Dead Space-remaken så otäck att utvecklare får kämpa: "För jävla läskig!"

Robot
Dead Space-remaken så otäck att utvecklare får kämpa: "För jävla läskig!"

Release på fredag (om du vågar).

#dead-space


Medlem

För mig så håller 1an en väldigt bra balans mellan skräck och action. Hade spelet varit hemskare så hade jag nog inte gillat det alls lika mycket som jag gör nu.

Medlem

Ja ettan hade en riktigt bra balans. Tvåan är för mycket action men det är ändå ett fenomenalt spel och betydligt snyggare/effektivare trots utveckling mot samma hårdvara.

Fredag kan inte komma snabbt nog, men så ska frugan jobba helg och jag är "fast" med 3 ungar 😪🥶

Medlem

jag vill inte prata om det, vill inte uppleva min barndom igen (för otäckt med skräck)

Medlem

Kunde inte spela klart originalet av den anledningen, så denna remake skippar jag nog


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Gött man e ledig på Fredag.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Hade kanske kunnat tänka mig att spela det om jag fått lön eller är full på en lobotomerad nivå. Tvingade mig igenom ett skräckspel en gång och det gör jag aldrig om.

Medlem

Spelade aldrig klart Dead Space, har kvar det i hyllan. Kom inte ens särskilt långt i det, borde kanske plocka upp det igen.

Medlem

Jag är snart klar med tvåan. En så länge har jag njutit av de två.

Medlem

Jag brukar vara jättefeg i skräckspel men just Dead Space hade jag absolut inga problem med. Ett bra actionspel för mig.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Har svårt att tro, att man kan bli skrämd på nytt igen. Första genomspelningen med Dead Space 1 och 2 satt man på helspänd och ja, det var läskigt på ett smärtsamt bra sätt.

Men nu är man van. Så vore ju fantastiskt om de lyckas skrämma igen med remaken, men jag tvivlar som sagt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Efter att ha blivit tvångsmatad med Freddy Krueger & co som en kanske något för ung spoling på 80-talet så var tyvärr ingenting otäckt eller läskigt längre (förutom The Kindred, men här i hemmet pratar vi inte om The Kindred - aldrig - någonsin). Det var därför jag med en lätt kaxig fnysning började spela Dead Space och tänkte, jaja, lite monsterpangpang är ju alltid kul, men rädd? Jag? Pfff...

Åh jävlar vad fel jag hade. En knakande handkontroll i två svettiga händer och inte en enda fiber i kroppen ville gå in i det där jävla rummet med växter medans de i comradion pratar om att "det är någonting stort därinne". Och de där förbannade Slendermanjävlarna som låter som om en norsk valfångare blåser i någon jädra lockpipa för knölvalar - och när man väl mötte den jäveln och pepprade den full med plasma - så faller den jäveln i bitar som i sin tur fortsätter mot dig! Orättvist!
Atmosfären och ljudet tillsmmans med den briljanta leken med kontraster av mörker och obehagligt ljus var det som gjorde det för mig. Satan vad bra det var! Och läskigt.

(För att förklara hur mycket The Kindred skrämde skiten ur mig: Jag strök över namnet Anthony med tusch i min almenacka på väggen eftersom bara namnet gav mig mardrömmar.)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Efter att ha blivit tvångsmatad med Freddy Krueger & co som en kanske något för ung spoling på 80-talet så var tyvärr ingenting otäckt eller läskigt längre (förutom The Kindred, men här i hemmet pratar vi inte om The Kindred - aldrig - någonsin). Det var därför jag med en lätt kaxig fnysning började spela Dead Space och tänkte, jaja, lite monsterpangpang är ju alltid kul, men rädd? Jag? Pfff...

Åh jävlar vad fel jag hade. En knakande handkontroll i två svettiga händer och inte en enda fiber i kroppen ville gå in i det där jävla rummet med växter medans de i comradion pratar om att "det är någonting stort därinne". Och de där förbannade Slendermanjävlarna som låter som om en norsk valfångare blåser i någon jädra lockpipa för knölvalar - och när man väl mötte den jäveln och pepprade den full med plasma - så faller den jäveln i bitar som i sin tur fortsätter mot dig! Orättvist!
Atmosfären och ljudet tillsmmans med den briljanta leken med kontraster av mörker och obehagligt ljus var det som gjorde det för mig. Satan vad bra det var! Och läskigt.

(För att förklara hur mycket The Kindred skrämde skiten ur mig: Jag strök över namnet Anthony med tusch i min almenacka på väggen eftersom bara namnet gav mig mardrömmar.)

Jävla bra skrivet, jag är oxå svårskrämd så nu blev jag sugen på o se The Kindred, tack för tipset.

Hade det varit ett eller två monster som jagade en, eller kunde dyka upp när man minst anade det, hade det varit bättre, här kommer de poppa ut mer eller mindre som tidigare när man är förberedd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Krycka:

Jävla bra skrivet, jag är oxå svårskrämd så nu blev jag sugen på o se The Kindred, tack för tipset.

Skall ju tilläggas att jag var 11-12 år när jag såg den, så den kanske inte har samma höga skrämselfaktor idag. 😄

Här är hela (tror jag) på YouTube, men det är synd att den är för clean - 80-tals skräckfilm är mer creepy med VHS-filtrerat flimrande bild och svajjigt ljud.

https://youtu.be/1OwrBahXuKE

Även om jag inte minns att den var så seg - det händer ju inget i 80% av filmen 😆 så blev jag ändå förvånad över att specialeffekterna faktiskt är rätt hyffsade för en lågbudget 80-talare.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av JoelBalaklava:

Tror ni att det här spelet kommer lida av Shader compilation stutter? Det är skapat i UE4 väl?

Nä, de använde Frostbite.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Dohman:

Jag brukar vara jättefeg i skräckspel men just Dead Space hade jag absolut inga problem med. Ett bra actionspel för mig.

Samma sak för mig. Visst blev man rädd få o då och obehagligt på alla sätt o vis är det ju. Men det är ändå ok att spela igenom. Sjukt bra spel!

Gen
Medlem

Om det är samma nivå av skräck som Callisto Protocol så kanske man vågar? Nu har jag inte spelat Callisto utan tittat på när någon annan lirar (och ja, det är inte samma sak som att lira själv) men det var inte så farligt. Har trots allt vågat mig igenom RE2, RE3 och RE8.

Medlem
Skrivet av Gen:

Om det är samma nivå av skräck som Callisto Protocol så kanske man vågar? Nu har jag inte spelat Callisto utan tittat på när någon annan lirar (och ja, det är inte samma sak som att lira själv) men det var inte så farligt. Har trots allt vågat mig igenom RE2, RE3 och RE8.

Jag tror inte att du kommer att få några problem med Dead space. Eftersom skräcken i Dead space kommer med en känsla av kontroll. Som i Re2 osv du har också vapen och det är inte den typen av skräck där du springer runt utan vapen mm. Men nu kan ju den nya versionen av Dead space vara läskigt snygg och läskig så vad vet jag. Jag vill iaf tro att det inte blir lika läskigt när huvudpersonen pratar och att man kan se hans ansikte mm som inte var med i ettan.

Medlem

Det var min favorit genre när jag var ung och hade nerver av stål, det går bara inte idag!? hahaha jag får kolla andra spela på YT!

Medlem

Jag "missade" Dead Space tåget och har inte hunnit spela ett enda. Det här ser ut som en god anledning till att ändra på det.

1
Skriv svar