Oh my Hyrule! Sista Zelda: Tears of the Kingdom-trailern innan release i eftermiddag

Medlem
Skrivet av DieZe:

Bra trailer men utöver en schysst art style så är ju spelet vansinnigt fult och inte en chans att prestandan kommer hålla måttet.

Ruggigt snyggt spel.
Draw distance och texturkvaliteten verkar påtagligt förbättrat över Botw, eller så har jag köpt starkare glasögon än jag hade 2017..

Medlem
Skrivet av Majoren:

Ruggigt snyggt spel.
Draw distance och texturkvaliteten verkar påtagligt förbättrat över Botw, eller så har jag köpt starkare glasögon än jag hade 2017..

Ja det ser jäkligt läckert ut. Designen på Ganondorf är ju väldigt fin, Nintendo släppte bilder på honom och han ser ut som en samuraj.

Medlem

Så otroligt opepp på detta efter att ha sett en trailer i 20fps där skuggorna ser ut som dom var gjorda av en första års elev på spelprogrammeringsutbildningen i skövde. Pinsamt fult är det och med tanke på hur dålig gameplay det var i Breath of the wild. Det är helt sjukt att Nintendo kommer undan med detta och hur kass switch är... men ändå kommer det att sälja som smör eller mer som eldorado nudlar nu i dessa fattiga tider. Det är bara att inse att Zelda dog efter 1991. Tyvärr Link.. du behöver inte rädda henne längre! Skönt va?

Medlem
Skrivet av robbis:

Så otroligt opepp på detta efter att ha sett en trailer i 20fps där skuggorna ser ut som dom var gjorda av en första års elev på spelprogrammeringsutbildningen i skövde. Pinsamt fult är det och med tanke på hur dålig gameplay det var i Breath of the wild. Det är helt sjukt att Nintendo kommer undan med detta och hur kass switch är... men ändå kommer det att sälja som smör eller mer som eldorado nudlar nu i dessa fattiga tider. Det är bara att inse att Zelda dog efter 1991. Tyvärr Link.. du behöver inte rädda henne längre! Skönt va?

Du har iallafall rätt i att det kommer sälja som smör. Eldoradonudlar säljer i dessa tider för att det är billigt, Zelda är ju ett 70 dollar spel som kommer sälja som fasen ändå så den liknelsen faller ju fullkomligt. Men du har fått fram din poäng, du tycker inte om att folk tycker om detta, det är helt ok.

Avstängd
Skrivet av robbis:

Så otroligt opepp på detta efter att ha sett en trailer i 20fps där skuggorna ser ut som dom var gjorda av en första års elev på spelprogrammeringsutbildningen i skövde. Pinsamt fult är det och med tanke på hur dålig gameplay det var i Breath of the wild. Det är helt sjukt att Nintendo kommer undan med detta och hur kass switch är... men ändå kommer det att sälja som smör eller mer som eldorado nudlar nu i dessa fattiga tider. Det är bara att inse att Zelda dog efter 1991. Tyvärr Link.. du behöver inte rädda henne längre! Skönt va?

Hmm låter som någon inte ägt en Nintendo-konsol efter SNES.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Hmm låter som någon inte ägt en Nintendo-konsol efter SNES.

Jo jag har ägt i stort sett alla utom wii och wiiu och äger switch idag, haft den sedan release men jag kan nog räkna antal timmar den har blivit använd på 2 händer. Köpte med BoTW när jag skaffade den. Och fi fan vad dåligt det var.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Såg vi samma trailer? Alla reaktioner jag sett på Youtube tycker också detta är typ bästa trailern någonsin. Men du blev inte imponerad alltså?

Jag blev imponerad, då det känns som att detta slår BOTW med hästlängder sett till innehåll. MEN trailern till BOTW är en ändå vassare, mycket beror säkert på hypen att inte veta något om spelet sen innan.

Chefredaktör

Grym trailer! Thats how you do it!

Medlem

Ser ut att vara en hel del content i spelet, minst sagt... får se hur mycket, men de har nog inte legat på latsidan i 6 år eller vad det är. Många saker såg jäkligt roliga ut. Jag är väldigt pepp på det faktum att Link har en wingsuite. Hisnande känsla när han använder den i det där schaktet med alla röda lasrar.

