Diablo IV-överraskningen: nytt betatest i maj

Robot
Diablo IV-överraskningen: nytt betatest i maj

Stresstesta servrarna och pröva spelet med lite patchar inlagda.

#blizzard, #diablo-iv


Medlem

Den stora överraskningen... vilket skämt.

De enda som går igång på den nyheten måste ju vara kostymerna på Blizzard/Activision.

Spelet är klart, nu handlar allt bara om marknadsföring, köp det nu innan det släpps.

För när spelet är släppt så kommer det komma fler valutor i D4.

Back to "Grim Dawn".

Redaktör
Skrivet av Lofa:

Den stora överraskningen... vilket skämt.

Back to "Grim Dawn".

Äh, det är kalas att få testa igen om man vill.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Äh, det är kalas att få testa igen om man vill.

Skrev om mitt inlägg efter ditt svar (omedvetet, hann inte se det).

Men heads up om du vill ändra ditt svar

Medlem

Mitt i zelda-helgen?

Medlem

Trevlig överraskning. Bra få testa ändringarna och utan boostad drop rate. Ökar även chansen på kortare kö in vid släpp.

Medlem

Åh vad snäll blizzard är att vi får stresstesta deras servrar åt dom😂 Vilken överraskning! Dom flesta har ju redan testat spelet på den öppna betan, så jag tänker stå över denna ”överraskning”.

Medlem

Sjukt peppad på att få spela lite mer Diablo 4 innan release! Kommer testa Druid den här gången för att se vilka förändringar de gjort sedan förra betan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Det är lockande att testa men jag håller emot!
Jag vill inte veta något på förhand så när jag spelar det på release dagen så är allt nytt och spännande 😀

Medlem

Ja det var en rolig överraskning.....

Medlem

Vad sades mer? Något nämnvärt? Eller de bara visade upp?

Medlem
Skrivet av Raider:

Vad sades mer? Något nämnvärt? Eller de bara visade upp?

Lite balansändringar, bl.a. tweakat boss abilities för att vara snällare mot melee.
Mer info om Paragon brädet
Sedan en del endgame gameplay inkl hur layout ändringar till dungeons kan se ut för att det ska bli mindre backtracking.

Medlem

Jag missade förra testet så där här är ju bra.
Men varför ska alla spel vara så stora? Eller... varför finns det så lite utrymme på min Series X!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Meh, de skulle ju gjort tvärtom och höjt lvltaket. Kunde varit lv20 i förra betan å 25 i detta så hade man kanske varit sugen att lira lite mer. Eller nu när det var 25 i förra så höja till lv30. Meeen hade nog inte brytt mig om att lira ändå, lirade tillräckligt i förra betorna å väntar nu på release.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Meh, de skulle ju gjort tvärtom och höjt lvltaket. Kunde varit lv20 i förra betan å 25 i detta så hade man kanske varit sugen att lira lite mer. Eller nu när det var 25 i förra så höja till lv30. Meeen hade nog inte brytt mig om att lira ändå, lirade tillräckligt i förra betorna å väntar nu på release.

Vad hade det gjort för skillnad om du kunnat levla 5 levels till? Inte som att det hade förändrat mycket i gameplay, och du kommer ändå inte få behålla din progression inför launch.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

https://www.reddit.com/r/Diablo/comments/12tblys/new_rewards_...

Såg precis att denna betan kommer ha en till unlockable som inte fanns i förra betorna;

Cry of ashava mount trophy, döda Ashava som lvl20 (i betan)

Meh ska man orka dra upp en gubbe till lvl20 kanske å hoppas på att få en bra seed utan massa låglevlade noobs för att få den or not.. hm.

Medlem
Skrivet av Veshir:

Lite balansändringar, bl.a. tweakat boss abilities för att vara snällare mot melee.
Mer info om Paragon brädet
Sedan en del endgame gameplay inkl hur layout ändringar till dungeons kan se ut för att det ska bli mindre backtracking.

Värt att titta på eller vänta och se på release?

Medlem

Redan deltagit i den tidigare betan och fick upp två karaktärer till 25. Så har min söta wolf pup säkrad! Ser fram emot riktiga releasen!
Man kommer nog vara lagom upptagen med Zelda denna helgen ändå...

Redaktör
Skrivet av Lofa:

Skrev om mitt inlägg efter ditt svar (omedvetet, hann inte se det).

Men heads up om du vill ändra ditt svar

Tack!

Jag tycker nog ändå att det är en kul, grej oavsett om det är är för marknadsföring. Men jag har givetvis inte mer rätt än du eller någon annan.


signatur
Medlem

Perfekt. Missade förra betan och har ännu inte bestämt mig för om jag vill skaffa det på Xbox eller Steam Deck, så skönt med en chans att testa bägge.

Medlem

Vet flera som står i valet och kvalet efter testet, så
att dels låta dom testa lösningar för latencyissues i open world och dels låta folk se förbättringar är en bra idé.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Vad hade det gjort för skillnad om du kunnat levla 5 levels till? Inte som att det hade förändrat mycket i gameplay, och du kommer ändå inte få behålla din progression inför launch.

Ults och näst sista delen av trädet når man inte på 20 men på 25. Så hade man inte redan kört 25 hade ju många tyckt det var skoj att spana in ultsen

Medlem
Skrivet av Raider:

Värt att titta på eller vänta och se på release?

Inte direkt värt att kolla de hela 90 min. Bättre att hitta någon som har gjort en ~10 min sammanfattning isf. Eller kika på länken som jag såg längre upp.

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Vet flera som står i valet och kvalet efter testet, så
att dels låta dom testa lösningar för latencyissues i open world och dels låta folk se förbättringar är en bra idé.

Det där med latencyissues kanske man inte skall leta lösningar på under ett "server slam" Blizzard vill ha så högt tryck som möjligt på servern.

Medlem

Jag kommer nog lira lite igen om jag hittar tid. Missade världsbossen förra betorna, så kan va kul att dels prova nån annan build och även prova en sån boss!

Medlem

Jag tycker att det är nice med en gratishelg till. Se vad det har blivit för förändringar och levla upp en mage som jag inte testade så mycket senaste betan

Medlem

De nämnde ju även att de gjort mycket förbättringar i serverkoden så de vill nog prova den biten med.

Medlem

Det som blir mest intressant för egen del är att testa vilken droprate de tänkt ha vid launch. Det skall ju vara inställt på det vid server slam.

Gen
Medlem

Frugan är bortrest och har helgen för mig själv Här ska det testas! Missade tidigare rewards så hoppas kunna få denna iaf.

12
Skriv svar