Hogwarts Legacy har uppdaterats till pc och Xbox Series X/S

Robot
Hogwarts Legacy har uppdaterats till pc och Xbox Series X/S
Medlem

Jag har inte stött på så många buggar än så länge. Den största var att jag fastnade på något osynligt objekt i Gryffindors elevrum. Men jag tog bara fast travel iväg från rummet så funkade det sen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Som vanligt tjänar man på att vänta med stor spel…
Typ bara Nintendo som släpper färdiga spel dag ett.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Sanslöst dåligt optimerat. Spelet är varken snyggare än typ assassins creed valhalla men flyter otroligt mycket sämre.

Medlem

Förrutom dåligt optimerat har jag inte stött på någon gamebreaking bugg ännu. Dock så har jag under 3 timmar på stationär PC fått grafiska buggar där träden/buskar flaxar omkring så jag fått starta om spelet, Medans jag aldrig fått det på steam deck där jag har snart 25 timmar spelande.

Misstänker att det har något med detta att göra "Fixed issue with wind causing distortion and stretching of world assets."

Medlem

Har inte stött på något big i ps5 än där jag känner ''hoppas det patchas''.
22h speltid

däremot får jag lite psykbryt av ~1-2 sekunds väntan när öppna kartan/menyn och tabba runt allt där, det ska vara instant.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Har inte stött på något big i ps5 än där jag känner ''hoppas det patchas''.
22h speltid

däremot får jag lite psykbryt av ~1-2 sekunds väntan när öppna kartan/menyn och tabba runt allt där, det ska vara instant.

På datorn tar det för mig lång tid att öppna kartan och annat mer än 1-2 sek, medans på steam deck går instant! Jävligt skumt

Medlem
Skrivet av dTexN:

Har inte stött på något big i ps5 än där jag känner ''hoppas det patchas''.
22h speltid

däremot får jag lite psykbryt av ~1-2 sekunds väntan när öppna kartan/menyn och tabba runt allt där, det ska vara instant.

Håller med, nog har jag stött på ett gäng mindre glitchar och occlusion culling som inte hänger med i svängarna, men överlag är det en stabil upplevelse på PS5.

Håller med om kartan och menyerna generellt, de hade åtminstone kunnat snabba upp animationer en del.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Sanslöst dåligt optimerat. Spelet är varken snyggare än typ assassins creed valhalla men flyter otroligt mycket sämre.

Brukar ha mer fps än i Valhalla och tycker personligen Hogwarts är snyggare grafiskt. Speciellt när man flyger på kvastar i nya områdena närmare slutet. Är bara i Hogwarts och Hogsmeade där jag ligger på 50-60 fps. I valhalla är de max 75-90 fps överallt för mig. Medans här ligger jag 110+ utomhus


signatur

The King is Back

Medlem

Patchen till pc hjälpte väldigt mycket med stutters pga shader compilation.
Nu går det ner några fps i max 5 sekunder ibland.
Förut när den gjorde det störtdök fps i 10+ sekunder

Medlem

Började precis lira det igår på Playstation 5 för första gången och stötte på tre buggar på den första timmen jag spelade. Två av buggarna var att jag direkt i början kunde trycka fram världskartan fast att man blir presenterad den först när man kommer till Hogwarts. Trodde att det var nått fel på min kontroll när jag senare inte lyckades få fram världskartan igen efter att ha stängt ned den. Men misstänkte att det faktiskt inte skulle vara meningen att se den förrän senare. Och på startknappen lyckades jag få upp hjulet med olika saker att välja som också blir senare.

Den tredje var värre att när jag kommit till slottet i början och bli introducerad fast travel så ska man trycka sig fram som det visar i spelet, då kom jag inte vidare i storyn hur mycket än jag tryckte på x och kunde inte backa ur heller. Så då fick jag reloada en save och efter det så fungerade det att komma vidare.

Medlem

Inte stött på några buggar alls än. 7h xsx. Tycker spelet flyter på grymt bra och är allmänt lyrisk över hur välpolerat det känns.

Jag köpte grisen i säcken och köpt HL till PS5.an, och där är det lent som smör. Det enda buggen jag har stött på är en karaktär i Tpose inne på skolan, det är allt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag älskar det. Men tyvärr är spelet det mest ooptimerade jag spelat, typ någonsin. Enda sättet att få det någotsånär spelbart är att stänga av raytracing helt.

Har dock inte stött på någon allvarlig bugg. Och knappt någon liten bugg heller.