Medlem

Gick från att vara skeptisk till att vara helt såld efter den nya trailern. Hoppas bara de har dungeons! Såg ut att vara möjligt på vissa ställen i klippet


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Gick från att vara skeptisk till att vara helt såld efter den nya trailern. Hoppas bara de har dungeons! Såg ut att vara möjligt på vissa ställen i klippet

Ja det ser ut som att det finns dungeons eller motsvarande. Pepp!

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag blev imponerad, då det känns som att detta slår BOTW med hästlängder sett till innehåll. MEN trailern till BOTW är en ändå vassare, mycket beror säkert på hypen att inte veta något om spelet sen innan.

Oj då skiljer våra uppfattningar enormt! Tyckte denna gjorde mig betydligt mer pepp än den förra.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Oj då skiljer våra uppfattningar enormt! Tyckte denna gjorde mig betydligt mer pepp än den förra.

Jag såg båda för första gången igår o tycker båda är sjukt bra, BoTW är dock bättre

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag såg båda för första gången igår o tycker båda är sjukt bra, BoTW är dock bättre

Gillade båda. Skarpt.
Negativt med "stora" Botw-trailern var väl att Nintendo gjorde lite väl fuling där med hur mycket snyggare trailern var än själva spelet. Gillar mer TotK-trailern som både lyckas vara mer "episk", samtidigt som den till synes bara är äkta gameplay med några korta snuttar in game-cutscenes.

Om jag ska hitta något att kritisera TotK-trailern med så är det väl att det nästan blev lite för högt tempo, visar lite för mycket vitt skilda gameplay-inslag med snorsnabba adhd-tagningar. Den är lite smula rörig på det sättet, speciellt då Botw som spelserie sett är och ska vara spel med ganska lågmält tempo, denna trailer blev nästan lite som Call of Duty: Breath of the Wild.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Oklart om jag pallar spela på en konsol som har svårigheter med att driva Minecraft ordentligt...

Vet att grafiken inte är Nintendos främsta sida men det ser verkligen inte bra ut.

PC MR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Majoren:

Gillade båda. Skarpt.
Negativt med "stora" Botw-trailern var väl att Nintendo gjorde lite väl fuling där med hur mycket snyggare trailern var än själva spelet. Gillar mer TotK-trailern som både lyckas vara mer "episk", samtidigt som den till synes bara är äkta gameplay med några korta snuttar in game-cutscenes.

Om jag ska hitta något att kritisera TotK-trailern med så är det väl att det nästan blev lite för högt tempo, visar lite för mycket vitt skilda gameplay-inslag med snorsnabba adhd-tagningar. Den är lite smula rörig på det sättet, speciellt då Botw som spelserie sett är och ska vara spel med ganska lågmält tempo, denna trailer blev nästan lite som Call of Duty: Breath of the Wild.

Håller med, lite väl många klipp under kort tid.
Jag upplever att uppbyggnaden och rytmen är vassare i BOTW trailern, men det ska tilläggas att båda är fortfarande bra.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Håller med, lite väl många klipp under kort tid.
Jag upplever att uppbyggnaden och rytmen är vassare i BOTW trailern, men det ska tilläggas att båda är fortfarande bra.

I TotK-trailern gillade jag speciellt det första klippet med den lugna fina scenic-shots med de där Constructs-varelserna som i godan ro pysslade runt med träd och annat. Lite mer sånt hade jag gärna sett. Längre tagningar på invånarnas lugna lunkande också hade inte varit helt fel. Sen är det ju förstås svårt att klaga på att denna trailer rätt tydligt visade på ett mycket mer varierat gameplay än i Botw, med mycket mer liv i spelvärlden och de dessutom hintade rejält om Tempel och annat som fansen efterfrågat mest till uppföljaren.
Personligen hoppas jag bara på att Nintendo hittar en bra balans här och att spelvärlden inte blir allt för späckad med action och saker att göra överallt. Betydligt mer än Botw måste ju förstås till, men jag vill också ha kvar lite av den där lugna och smått övergivna känslan i spelvärlden som gav lite lagom promenad-simulator lugn när man spelade Botw

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Ett beteende jag stöttar fullt ut. Gör så ibland, men här är jag redan så insyltad. Lika bra att fortsätta!

Hur många spel har du recenserat som du egentligen bara ville vänta till release och njuta av själv i lugn och ro istället för att kämpa för en deadline?

12
Skriv svar