Amazons MMO New World börjar med säsonger

Robot
Amazons MMO New World börjar med säsonger

Varje kvartal får ett eget tema.

#Amazon, #New-world


Medlem

Med en prislapp på ~€40 kommer det antagligen aldrig bli populärt, hur mycket de än försöker.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Tack gode gud att jag aldrig spelade detta:
"Som vanligt finns det en variant som är gratis och en premiumvariant som man måste pröjsa för."

Ska aldrig finnas i ett MMO. Aldrig.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Tack gode gud att jag aldrig spelade detta:
"Som vanligt finns det en variant som är gratis och en premiumvariant som man måste pröjsa för."

Ska aldrig finnas i ett MMO. Aldrig.

Huh? Så mmos ska inte ta betalt?

Så FFXIV och WoW är skit också?

Detta är i alla fall valfritt

Inaktiv

Bästa MMO:t sen första WoW, men nu börjar det gå utför.
Hade hoppats på mer variation av fiender och miljöer.. och mounts.
Inte premium-content..

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Med en prislapp på ~€40 kommer det antagligen aldrig bli populärt, hur mycket de än försöker.

Jag tycker att priset var bra för vad man fick då det trots allt inte krävs någon månadskostnad för att lira spelet. Visst, spelet är långt från perfekt men gör många saker bra och det går verkligen att lägga ett bra antal timmar på det utan att det är tråkigt. Jag köpte det dessutom under en rea (kostade 30€) och fick verkligen valuta för pengarna.

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Bästa MMO:t sen första WoW, men nu börjar det gå utför.
Hade hoppats på mer variation av fiender och miljöer.. och mounts.
Inte premium-content..

Mounts och mer saker kommer

Medlem

Ni som kört,. är det typ som wow? Finns healers tanks dps och grottor/mythic+ ?
Alltid varit lite sugen men är beroende av dragonflight just nu.

Finns liknande raidbots? Exempel min warrior
https://www.raidbots.com/simbot/report/hDzLTv8KgjvmpeF2nTVhHY


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Huh? Så mmos ska inte ta betalt?

Så FFXIV och WoW är skit också?

Detta är i alla fall valfritt

Nu tror jag du inte vaknat än. Det är säsongspass. Inte månadskostnad.
Vet du inte skillnaden på säsongspass och att betala månadskostnad?

Säsongspass innebär att man antingen kör gratis eller betalar. Det innebär att de som betalar får saker och att man delar upp användarbasen och att man får premium content.

WoW hade inte det under många många år. Det är väl nu i Dragonflight det lades till?

Om du tycker det är normalt och bra så får du diskutera med någon annan och jag förstår inte hur man kan försvara det gentemot en vanlig månadskostnad som WoW framgångsrikt använde. Förstår mig inte på spelar likt dig som försvarar detta.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Nu tror jag du inte vaknat än. Det är säsongspass. Inte månadskostnad.
Vet du inte skillnaden på säsongspass och att betala månadskostnad?

Månadskostnad i WoW som jag betalat i åratal innebär att jag inte får något annat som ingen annan får.

Jag vet det är säsongspass

Så du betalar hellre $15 varje månad än $20 var tredje månad?

Så du vill att de ska införa $15 månadskostnad och det skulle vara bättre?

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Jag vet det är säsongspass

Så du betalar hellre $15 varje månad än $20 var tredje månad?

Så du vill att de ska införa $15 månadskostnad och det skulle vara bättre?

Det verkar inte så eftersom du refererade till WoW som inte haft säsongspass utan just bara månadskostnad.

Jag betalar hellre $X summa som i WoW utan något förbannat säsongspass om de nu måste hitta ett sätt att få in pengar.
Guild wars hade varken säsongspass eller månadskostnad om jag inte missminner mig.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Det verkar inte så eftersom du refererade till WoW som inte haft säsongspass utan just bara månadskostnad.

Jag betalar hellre $X summa som i WoW utan något förbannat säsongspass om de nu måste hitta ett sätt att få in pengar.
Guild wars hade varken säsongspass eller månadskostnad om jag inte missminner mig.

Guild wars betalar för expansion/dlc och har du sett deras affär fullt med QoL saker som kostar riktiga pengar?

New World tar inte betalt för expansion och har bara en affär för skins

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag tycker att priset var bra för vad man fick då det trots allt inte krävs någon månadskostnad för att lira spelet. Visst, spelet är långt från perfekt men gör många saker bra och det går verkligen att lägga ett bra antal timmar på det utan att det är tråkigt. Jag köpte det dessutom under en rea (kostade 30€) och fick verkligen valuta för pengarna.

Det är mycket möjligt, men jag tror det är en för hög instegströskel helt enkelt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Guild wars betalar för expansion och har du sett deras affär fullt med QoL saker?

New World tar inte betalt för expansion och har bara en affär för skins

Du undviker att svara angående WoW som är det största spelet inom MMO-genren som framgångsrikt klarat sig utan säsongspass.
Uppmuntra predatoriska säsongspass och MTX om du vill så får vi fler spel som diablo immoral.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Du undviker att svara angående WoW som är det största spelet inom MMO-genren som framgångsrikt klarat sig utan säsongspass.
Uppmuntra predatoriska säsongspass och MTX om du vill så får vi fler spel som diablo immoral.

Jag undviker inget. WoW kör med sin månadskostnad och expansions för att få in sina pengar.
New World går annan väg att få in pengar.
Inga av dom är fel på något sätt och jag gillar new worlds sätt mycket mer

Jag kan spela new world när jag vill utan att betala något mer än inköpskostnaden av bas spelet.