Avstängd

Därför Starfield är förenat så vi ska få så lite buggar som möjligt. Räknar man på storlek på Starfield och Hogwarts Legacy så tror jag faktiskt att Starfield har mindre buggar.

I detta fall är det ju bra att inte Game Pass fått Hogwarts Legacy utan att det kan komma om 1-2år istället.

Tror ni att Hogwarts Legacy släpps till Xcloud om 1-2år?

Medlem
Skrivet av korvmos:

Som vanligt tjänar man på att vänta med stor spel…
Typ bara Nintendo som släpper färdiga spel dag ett.

Sedan släpper väl NiNTENDO småspel i jämförelse. Inga trippel A spel. Förutom Zelda; Breath of the Wild kanske..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Lirade en smula i helgen. Spelet kunde gå från att flyta på riktigt bra till att hacka stuttra efter att man vridit kameran 1 mm åt sidan. Förhoppningsvis får dom bukt på problemet snart.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Varken sprungit på buggar eller prestandaproblem. Spelar iof på en ganska fet burk, även väldigt uppdaterade drivrutiner på allt (efter problem i annat spel ) Är en 35h in i spelet så här långt.

Medlem

Har inte hittat någon bugg än som varit av större besvär och det flyter på bra tycker jag. Kör på 4090 med allt maxat i 4k med DLSS 3 på. Riktigt snyggt spel och mil bättre än vad jag trodde. Årets överraskning helt klart.

Medlem

Till vår PS5 flyter spelet på väldigt bra. Inte ens vid kvastflygning ser jag några större problem. Imponerande releasekod jämfört med mkt annat.

Medlem

Har inte stött på en bugg på 20h speltid på PS5 då de behövs väl knappt patchas😅

Medlem

Tycker det flyter på bra på PlayStation redan nu, även i Hogsmeade (performance).

Medlem

Spelade 2 timmar men la ner så fort jag gick utomhus. Pinsamt dåligt optimerat.

Medlem

Har inte hittat någon störande bug,, visst,, ibland fastnar NPC men inget allvarligt
Enda jag retar mig på är att jag inte kan ändra kontrollerna på flygandet,,
vill kunna styra upp/ner & höger/vänster på samma spak, Just nu tittar jag runt när jag försöker svänga & blir helt vimsig

Medlem
Skrivet av jontebula:

Därför Starfield är förenat så vi ska få så lite buggar som möjligt. Räknar man på storlek på Starfield och Hogwarts Legacy så tror jag faktiskt att Starfield har mindre buggar.

I detta fall är det ju bra att inte Game Pass fått Hogwarts Legacy utan att det kan komma om 1-2år istället.

Tror ni att Hogwarts Legacy släpps till Xcloud om 1-2år?

Det är Bethesda vi snackar om, NOTORISKT kända för och släppa buggiga spel

Avstängd
Skrivet av eCore:

Det är Bethesda vi snackar om, NOTORISKT kända för och släppa buggiga spel

Tror faktiskt Starfield kommer vara det spel där Bethesda har mycket lite buggar eftersom dom jobbat så länge med det och förseningar å de.

Räknar man på storlek mot Hogwarts Legacy tror jag fortfarande att det kommer vara mindre buggar. Bra att dom väntar med att släppa Starfield istället för det datum dom sagt och ha massa buggar som Hogwarts Legacy

Medlem

Fick inte spelet på utsatt datum, köpte till Pc också för att mildra besvikelsen. Kör ultra utan RT, går aldrig under 60 fps med VS påslaget, inga buggar hittade ännu. XSX prestanda är en besvikelse, även i performance-läge med stutter, artefakter och fps-dippar. När fan kommer NHL till PC igen så man slipper konsol!

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tror faktiskt Starfield kommer vara det spel där Bethesda har mycket lite buggar eftersom dom jobbat så länge med det och förseningar å de.

Räknar man på storlek mot Hogwarts Legacy tror jag fortfarande att det kommer vara mindre buggar. Bra att dom väntar med att släppa Starfield istället för det datum dom sagt och ha massa buggar som Hogwarts Legacy

Ha! Är nog fysiskt omöjligt för Bethesda att släppa ett spel med lite buggar.

Hela deras spelide är att använda samma gamla motor sen -99, där buggar från morrowind har följt med till alla spelsläpp. Som communityn via moddar patchar

Förseningar är förövrigt absolut inget som tyder på att det skulle vara mindre buggar. Kolla bara på Cyperpunk


signatur
1
Skriv svar