The Last of Us Part I är ute på pc – och får stor kritik

Medlem

Hur kan man uppmuntra folk att köpa ett spel som är halvfärdigt? Inte så att de har brist på pengar?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Hur kan man uppmuntra folk att köpa ett spel som är halvfärdigt? Inte så att de har brist på pengar?

Skulle aldrig rekomendera någon detta skräp utan att vänta tills det fixats. Själva spelet är så klart underbart men denna PC portningen är bland det sämsta jag någonsin sett. Så besviken.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Kan inte optimera "shaders" som man kan göra innan spelet startar, tar timmar och är på 24 procent, crashat flera gånger. Inställningarna gör knappt någon skillnad, fsr verkar inte fungera alls. Det är så dåligt.Har inga problem med andra spel.
5600x 5750xt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Någon som kommit till 100% för att otimera shaders? Jag ligge på 23% efter timmar och flera krasher. Hur fan kunde de släppa detta??


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Fsp ligger mella 50-85 med fsr low 1440p med ett 5750xt. Inställningar verkar inte göra någonting i princip. Kunde kört alltmax och få samma fps.. Ett skämt till PC portning.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Någon som kommit till 100% för att otimera shaders? Jag ligge på 23% efter timmar och flera krasher. Hur fan kunde de släppa detta??

Jag hittade via forumtips nån äldre version av en .dll-fil som jag slängde in och jag blev klar med shaders efter nån timme, första 35-40 procenten tog merparten av tiden, resten gick fort. Vet inte hur mycket den utbytta dll-filen påverkade dock då jag inte direkt testade mer än en liten stund innan. Flera timmar ska det ju absolut inte ta åtminstone.

Medlem

[quote postid="4362918" userid="178143" name="Ftmch"]
Jag hittade via forumtips nån äldre version av en .dll-fil som jag slängde in och jag blev klar med shaders efter nån timme, första 35-40 procenten tog merparten av tiden, resten gick fort. Vet inte hur mycket den utbytta dll-filen påverkade dock då jag inte direkt testade mer än en liten stund innan. Flera timmar ska det ju absolut inte ta åtminstone.
https://www.reddit.com/r/thelastofus/comments/1250dn7/psa_for...
Ok, kan du tipsa om var jag hittar den? Antar att det är denna? Ska prova.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Verkar som dom precis har släppt en patch. Hur mycket det fixar vet jag dock inte.

Tror dom borde låta Nixxes sköta alla deras PC portar i framtiden.

Medlem
Skrivet av alias:

https://www.reddit.com/r/thelastofus/comments/1250dn7/psa_for...
Ok, kan du tipsa om var jag hittar den? Antar att det är denna? Ska prova.

Borde vara samma som jag körde!

Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Åter igen fantastiska argument
Jag registrerade mig för att kommentera artikeln.
Sen kom du in med high score i ASD och skriver långa romaner av svammel.

Tack för diagnosen, men vet redan vad jag lider av och tyvärr är inte din bildade diagnos korrekt. Man blir man inte så långvarig här om man kastar ur sig sådana saker här. Ta och chilla lite med diagnoserna tack!


signatur

1# FZ Troll

Medlem

spelade lite till och får vara glad om jag får 40-60 fps med allt på low + fsr quality. 1440p 5600x+5750xt. Cyberpunk är så lättdrivet jämfört med detta.. SÅÅ dåligt optimerat. Inte klokt. Faktiskt den sämsta PC-porten jag någonsin sett. Ett fantastiskt spel som detta vore värt något så mycket bättre.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Tror det är bortom räddning. Suger.
Håller med om at det borde återbetalas utan frågor, Vore självklart.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Alltid tråkigt när det släpps en dålig porting till PC.
PC blir dock alltid lite speciellt kontra konsol eftersom spelen ska fungera på så många olika hårdvara. Det har hänt mer än en gång att ett visst moderkort tillsammans med vissa RAM-minnen ihop med det grafikkortet skapar problem i vissa spel, men det fungerar för alla andra.
Sedan har vi alla okunniga som kan sitta med flera år gamla drivrutiner och ett operativsystem som inte heller är uppdaterat och undrar varför allt funkar så dåligt.
Men tycker många spel har stora problem vid release nu för tiden även på konsol.
Därför väntar jag nästan alltid ett halvår med att köpa spel då är det mesta bort patchat och dessutom lite billigare, men skulle alla tänka som jag hade tyvärr spelen inte vart fixade då heller eftersom ingen kunnat gnälla.

Medlem
Sämst att släppa i detta skick...

Förstår inte hur detta inte har testats för dessa buggar. Har man valt att släppa ett spel i detta skick så förtjänar man all skit som kommer ens väg. Tycker fan inte synd om de VDn och andra som pushade att släppa detta i detta skick. Sämst.

Medlem

Det måste vara mer kostsamt att välja ett billigt utvecklarteam som inte har kunskap nog att porta ett spel ordentligt. Det tar ju inte många timmar efter spelsläpp för potentiella köpare att läsa om alla problem.