Behöver aldrig betala för säsongspasset om jag inte vill. Finns inget i det som man måste ha för att spela spelet

Medlem

Spelar folk det skräpet än? Mounts först till hösten. Gött.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag undviker inget. WoW kör med sin månadskostnad och expansions för att få in sina pengar.
New World går annan väg att få in pengar.
Inga av dom är fel på något sätt och jag gillar new worlds sätt mycket mer

Jag kan spela new world när jag vill utan att betala något mer än inköpskostnaden av bas spelet.

Behöver aldrig betala för säsongspasset om jag inte vill. Finns inget i det som man måste ha för att spela spelet

Håller med. Föredrar starkt season passes över månadskostnader personligen. Gillar inte att känna pressen att jag har en subscription som ligger och tickar. Jag kan få för mig att spela extremt mycket en vecka och sedan inte alls nästa vecka. Vill komma och gå som jag vill.

Chefredaktör
Skrivet av anon_79617:

Bästa MMO:t sen första WoW, men nu börjar det gå utför.
Hade hoppats på mer variation av fiender och miljöer.. och mounts.
Inte premium-content..

What!? Fortfarande inga mounts? Det var en av anledningarna till att jag slutade.
Jaja, inväntar mounts innan det får en ny chans...

Medlem
Skrivet av Karmak:

Huh? Så mmos ska inte ta betalt?

Så FFXIV och WoW är skit också?

Detta är i alla fall valfritt

WoW's prislapp är ju helt knäpp. Att ta betalt för spelet, expansionerna, in-game skins/guld OCH sedan också ta ut en månadsavgift för att spela spelet utöver det - verkligen inte ett skäligt pris.

Håller med om att detta i jämförelse är ju mycket mer rimligt. Ogillar dock att man får boosts i Season Pass. Det kan ju lätt leda till att spelet blir orimligt grindigt utan season pass.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

WoW's prislapp är ju helt knäpp. Att ta betalt för spelet, expansionerna, in-game skins/guld OCH sedan också ta ut en månadsavgift för att spela spelet utöver det - verkligen inte ett skäligt pris.

Håller med om att detta i jämförelse är ju mycket mer rimligt. Ogillar dock att man får boosts i Season Pass. Det kan ju lätt leda till att spelet blir orimligt grindigt utan season pass.

Du behöver inte köpa Wow som spel, det är free2play till lvl 10 eller 20. Du betalar endast för senaste expansionen (föregående expansion blir gratis när en ny kommer ut) och månadskostnaden. Gör det inte mer rimligt men det är inte så pass illa som du skrev.

Avstängd
Skrivet av Karmak:

Ser ut som spelet är ute ur early access mot slutet av året då!

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Det är mycket möjligt, men jag tror det är en för hög instegströskel helt enkelt.

Instegströskeln kräver ju bara en engångskostnad som dessutom är nästan hälften av ett AAA spel Men ok, vilken approach föredrar du?

Skrivet av Karmak:

Trevliga saker. Ska nog ta och installera om och leka med det lite då och då när första säsongen drar igång.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

What!? Fortfarande inga mounts? Det var en av anledningarna till att jag slutade.
Jaja, inväntar mounts innan det får en ny chans...

Behövs inga, det är mer eller mindre gratis att förflytta sig runt i världen numera.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Behövs inga, det är mer eller mindre gratis att förflytta sig runt i världen numera.

Mounts är inte endast ett transportmedel. I wow tillexempel älskar jag hur vissa mounts ser ut/beteer sig och det ger mera glädje åt hela spelet att kunna rida runt på sin favoritmount.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Grymt spel, loggade nästan 1000 timmar innan jag tog paus! Roadmapen ser lovande ut. Ser att de jobbar på "gear set storage", hoppas de slänger in lite mer QOL kring inventory management. Har tänkt plocka upp igen, blir väl vid årsskiftet när man tröttnat på Dibbe 4.

För att svara på ämnet tror jag att säsongspass kan vara en bra affärsmodell för New World. Personligen har jag inget emot säsongspass så länge det enbart rör sig om kosmetiska föremål.

Medlem
Skrivet av Gen:

Instegströskeln kräver ju bara en engångskostnad som dessutom är nästan hälften av ett AAA spel Men ok, vilken approach föredrar du?

Vet inte vilka AAA spel du köper som kostar ~€80

Den bästa approach:en just nu tycker jag FFXIV har. När det kommer till instegströsklar är deras trial ganska oslagbar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Gen
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte vilka AAA spel du köper som kostar ~€80

Den bästa approach:en just nu tycker jag FFXIV har. När det kommer till instegströsklar är deras trial ganska oslagbar.

Varav ordet "nästan" Sen har det varit på rea flera gånger och då kostat 30€.

Jo, det har du ju faktiskt rätt i. Kanske något som dyker upp i New World också? Säg med ett maxtak på lvl 10. Iofs ökar ju risken för bottar osv.

Chefredaktör
Skrivet av Maguz:

Behövs inga, det är mer eller mindre gratis att förflytta sig runt i världen numera.

Men det är ju ROLIGT att ha mounts!?

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Men det är ju ROLIGT att ha mounts!?

Det finns frimärken om man vill samla, låt world pvp få frodas utan flying mounts och annat djävulskap


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Chefredaktör
Skrivet av Maguz:

Det finns frimärken om man vill samla, låt world pvp få frodas utan flying mounts och annat djävulskap

Hehe! Jag sa inget om flying mounts. Skulle nöja mig fint med en liten ponny.

12
Skriv svar