att köpa en större läsk, en större pommes, en extra hambrugare till menyn, Detta påverkar inte din original produkt alls, det påverkar ingen annan än dig. Du har helt rätt att tacka nej och då få den produkten/menyn du har betalt för utan krusiduller.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Nej du är helt ute och cyklar. Men det kanske är ett svårt koncept för dig att förstå.

Grundprodukten (spelet, hamburgaren) det är det du betalar för en meny på mcdonalds. Sen erbjuder dem dig helt valritt att köpa en större läsk, en större pommes, en extra hambrugare till menyn, Detta påverkar inte din original produkt alls, det påverkar ingen annan än dig. Du har helt rätt att tacka nej och då få den produkten/menyn du har betalt för utan krusiduller.

Du tolka precis det bokstavligen. och nej, det jag sa var att hamburgaren du köpt kom med enbart bröd, för att få hela måltiden du redan betalat för, måste du köpa till extra, såsom själva hamburgaren. Jag förstår att det är svårt för dig men Battle pass är inte valfritt.

Andra spenderar mer pengar än dig på ett spel du redan betalat en gång för, och har möjlighet att låsa upp fler saker än dig pga det. Varesig det är en sköldpadda eller en hatt gjord av fjädrar spelar ingen roll.

Ett spel som kostar pengar ska inte gå att spendera mer pengar på, punkt slut.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Fast nu säljer ju inte PoE bara cosmetics.

Har du provat att spela igenom spelet utan att köpa nya stash tabs? Du behöver ganska många extra i olika former. Det är INTE cosmetics, det är spelmekanik.

Och det är det jag tror kommer ploppa upp i D4:s butik också, stash tabs, stash size, character slots och så vidare. Visst, du kan inte "pay for power" som dom nämner i varannan mening, men likväl är det spelmekanik som självklart ska vara på plats från första början för att göra spelet spelbart.

Så det ska bli väldigt intressant och se om det bara dyker upp cosmetics i butiken... jag är skeptisk.

Skillnaden är ju att PoE är gratis, men visst deras tabs är ju en mekanik, men det är ju PoE det. Samtidigt som man KAN överleva utan att köpa genom trade chat om än hur tråkigt och omständigt det nu är.
Samtidigt vet vi inte vad D4a kommer ha, så varför ens jämnföra det med vad dem sagt än så länge, finns ingen info om tabs och mekanik som ska säljas, det är påhitt än så länge tills det är ett faktum. Varpå det är onödigt att slänga för mycket hat mot ett spel som inte ens släppts än och man vet vad som faktiskt kommer vara där.

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Du tolka precis det bokstavligen. Jag förstår att det är svårt för dig men Battle pass är inte valfritt.

Andra spenderar mer pengar än dig på ett spel du redan betalat en gång för, och har möjlighet att låsa upp fler saker än dig pga det. Varesig det är en sköldpadda eller en hatt gjord av fjädrar spelar ingen roll.

Ett spel som kostar pengar ska inte gå att spendera mer pengar på, punkt slut.

Att köpa premiumdelen till battlepass för att få lite extra lullull som inte påverkar speciellt utgång på något sätt är helt och hållet frivilligt.

Du kan köpa Diablo 4, spela kampanjen och sedan ge blanka fan i adventure mode och battlepass. länge leve fria viljan.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Att köpa premiumdelen till battlepass för att få lite extra lullull som inte påverkar speciellt utgång på något sätt är helt och hållet frivilligt.

Du kan köpa Diablo 4, spela kampanjen och sedan ge blanka fan i adventure mode och battlepass. länge leve fria viljan.

Nej det är inte frivilligt som jag tidigare skrev. Men marknadsföringen verkar ha funkat på dig.

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Nej det är inte frivilligt som jag tidigare skrev. Men marknadsföringen verkar ha funkat på dig.

Jo det är frivilligt. Du behöver inte köpa premiumen delen, du behöver inte spendera en enda krona mer än det du gör på grundspelet för att spela samma innehåll som någon annan.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jo det är frivilligt. Du behöver inte köpa premiumen delen, du behöver inte spendera en enda krona mer än det du gör på grundspelet för att spela samma innehåll som någon annan.

Nej.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jaså det gjorde du.
Du verkar ju inte förstå mycket med tanke på vad du svarade.
Ingen som ber de att ge bort saker gratis.
Men det behöves inte mjölka heller.

Ingen som tvingar folk att köpa saker heller.

Medlem
Skrivet av Unholydude:

Jo.

123
Skriv svar