Testa Stalker: Shadow of Chernobyl i Unreal Engine 5

Robot
Testa Stalker: Shadow of Chernobyl i Unreal Engine 5

Moddare försöker modernisera spelet.

#stalker, #stalker-2


eld
Medlem

Då bör man ta en titt på moddat stalker:

Inaktiv

Ingen video att se på UE5-versionen?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Moddare försöker modernisera spelet.

#stalker, #stalker-2


Jag vill inte vara en Buzzkill men utvecklingen av STALKER 2 har faktiskt inte (åtminstone vad jag läst mig till) varit så stökig, de valde däremot att lägga hela studion på is efter att de inte fick nog med intressenter som ville investera i studion och spelet. Detta är bland annat varifrån Vostok och 4A kommer ifrån, gamla GSC. När GSC startade igång igen remakade de Kosacks och efter det har det varit en ganska snabb utveckling av STALKER 2 bortsett från kriget som sorgligt nog drabbat dem :/

Det jag tycker är intressant i allt detta är just att Execsen (kommer inte ihåg namnen) valde att pausa ett helt företag. Jag var nog inte ensam om att tro att de aldrig skulle återuppstå men jag är väldigt imponerad efter de startade upp företaget igen.

Har jag fel välkomnar jag er som vet mer att rätta mig

Tack hjärtligt!

MvH Sten Sture den Store

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ingen video att se på UE5-versionen?

Det krävdes En sökning på youtube
https://youtu.be/8tP3y6f_9RM

Stalker anomaly eller gamma fungerar ju annars ganska fint och ser riktigt bra ut.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det krävdes En sökning på youtube
https://youtu.be/8tP3y6f_9RM

Stalker anomaly eller gamma fungerar ju annars ganska fint och ser riktigt bra ut.

Usch. Ser lika ut som originalet fast med äcklig motion blur.


signatur

Memento Mori

Medlem

Fan, riktigt läckra bilder. Om det är dina egna och om du har fler, får du gärna dela mera i Skärmdumpar från Spel-tråden! 🙂

eld
Medlem
Skrivet av Razken:

Fan, riktigt läckra bilder. Om det är dina egna och om du har fler, får du gärna dela mera i Skärmdumpar från Spel-tråden! 🙂

näe bara draget från internet tyvär

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Usch. Ser lika ut som originalet fast med äcklig motion blur.

Utan att kunna ryska så är nog tanken med projektet att först och främst överföra stalker till UE5 precis som det är. När det väl är i hamn (ganska långt gånget ser det ut som) så öppnar det för helt nya möjligheter för moddande och gameplay etc, eller en remake.
Det var nog därför Tomas postade inlägget. För att det KAN bli en framtida grej av detta. Kanske.

Medlem

Fattar inte hur man kan göra ett så fult spel 2023...kanake är därför det blivit uppskjutet i 47 år... Ser sämre ut än Metro när det släpptses för 49 år sedan...

Moderator | Testpilot
Skrivet av robbis:

Fattar inte hur man kan göra ett så fult spel 2023...kanake är därför det blivit uppskjutet i 47 år... Ser sämre ut än Metro när det släpptses för 49 år sedan...

Det kan ju ha göra med att det är ett spel från 2007 i grunden vi ser på bilderna, bara i en ny motor


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Stalker 2 längtan är för mycket,

eld
Medlem
Skrivet av robbis:

Fattar inte hur man kan göra ett så fult spel 2023...kanake är därför det blivit uppskjutet i 47 år... Ser sämre ut än Metro när det släpptses för 49 år sedan...

Nu vet alla redan att du trodde att artikeln snackade om stalker 2, men här får du lite stalker 2 gifs:

1
Skriv svar