Allt om Diablo IV-betan!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

inget mer förbokande!

Jag har valt att göra ett undantag för Diablo IV!

Medlem

Kvittar vad Blizzard än gör och även om dem inte släppt något ordentligt på över ett årtionde så kommer folk förboka och köpa deras produkter ändå. Om det visade sig att Blizzard hade lyckats återuppliva Hitler och det va han som styrde över Blizzard så hade folk ändå köpt deras produkter.

Medlem

Bokade Diablo IV till både XBOX och PC. Ska bli djävulskt kul att spela 😃.

Såg några kommentarer om krav på Battle.net-konton men det känns lite oklart fortfarande. Kommer jag kunna spela tillsammans med med barnen om de spelar på XBOX och jag på pc? Behövs det flera battle.net-konton eller kan vi spela på samma konto samtidigt? Tror mitt XBOX är anslutet till mitt battle.net-konto.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Bokade Diablo IV till både XBOX och PC. Ska bli djävulskt kul att spela 😃.

Såg några kommentarer om krav på Battle.net-konton men det känns lite oklart fortfarande. Kommer jag kunna spela tillsammans med med barnen om de spelar på XBOX och jag på pc? Behövs det flera battle.net-konton eller kan vi spela på samma konto samtidigt? Tror mitt XBOX är anslutet till mitt battle.net-konto.

Jag tänker att om du har flera konton på Xboxen så löser det sig självt? fast då måste du ju köpa spelet igen genom barnens konton. Jag har ingen xbox men det är så det skulle funkat på PS tror jag. Eller att dom kan starta spelet genom sina konton med den versionen du har?

Medlem

Själv väntar man in på recensionen från FZ. Tar dramatiken med ro.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Bokade Diablo IV till både XBOX och PC. Ska bli djävulskt kul att spela 😃.

Såg några kommentarer om krav på Battle.net-konton men det känns lite oklart fortfarande. Kommer jag kunna spela tillsammans med med barnen om de spelar på XBOX och jag på pc? Behövs det flera battle.net-konton eller kan vi spela på samma konto samtidigt? Tror mitt XBOX är anslutet till mitt battle.net-konto.

Skrivet av Dalthor-san:

Jag tänker att om du har flera konton på Xboxen så löser det sig självt? fast då måste du ju köpa spelet igen genom barnens konton. Jag har ingen xbox men det är så det skulle funkat på PS tror jag. Eller att dom kan starta spelet genom sina konton med den versionen du har?

Jag tror det räcker att köpa spelet en gång så kan alla profiler spela det (delade spel på hemma-consolen, som alla andra spel) men barnen bör ha egna battle.net-konton och egna profiler på xboxen som knyts till deras egna battle.net-konton. Tror inte du kan spela med "dig själv".

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kvittar vad Blizzard än gör och även om dem inte släppt något ordentligt på över ett årtionde så kommer folk förboka och köpa deras produkter ändå. Om det visade sig att Blizzard hade lyckats återuppliva Hitler och det va han som styrde över Blizzard så hade folk ändå köpt deras produkter.

Nu är det inte Blizzard som är onda utan grundaren och djävulen Bobby Kotick. Resten som inte skötte sig har dom sparkat. Jag tror att endast politik och USAs lagordning kan fria Blizzard från Bobby Koticks förbannelse

Gnällkuk

Damn, 85GB ligger betan på. Det var saftigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ska köpa den fysiska utgåvan när den släpps. Så jag "fulköpte" en Betanyckel istället.
Jäklar va taggad jag är för helgen, men man får väl räkna med att kunna spela på Lördag ;D

Medlem
Skrivet av s_o_n_y:

Ska köpa den fysiska utgåvan när den släpps. Så jag "fulköpte" en Betanyckel istället.
Jäklar va taggad jag är för helgen, men man får väl räkna med att kunna spela på Lördag ;D

Varöfr förhansbokade du bara inte fysiska spelet på ex webhallen, då hade du fått en betanyckel gratis, sedan bara avboka spelet om du inte vill ha det?

Medlem

Är "Magic Find" en stat som kommer existera i diablo4 och på gear?

Medlem

FRÅGA: sparas progress från PRE-beta till OPEN beta eller får man börja om?

Medlem
Skrivet av Diddy:

FRÅGA: sparas progress från PRE-beta till OPEN beta eller får man börja om?

Det sparas

Medlem

Hela communityn är taggad till max! Släpp helvetet löst! <3

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Varöfr förhansbokade du bara inte fysiska spelet på ex webhallen, då hade du fått en betanyckel gratis, sedan bara avboka spelet om du inte vill ha det?

För jag har gått och blivit allergisk mot förhandsbokningar. Inget kommer förhandsbokas framöver.

Medlem
Skrivet av Raider:

Det sparas

Skönt, mindre stressigt att låsa upp allt då.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Skönt, mindre stressigt att låsa upp allt då.

