Forspokens systemkrav kräver en riktigt best för Ultra

Robot
Forspokens systemkrav kräver en riktigt best för Ultra

Och mysiga 24 GB RAM för "Rekommenderat".

#Forspoken, #Square-enix, #nyhetstips


Medlem

tror jag kan glömma ultra på min 5120x1440 skärm...lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Var inte sugen innan och ännu mindre nu. Ser ut som ett UE5-demo. 24GB ram.. vilket larv. Många som sitter med 24GB ram där ute.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Var inte sugen innan och ännu mindre nu. Ser ut som ett UE5-demo. 24GB ram.. vilket larv. Många som sitter med 24GB ram där ute.

Det är inte UE-5 de använder. Samma motor som drev FF15. Luminos Engine.

https://en.wikipedia.org/wiki/Luminous_Engine


signatur

Den som vet vet.

Medlem

720p/30fps med mitt 1060 alltså. Tror jag står över.

Avstängd

Forspoken har redan floppat.

Inaktiv

Fan vad negativa folk är mot det här spelet, ser väl inte sämre ut än något annat men inte fantastiskt heller. Själv hade jag föredragit ett förstaperson alternativt något lite mer i stil med witcher 3 eller Dark Souls när det gäller combat men tycker ändå det ser rätt kreativt ut så får spana in lite reviews när det väl släpps.

Medlem

Nej dack. Lär skippa det här


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Det var rejäla systemkrav. Är det såhär systemkraven kommer se ut när man skippar last gen?

Medlem

32gb eller mer är väl typ standard idag om man bygger en burk. Tycker detta ser lite mysigt ut, men väntar på tester och en rea. Annat att prioritera innan.

Medlem

Det såg bra ut, helt klart. Sedan såg jag slutet på videon med customizable nagellack, cool slängkappa och spännande halsband och förstår att det här är ett spel man får betala för ifall man vill ha en ett personligt utseende. Antagligen spelets enda syfte, så näe, det lär ju inte bli en förbokning i alla fall.

Medlem

vad är det som pågår med minnet egentligen?
Larvigt

eld
Medlem
Skrivet av Maguz:

Var inte sugen innan och ännu mindre nu. Ser ut som ett UE5-demo. 24GB ram.. vilket larv. Många som sitter med 24GB ram där ute.

Med tanke på att ps5an enbart har 16GB så undrar man ju.

Medlem
Skrivet av eld:

Med tanke på att ps5an enbart har 16GB så undrar man ju.

Ps5 är bara gjort för spel och hela os och hårdvaran är byggt runt det. På en pc har du massa annat skit och windows måste också köra i bakgrunden. Går inte att jämnföra.

Spel kommer alltid behöver mer kraft på pc för samma sak

Medlem
Skrivet av eld:

Med tanke på att ps5an enbart har 16GB så undrar man ju.

Är det inte väldigt olika hur konsoler och PC hanterar RAM? PS3 hade ju bara 256MB och kunde ändå köra spel som GTA V, medans minimum på PC var 4GB.

eld
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är det inte väldigt olika hur konsoler och PC hanterar RAM? PS3 hade ju bara 256MB och kunde ändå köra spel som GTA V, medans minimum på PC var 4GB.

Tror det har att göra med bakgrundsprocesser, så istället för att säga att spelet kräver 16gb + extra för systemet så hoppar de bara till nästa möjliga vilket brukar vara 3x8GB sticks

Medlem

Spelet såg inte ens snyggt ut...

Medlem

Detta skriker mer dåligt optimerat än revolutionerande grafik.

Pass.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Detta skriker mer dåligt optimerat än revolutionerande grafik.

Pass.

Jag håller helt med. Så här illa skall det inte behöva vara.

Medlem
Skrivet av eld:

Med tanke på att ps5an enbart har 16GB så undrar man ju.

Skrivet av Karmak:

Ps5 är bara gjort för spel och hela os och hårdvaran är byggt runt det. På en pc har du massa annat skit och windows måste också köra i bakgrunden. Går inte att jämnföra.

