Amazons MMO New World börjar med säsonger

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Håller med. Föredrar starkt season passes över månadskostnader personligen. Gillar inte att känna pressen att jag har en subscription som ligger och tickar. Jag kan få för mig att spela extremt mycket en vecka och sedan inte alls nästa vecka. Vill komma och gå som jag vill.

Fast ett seasonpass i amazons värld är ju att rensa ditt bankkonto. Det finns inget bra med ett seasonpass, det är ju mikrotransactionshelvetetdeluxe. Att ha en sub på ett spel så vet du ju ändå vad du betalt för. Att hålla server, support och annat igång.. Inget annat. Med ett season pass lovas du massa saker som du antagligen måste grinda dig igenom för att ens få valuta för vad du betalt för.. Typ fortnite/diablo immortal...

Jeff Bezos har ju märkt att new world inte drar in några pengar utan bara kostar pengar. Hallå? Ni har 20.000 spelare per dag(alla servrar ihop) i hela världen? Och ingen betalar ett skit. Är väldigt nära en shutdown...

Medlem
Skrivet av robbis:

Fast ett seasonpass i amazons värld är ju att rensa ditt bankkonto. Det finns inget bra med ett seasonpass, det är ju mikrotransactionshelvetetdeluxe. Att ha en sub på ett spel så vet du ju ändå vad du betalt för. Att hålla server, support och annat igång.. Inget annat. Med ett season pass lovas du massa saker som du antagligen måste grinda dig igenom för att ens få valuta för vad du betalt för.. Typ fortnite/diablo immortal...

Jeff Bezos har ju märkt att new world inte drar in några pengar utan bara kostar pengar. Hallå? Ni har 20.000 spelare per dag(alla servrar ihop) i hela världen? Och ingen betalar ett skit. Är väldigt nära en shutdown...

De kommer nog undan mycket med att Amazon äger enormt med infrastruktur i server-svängen så den biten är nog mer eller mindre "gratis", sen finns det ju folk som köper cosmetics, servertransfers och dylikt. Supporten är nog ingen större kostnad för 35k spelare, där satt de nog på vad de behövde också.

Man får också ge dem att de faktiskt rättat till mycket av sina misstag de hade genom att släppa spelet långt innan det var färdigbakat och är nu i min mening det mest intressanta MMOt där ute, det går framåt i stil med ESO där med tiden det bättrades på med mer content. Return to Aeternum-eventet får man väl se som en succé med 135 000 spelare, verkar ligga kvar på 35k vid tillfället. Endgame är fortfarande inte mycket att hänga i granen (raids och annat är påväg, dock) men spelet är värt varenda slant enbart för leveling-upplevelsen som numera är riktigt bra.

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Hehe! Jag sa inget om flying mounts. Skulle nöja mig fint med en liten ponny.

Slippery-slope


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

De kommer nog undan mycket med att Amazon äger enormt med infrastruktur i server-svängen så den biten är nog mer eller mindre "gratis", sen finns det ju folk som köper cosmetics, servertransfers och dylikt. Supporten är nog ingen större kostnad för 20k spelare, där satt de nog på vad de behövde också.

Man får också ge dem att de faktiskt rättat till mycket av sina misstag de hade genom att släppa spelet långt innan det var färdigbakat och är nu i min mening det mest intressanta MMOt där ute, det går framåt i stil med ESO där med tiden det bättrades på med mer content. Endgame är fortfarande inte mycket att hänga i granen (raids och annat är påväg, dock) men spelet är värt varenda slant enbart för leveling-upplevelsen som numera är riktigt bra.

Slippery-slope

Allt är ju relativt. Tro mig jag har över 700 timmar i new world och jag förstår mig fortfarande inte på utvecklarna. Det känns som dom är i en helt annan värld. Dom lovade i senaste stora uppdateringen att chestruns var ett minne blott. Taggad som fan skapade jag och frugan en varsin ny character för att uppleva fresh start med resettad ekonomi och förhoppningar att det skulle vara ett bättre spel. Vid max lvl visade det sig att chestruns is the way to go för att få upp experticen. Jag älskar världen verkligen, men har svårt för hur dom tänker runt end game och där dör spelet varje gång jag maxar en character. Tyvärr men det är inget som är likt ESO som imao är 1000 ggr bättre på det mesta. Problemet ESO har är att det inte går att få den bästa gearen utan att vara hardcore-hardcore-deluxe och ha 15 kompisar. Är du ett kompisgäng på 4-5 Pers som vi är så är det omöjligt.

Trodde oxå att new world var påväg åt rätt håll men tittar man på det så har inget bättre hänt sedan release förrutom att dom tog bort nycklarna för att köra instancerna (vilket oxå var ett jävligt konstigt designval från början).

Att dom nu introducerar Season Pass är ju ett stort tecken på att det går riktigt uselt i utvecklingen när dom lägger tid på det och delar spelare från andra spelare. Detta är bara början på att introducera mer och mer transaktioner och i amazons fall snackar vi inte ens micro.

Medlem
Skrivet av robbis:

Att dom nu introducerar Season Pass är ju ett stort tecken på att det går riktigt uselt i utvecklingen när dom lägger tid på det och delar spelare från andra spelare. Detta är bara början på att introducera mer och mer transaktioner och i amazons fall snackar vi inte ens micro.

Jag bryr mig personligen inte så mycket om Season Pass, inte när det kommer till fullpris spel som D4 heller. Jag ser det som att kan spelet få in pengar på cosmetics så finns det mindre anledning att "ge upp" på spelet och allokera resurser någon annanstans med bättre lönsamhet. Det är vanity items vi pratar om trots allt, för det mesta iaf med några mindre bonus grejer. Det garanterar snarare att de fortsätter utveckla spelet för att sälja fler Season Pass vilket låter attraktivare att presentera för aktieägarna än "vi har inga andra inkomstkällor" men pågående kostnader.

Sen som du säger med Amazon så vet vi ju inte om det till slut går överstyr med den biten.

Skrivet av robbis:

Allt är ju relativt. Tro mig jag har över 700 timmar i new world och jag förstår mig fortfarande inte på utvecklarna.

Det kan jag hålla med om, de har verkat totalt verklighetsfrånvända till och från, nästan som om de arbetar i en någon slags bubbla. När de skulle slå ihop fresh-start servrarna från RTA med gamla vanliga servrar som hållt på i ett år så var det många som stod med öppen mun inklusive jag, men de verkar åtminstone vara beredda på att backa från beslut bara det gnälls tillräckligt på forumen och det ska de väl ha någon slags eloge för. Går ju inte direkt att jämföra med andra som är gamla i gemet och vet hur sånt ska skötas på ett bättre sätt, det stinker lite färsking över utvecklarna av New World till och från men det är kanske också rätt så förståligt. Sålänge viljan finns att förbättra så tänker iaf jag inte ge upp på spelet, som du själv säger så är världen och mycket annat med New World riktigt bra, men det här blir andra gången jag slutar för att gearen är maxad och det enda som finns att göra är att köra M10or till förbannelse. Sen likt förra gången så föll ju kompaniet samman igen och utan territory så är det ännu mindre att göra.

Jag återkommer gärna minst en vända till sålänge det trillar in nya grejer, om det så ska dröja ett år till.

Skrivet av robbis:

Tyvärr men det är inget som är likt ESO som imao är 1000 ggr bättre på det mesta

Visst är det så, men New World har ett år på nacken. ESO har nio.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

12
Skriv svar