The Misadventures of PB Winterbottom

Robot
The Misadventures of PB Winterbottom

När tvåmannaföretaget The Odd Gentlemen släpper sitt första spel är tongångarna närmast surrealistiska och snarare inslag i en abstrakt pjäs än ett problembaserat plattformsspel. Följ med FZ på en resa mellan pajer, klocktor och viktoriansk fauxkonst.

#the-misadventures-of-p-b-winterbottom, #the-odd-gentlemen, #braid


Inaktiv
Testat - Misadventures of PB Winterbottom

Ser ut att vara en Tim Burton film...

Medlem

Trialen var helt klart rolig. Men kan inte se mig själv spela igenom alltihopa då det är väldigt repetitivt.

Medlem

Har inte klarat hela spelet ännu men jag anser att det är rätt bra ändå. Framförallt musiken höjer kvalitén på spelet väldigt mycket

Medlem

Kommer osökt att tänka på Flash-spelet The Company of Myself.

Skrivet av Spanne:

Kommer osökt att tänka på Flash-spelet The Company of Myself.

The Company of Myself är grymt bra, men ack så sorgligt!

Medlem

Va?! 2 av 5! Nog för att jag förstår och verkligen respekterar det fantastiska med att folk har olika smak och tycke. Världen hade varit en förbannat tråkig plats om alla tyckte och tänkte likadant, men på något plan känns det som recensenten missat någonting extremt viktigt här. Jag skulle ge spelet 4 eller så, och de recensioner jag sett har överlag varit helt fantastiska.

Nåväl, recensionen är bra skriven och det finns inget att klaga på där, men jag känner mig ändå något besviken och förvirrad. Kan inte sätta fingret på varför.

Edward Gorey kunde teckna, det kan inte dessa utvecklare. Spelet ser mer ut som en skiss inför ett spel än ett färdigt spel, det kommer inte många gilla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kan bara tänka på Braid - inte lika många nivåer men ack så mycket mer innehåll. World of Goo? Jo många nivåer och mycket innehåll och det känns som att varje bana tillför något unikt.

Kan dock försäkra er om att jag vet att det är skillnad på spelen när det gäller till genre. Det är det som verkar göra det så tråkigt.
Detta är mer indieplatforming med lite små hinder. De andra speler är mer indiepussel där det ena har platforming i utförandet.

Glad att jag inte impulsköpte spelet så länge inte någon kan intyga över att det är ett mästerverk där repetivitet är en del av charmen.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Finns det så få spel på failboxen numera så ni är tvungna att recensera arcade spel?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Sito:

Finns det så få spel på failboxen numera så ni är tvungna att recensera arcade spel?

FZ recenserar även PSN-spel, jag har exempelvis recenserat Numblast och Trash Panic.

1
Skriv svar