Spel kommer alltid behöver mer kraft på pc för samma sak

PC måste förmodligen kompensera eftersom att plattformen har mycket långsammare lagring, förhoppningsvis så löser Direct storage detta i framtiden. Tyvärr så verkar till och med Direct storage 1.1 gimpad och skickar data genom RAM av någon märklig anledning.

Jag är inte förvånad över att PS5 portar kräver mycket RAM, det var inte så svårt att förutse.
Att PC legat på 16GB RAM som standard i säkert 10 år är dock lite märkligt och att Direct storage/RTX IO/AMD Smart access storage inte släppts för väldigt länge sedan är ju skandal.

Sedan så får man ju inte blanda ihop RAM med minnet i grafikkortet, ganska få datorer som har 16GB minne i grafikkortet.

Medlem

Ja jösses det var höga krav för absolut minimum... känns som man lika gärna kan köpa en ps5 o slippa bry sig om sånt..

Medlem

Förutsatt att det inte är dålig optimering så välkomnar jag höga krav för ultra settings. Då kanske man får använda sin hårdvara lite. För de som inte har så kraftig pc är det väl bara att inte köra på Ultra?

Medlem
Medlem

Första trailern när spelet var vid ett annat namn så var jag intresserad, numera inte alls. Karaktären verkar jobbig, inväntar reviews. Sen ser inte spelet lika snyggt ut längre.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ender:

Det såg bra ut, helt klart. Sedan såg jag slutet på videon med customizable nagellack, cool slängkappa och spännande halsband och förstår att det här är ett spel man får betala för ifall man vill ha en ett personligt utseende. Antagligen spelets enda syfte, så näe, det lär ju inte bli en förbokning i alla fall.

Jag har nog aldrig brytt mig om att sätta någon slags personlig stil på en karaktär i ett spel.
Jag tar hällre karaktärer som är färdigt påklädda som de ska vara, eller att man hittar rustnings upgrades i spelet som gör en starkare. Spelar jag Souls spel så väljer jag utrustning som är bäst, inte snyggast.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Gen
Medlem

Lustigt att ingen reagerar på att Ultra kräver 6800XT eller ett RTX 4080. Dessa två kort är en BRA bit ifrån varandra prestandamässigt. 6800XT är snarare i klass med 3080 om man ska jämföra, mao inte så blödigt. Man märker ju att detta är en AMD sponsrad titel...

Medlem

Spelet ser tyvärr sämre och sämre ut. De här systemkraven känns mer schablonmässigt satta än framtestade. Det brukar vara fallet när inga andra inställningar än upplösning och fps specificeras. Bådar oavsett inte gott för PC-porten. Mycket trist att de inte verkar vilja förvalta sitt nya IP bättre än såhär!

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Fan vad negativa folk är mot det här spelet, ser väl inte sämre ut än något annat men inte fantastiskt heller. Själv hade jag föredragit ett förstaperson alternativt något lite mer i stil med witcher 3 eller Dark Souls när det gäller combat men tycker ändå det ser rätt kreativt ut så får spana in lite reviews när det väl släpps.

Tycker inte det är så konstigt. Det verkar ju marknadsfört till väldigt specifik målgrupp, yngre tonåringar och endast det. Forspoken känns för mig som spelindustrins motsvarighet till filmer som Divergent eller The Maze Runner.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har nog aldrig brytt mig om att sätta någon slags personlig stil på en karaktär i ett spel.
Jag tar hällre karaktärer som är färdigt påklädda som de ska vara, eller att man hittar rustnings upgrades i spelet som gör en starkare. Spelar jag Souls spel så väljer jag utrustning som är bäst, inte snyggast.

För mig beror det nog mer på vilket spel jag spelar. Att kunna ge en karaktär en personlig prägel är ofta något jag uppskattar mer än inte, men jag skulle aldrig betala extra för det. Eller rättare sagt, jag skulle kunna betala en rimlig summa i ett spel som annars är gratis att spela, men de som i regel ligger bakom sådana spel vet inte var en "rimlig summa" är, och de har absolut noll intresse av att ta reda på det heller.

Medlem

Utöver en dator för 15.000 så kostar själva spelet också 79.99 Euro på Steam, vilket enligt nuvarande valutakurs blir 890 svenska kronor... Kommer nog floppa på PC

12
Skriv svar