Måste ju bromsa försäljningen rejält. Detta med rätta också då jag tror det försökt hålla nere utvecklingkostnaderna. Samma sak hände ju med Gta trilogy. Helt sjukt att de snålar in när de tjänat så mycket pengar och de här företagen har mer än råd att leasa duktiga utvecklare i klass med bluepoint.

Medlem

Efter ett par timmar totalt av att bygga shaders fick jag äntligen spela lite, flöt på rätt stadigt med 60 låsta fps i nån kvart ändå tills det krashade. Blir nog att vänta minst några veckor och patchar innan det är någon idé att försöka igen. Ett så pass filmiskt spel förstörs verkligen av att det krashar/fryser titt som tätt.

Medlem

Det är skandal, ta våra pengar och släppa ett ofärdigt spel. Så klart de visste om det. Värsta skammen jag varit med om i spelväg faktiskt. FZ borde ta upp detta som förstasidenyhet. Visa att ni är på konsumenternas sida. Det här är skit. Inget någon borde lägga pengar på innan det är fixat. Hoppas att ge sig på Sony inte är för känsligt för FZ.


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Ska sägas att det där inte är en recension av remaken av som släpptes till PS5 och PC, men det kanske du visste


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Man blir man inte så långvarig här om man kastar ur sig sådana saker här. Ta och chilla lite med diagnoserna tack!

You know me so well.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av alias:

Det är skandal, ta våra pengar och släppa ett ofärdigt spel. Så klart de visste om det. Värsta skammen jag varit med om i spelväg faktiskt. FZ borde ta upp detta som förstasidenyhet. Visa att ni är på konsumenternas sida. Det här är skit. Inget någon borde lägga pengar på innan det är fixat. Hoppas att ge sig på Sony inte är för känsligt för FZ.

Varför inte bara göra en refund? Är ju inga problem på steam och epic.

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Varför inte bara göra en refund? Är ju inga problem på steam och epic.

Jo, det har jag gjort. Blev riktigt besviken bara,


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Förtstår ine hur man kan släppa något så ofärdigt skit. Ett av de bästa spelen som finns, gör det rättvisa herregud.
Det här smutsar ner hela legacyn...


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Mitt spel har funkat felfritt i flera timmar och då sitter jag på gammal hårdvara.

Jag misstänker överdrivet gnäll.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Mitt spel har funkat felfritt i flera timmar och då sitter jag på gammal hårdvara.

Jag misstänker överdrivet gnäll.

Överdrivet gnäll är det definitivt inte när man börjar kolla vad för typ av problem faktiskt har och hur många. Handlar nog bara om att vissa configs har lite otur beroende på drivrutiner och eventuella buggar.

Fredrik här på sajten hade nästintill inga buggar när han recenserade Cyberpunk, även fast de flesta spelarna rapporterade problem med det och prestanda.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fy så less man blir att läsa dessa pc problem med buggar och annat strul, att inte fler överger pc? Så skönt att sitta i soffan och spela konsol och aldrig behöva råka ut för kracher å annat elände. Läser man en recention på ett spel så ägnas halva texten om alla dessa buggar, prestanda och halvfärdigt jobb, tacka vet ja en stabil konsol

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Överdrivet gnäll är det definitivt inte när man börjar kolla vad för typ av problem faktiskt har och hur många. Handlar nog bara om att vissa configs har lite otur beroende på drivrutiner och eventuella buggar.

Fredrik här på sajten hade nästintill inga buggar när han recenserade Cyberpunk, även fast de flesta spelarna rapporterade problem med det och prestanda.

Samtidigt ser man flertalet recensioner på steam där folk lämnat dåligt omdöme innan de ens gjort färdigt "Shader compilation". Rimligtvis bör man ju åtminstone vänta på det innan man gnäller om prestanda?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sillgam:

Samtidigt ser man flertalet recensioner på steam där folk lämnat dåligt omdöme innan de ens gjort färdigt "Shader compilation". Rimligtvis bör man ju åtminstone vänta på det innan man gnäller om prestanda?

Jo, men det går ju åt båda hållen beroende på spel. Finns ju "fanboys" som ger tummen upp fast spel kan vara trasiga men de tycker om spelen ändå t ex.

En shader compilation borde ju rimligtvis inte ta allt från 1-2 timmar som vissa haft problem med. Finns fixes för det vad jag läst, men det är ju inte något man ska behöva fixa själv med en fil.

Så helt legitimt i mitt tycke att ge tummen ned för det, helst när det för många inte fungerar ändå fast man väntat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så helt legitimt i mitt tycke att ge tummen ned för det, helst när det för många inte fungerar ändå fast man väntat.

Helt legitimt trots att spelet själv uppmanar spelarna att vänta tills det är färdigt för bästa prestanda?

Ok.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Samtidigt ser man flertalet recensioner på steam där folk lämnat dåligt omdöme innan de ens gjort färdigt "Shader compilation". Rimligtvis bör man ju åtminstone vänta på det innan man gnäller om prestanda?

Problemet är ju att de flestainte kan slutföra shader compilation.Jag fastnar på typ 24%. Har låtit det gå timmar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Utvecklarna erkänner ju att det finns stora problem så varför ska man försvara det och påstå att problem inte finns?


signatur

7900XTX
7800X3D

Skriv svar