Jawohl! Extra stor chans att du får tid att maxa mer än en karaktär.

Medlem
Skrivet av Raider:

Jawohl! Extra stor chans att du får tid att maxa mer än en karaktär.

Jo, kanske hinner bestämma vilken som blir min main sen. Det lutar åt barbar. Tyvärr ska vi bort i helgen men får försöka hinna få spelat lite ändå.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo, kanske hinner bestämma vilken som blir min main sen. Det lutar åt barbar. Tyvärr ska vi bort i helgen men får försöka hinna få spelat lite ändå.

Jag hoppas fastna för min Rogue. Men hade gärna velat testa de andra. Kan dock bara spela kvällstid, har en liten tös som tar all tid på dagarna.

Medlem
Skrivet av Raider:

Jag hoppas fastna för min Rogue. Men hade gärna velat testa de andra. Kan dock bara spela kvällstid, har en liten tös som tar all tid på dagarna.

Har barnfri helg, men en sambo kan också ta tid. Tror att om det inte blir barbarian så kör jag Necro. Men jag har gjort så många såna i trean på sistone att jag nog vill tillbaka till den jag startade som. Men Roguen verkar riktigt najs med, är själv inte mycket för fällor etc.

detta kommer vara århundradets misslyckade. tråkigt nog verkar ff16 också vara flopp.

Roll kommer spela ett tag sedan fly skeppet .


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

detta kommer vara århundradets misslyckade. tråkigt nog verkar ff16 också vara flopp.

Ser inte en enda anledning att det skulle floppa. Jag tror på minst lika stor succe som Diablo 3 som ändå är med på topp-30 över mest sålda spel någonsin. Av allt jag läst och sett verkar det vara "det som är bra från Diablo 3" + "de bitar som saknades i Diablo 3 från tvåan". Tror på stenhård megasucce.

Medlem
Medlem
Skrivet av whoo:

Det var så jag resonerade. Samt att det är ett spel som jag har spelat mycket parallellt med andra spel så jag kände att en digital edition utan behov av att växla skiva i PS5:an behövdes.

Däremot så känner jag en viss oro för hur ”servrarna” ska palla i helgen…

Kanon. Men vilken version ska man köpa? Jag bryr mig inte ett dugg om kosmetiska stuff.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Ser inte en enda anledning att det skulle floppa. Jag tror på minst lika stor succe som Diablo 3 som ändå är med på topp-30 över mest sålda spel någonsin. Av allt jag läst och sett verkar det vara "det som är bra från Diablo 3" + "de bitar som saknades i Diablo 3 från tvåan". Tror på stenhård megasucce.

Mm.. Vet du hur Diablo 3 har sålt i förhållande till diblo 1 & 2?

För Diablo 4 kommer fullkomligen krossa Diablo 3s försäljning.

Personligen längtar jag allra mest efter Starfield av 2023 års spel, men Diablo 4 är ju klar favorit till att ta hem Metacritic score och flest GOTY-utmärkelser.

Jag kan se framför mig minst 30 miljoner sålda ex av Diablo 4 (20 mill på PC och 10 mill på konsol). Hur mycket hade Diablo 3 sålt, vet du?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Mm.. Vet du hur Diablo 3 har sålt i förhållande till diblo 1 & 2?

För Diablo 4 kommer fullkomligen krossa Diablo 3s försäljning.

Personligen längtar jag allra mest efter Starfield av 2023 års spel, men Diablo 4 är ju klar favorit till att ta hem Metacritic score och flest GOTY-utmärkelser.

Jag kan se framför mig minst 30 miljoner sålda ex av Diablo 4 (20 mill på PC och 10 mill på konsol). Hur mycket hade Diablo 3 sålt, vet du?

D3 har sålt just 30m enligt Wikipedia instämmer om starfield!

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Damn, 85GB ligger betan på. Det var saftigt.

Klickae du bort High Res-texturerna tar spelet upp 40 gig


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Mathmage:

Bokade Diablo IV till både XBOX och PC. Ska bli djävulskt kul att spela 😃.

Såg några kommentarer om krav på Battle.net-konton men det känns lite oklart fortfarande. Kommer jag kunna spela tillsammans med med barnen om de spelar på XBOX och jag på pc? Behövs det flera battle.net-konton eller kan vi spela på samma konto samtidigt? Tror mitt XBOX är anslutet till mitt battle.net-konto.

Spelet är crossplay så ja det går att spela mellan PC och Xbox. Däremot måste alla ha egna Battlnetkonton, även om du spelar splitscreen kommer spelet kräva att användarna knyts till separata bnetkonton för att kunna spela.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Klickae du bort High Res-texturerna tar spelet upp 40 gig

Fortfarande väldigt stort för en beta och enbart första acten


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skriv svar