Snabbkollen - Är God of War: Ragnarök årets bästa spel?

Medlem

Har bara lirat ca 10 timmar av God Of War Ragnarök och anser det vara riktigt bra hittills. Lirar inte FromSoftware spel så kan inte säga något om det. Det enda som jag spelat ut var Horizon: Forbidden West på PS5 vilket var en grymt fin upplevelse. Minst lika bra som originalet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Något som är synd med de flesta röstningar som görs på FZ är att man inte kan rösta neutralt. Som i detta fall har jag inte spelat spelet i fråga, men ska göra det nästa år någon gång när det kommer på rea. Det skulle vara intressant att se hur många som inte spelat också, kan jag tycka. Bara en tanke.

Medlem

Jag tenderar nog att hålla med, just för att spelet är så starkt storydrivet i den allra mest positiva bemärkelse. Jag tyckte att Elden Ring var riktigt bra, men börjar tröttna på att storyn i From Softwares spel antingen är obegriplig eller banal eller både och; i slutändan så är det bara jäkligt bra bossfighter och inget annat. Ragnarök tar en igenom en historia på ett mycket mer tillfredsställande sätt.

It's not a lake, it's an ocean

Jag var väldigt imponerad av God of War (2018). Även om det inte golvade mig i gameplay var miljöerna och presentationen fantastiska. Ragnarök känns som mer av samma och inte som en nextgen-upplevelse. Ett väldigt bra spel, men mindre imponerande.

Årets spel för mig blev A Plague Tale: Requiem, även om mina invändningar där är ungefär desamma som mot Ragnarök.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Verkligen inte. Känns nästa lika konstigt att Ragnarök vann i år som att It Takes Two vann förra året.

Skrivet av fejksson:

Ett konsolexklusivt spel som blir årets spel? Tveksamt, riktigt biased åsikter man inte kan ta seriöst.

Är väl inga konstigheter. Nästa år är det mycket möjligt att ett annat konsolexklusivt spel vinner priset, BOTW 2.

Nu kommer dessa spel inte vinna läsarnas GOTY då det mest troligt blir ett multi-plattformsspel som fler har tillgång till och har spelat. (Elden Ring tex)

Medlem

Ragnarök känns riktigt konsolskadat med överdrivet handhållande, krystad comic relief och extremt repetitivt gameplay. Bara det att man bryter upp storysekvenser med tröttsamma "Oj, här kommer fyra fiender från ingenstans, döda dem så går vi vidare sedan!" utesluter spelet ens från topp 10 i ett stendött spelår som 2022. Riktigt kass speldesign rakt genom.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ragnarök känns riktigt konsolskadat med överdrivet handhållande, krystad comic relief och extremt repetitivt gameplay. Bara det att man bryter upp storysekvenser med tröttsamma "Oj, här kommer fyra fiender från ingenstans, döda dem så går vi vidare sedan!" utesluter spelet ens från topp 10 i ett stendött spelår som 2022. Riktigt kass speldesign rakt genom.

Stendött? Tråkigt för dig såklart, jag har haft ett kanonår när det kommer till spel, hoppas det blir bättre för dig nästa år.

Medlem

Civ VI blev årets spel för 4e året i rad. Shit asså. Va bra

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Är väl inga konstigheter. Nästa år är det mycket möjligt att ett annat konsolexklusivt spel vinner priset, BOTW 2.

Nu kommer dessa spel inte vinna läsarnas GOTY då det mest troligt blir ett multi-plattformsspel som fler har tillgång till och har spelat. (Elden Ring tex)

Att folk tyckte botw var ett bra spel kommer jag aldrig förstå, satan vilket tråkigt spel, men förväntar mig inget mer av Nintendo, barnspel deluxe

Medlem

Personligen tycker jag tveklöst Elden Ring, men man blir ju inte ledsen av att God of War tog det. Det är ju ändå ett till mästerverk.

Vilket spel fick årets spel i det här andra stora eventet, Geoff Keighley's Game awards?


signatur

Memento Mori

Medlem

@Slimebeast På Game Awards vann Ragnarök flest priser men det var Elden Ring som tog hem årets spel! Så det är uppenbart väldigt jämt mellan dem båda.

Skrivet av fejksson:

Att folk tyckte botw var ett bra spel kommer jag aldrig förstå, satan vilket tråkigt spel, men förväntar mig inget mer av Nintendo, barnspel deluxe

Själv har jag inte spelat det så kan inte säga för mycket om det, men det verkar väldigt uppskattat av många.

Medlem

Årets spel för mig är Hunt : Showdown eller dota2 . Är väll de ända spelen jag spelat detta året förutom lite Darktide.


signatur

It´s a me

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ragnarök känns riktigt konsolskadat med överdrivet handhållande, krystad comic relief och extremt repetitivt gameplay. Bara det att man bryter upp storysekvenser med tröttsamma "Oj, här kommer fyra fiender från ingenstans, döda dem så går vi vidare sedan!" utesluter spelet ens från topp 10 i ett stendött spelår som 2022. Riktigt kass speldesign rakt genom.

Gjorde lite ändringar på ditt inlägg och tog bort alla faktafel:

Skrivet av kebbe:

Ragnarök topp 10 spelår 2022.

Du behöver inte tacka mig. Det är ju juletider. Gåvornas tid!

Medlem
Skrivet av fejksson:

Ett konsolexklusivt spel som blir årets spel? Tveksamt, riktigt biased åsikter man inte kan ta seriöst.

Jag håller helt med, som pc-spelare blir det väldigt svårt att sätta min röst på god of war, att det är konsolexklusivt drar automatiskt ner betyget oavsett hur 'bra' det är. Personligen har jag nog inte lirat nåt spel som släppt i år, så jag håller i min röst.

C64
Medlem

Det är Rasistiskt !!! hur kan ni spela det ??

12
Skriv svar