The Witcher 3-uppdateringen är snygg, men tungdriven och hackig

Robot
The Witcher 3-uppdateringen är snygg, men tungdriven och hackig

Geralt har fått ett lager ray-tracing-smink, vi tar en titt på hur han klarar det.

#the-witcher-3


Avstängd

Man hade chansen att återupprätta sitt förtroende, men man sumpade det.

Gnällkuk

Mitt minne har sminkat spelet alldeles för mycket... Jag mindes det som mycket bättre än så där 😒


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Finns det möjlighet till att spela den gamla versionen på något vis? Har hört att uppdateringen har sabbat flytet på Steam Deck totalt (om man inte ställer in det på låga inställningar, vilket gör det fulare än det var innan uppdateringen) och jag hade tänkt spela om det inom en snar framtid.

Geeks Gaming
Skrivet av Dudinkalv:

Finns det möjlighet till att spela den gamla versionen på något vis? Har hört att uppdateringen har sabbat flytet på Steam Deck totalt (om man inte ställer in det på låga inställningar, vilket gör det fulare än det var innan uppdateringen) och jag hade tänkt spela om det inom en snar framtid.

Japp, om du i steam väljer att aktivera betaversionen så kan du köra en äldre version

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Japp, om du i steam väljer att aktivera betaversionen så kan du köra en äldre version

Gött, tack!

Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Man hade chansen att återupprätta sitt förtroende, men man sumpade det.

Du hade chansen att sluta troll på FZ men sumpade det.
Undrar hur länge innan även ditt nya konto blir avstängt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av xarl:

det är inne att påpeka hur dåliga saker är även hur dåliga vissa människor är. ett jävla gnäll, lätt att sitta där och klaga och tycka synd om sig själv. vad gör du själv för att bidra med något?

Precis som du klagade i tråden om PUBG:

Skrivet av xarl:

var inne och prova pubg för några veckor sedan, spelade mycket på release, men nu är det ospelbart, 50% fuskare minst... omöjligt att ha kul

Så klagar jag på att The Witcher 3 inte är kul att spela när det inte fungerar.

Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Det är ett TV-spel. Lugna ner dig. Vi måste kunna diskutera utan personangrepp och hot.

Om du tycker att det är bra att betala för spel som inte fungerar så får du såklart tycka det. Men jag tycker inte det och det enda jag kan göra är att uttrycka att jag inte tycker det är okej.

witcher 3 var ett grymt spel när det kom då man betalade för det, nu fick du en gratis uppdatering och du grinar, lugna ner dig själv och sluta gnäll hela tiden

Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Vad snackar du om?

Jag kan inte spela spelet med ray tracing, och utan det så hackar det och jag får lustiga regnbågs-artefakter överallt. Ska jag inte få säga det utan att bli bannad?

Det är sannerligen märkliga tider vi lever i när dåliga saker inte får belysas eller diskuteras. Stoppa huvudet i sanden bara, betala och låtsas som att det regnar.

Det är en gratis patch, du kan backa tillbaka till tidigare versionen så länge.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Avstängd
Skrivet av xarl:

witcher 3 var ett grymt spel när det kom då man betalade för det, nu fick du en gratis uppdatering och du grinar, lugna ner dig själv och sluta gnäll hela tiden

Skrivet av Slashgibber:

Det är en gratis patch, du kan backa tillbaka till tidigare versionen så länge.

Fast det stämmer inte i mitt fall. Jag fick köpa spelet på nytt.

Om jag hade fått det gratis hade jag ändå varit besviken om det inte hade fungerat som utlovat. Hade man däremot annonserat innan att uppdateringen hade tillkortakommanden och tekniska problem så man som konsument hade kunnat ta ett aktivt ställningstagande så hade det varit en helt annan grej. Nu annonserar man att det ska fungera och tar även betalt för det så känner man sig lurad - igen.

I alla andra branscher så är det otänkbart att sälja en trasig produkt. Det är bara i spelbranschen som detta beteende försvaras och accepteras.

Sen är TW3 världens bästa spel alla kategorier, det är just därför som man blir så jäkla besviken på CDPR. Jag har väntat på den här uppdateringen i 2 år nu och så kan jag inte spela det när det väl släpps? Grymt tråkigt.

Medlem

Performance mode fungerar väldigt bra på Xbox series X för min del. Väljer dock detta läge mycket hellre än raytracing-läget! Beror nog mest på skillnaden i fps.

Geeks Gaming
Skrivet av Soldoktorn:

Fast det stämmer inte i mitt fall. Jag fick köpa spelet på nytt.

Huh? Det låter märkligt, varför blev du tvungen till det?

Geeks Gaming
Skrivet av Soldoktorn:

För att jag inte har kvar min xbox one som jag spelade spelet på 2015. Jag spelar på PC nu.

Men…..det är ju inte riktigt samma sak.
Nåja, vi ser nog väldigt olika på det hela

Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Vad menar du? Jag har betalat för uppdateringen och uppdateringen fungerar inte. Svårare än så är det inte.

Nej, du hade betalat samma summa för att fått orginal-versionen på PC. Du hade kunnat uppgradera det gratis till xbox series x men valde att köpa om samma spel igen till PC och få medföljande gratis uppgradering.

Avstängd
Skrivet av Potatisbullen:

Nej, du hade betalat samma summa för att fått orginal-versionen på PC. Du hade kunnat uppgradera det gratis till xbox series x men valde att köpa om samma spel igen till PC och få medföljande gratis uppgradering.

1. Jag köpte spelet 2015 till xbox one. Bästa spelet jag någonsin spelat.
2. Jag sålde mitt xbox one 2017.
3. Jag spelar idag på PC och var tvungen till att köpa spelet på nytt för 80 kr.
4. Spelet fungerar inte när jag använder ray tracing och kan således inte avnjuta upplevelsen som utlovats.
5. Jag blir besviken. Jag uttrycker min besvikelse. Och här är vi nu.

Medlem

Meh, tycker original Crysis 2007 generellt har åldrats bättre, och fortfarande ser bättre ut.

Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Vad menar du? Jag har betalat för uppdateringen och uppdateringen fungerar inte. Svårare än så är det inte.

Nej, det har du inte. Det är inte CDPRs problem att du sålde spelet och sen köpte det igen. Med det resonemanget så fick du tillbaka pengarna och använde dom på sikt till att köpa spelet igen. Samma typ av skevt resonerande.

Kan man vara kritisk mot skicket på uppdateringen? Ja, absolut. Är det en stor grej? Nej.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Det där ser väl inte så bra ut?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Med RT är det tungdrivet


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Avstängd
Skrivet av Slashgibber:

Nej, det har du inte. Det är inte CDPRs problem att du sålde spelet och sen köpte det igen. Med det resonemanget så fick du tillbaka pengarna och använde dom på sikt till att köpa spelet igen. Samma typ av skevt resonerande.

Kan man vara kritisk mot skicket på uppdateringen? Ja, absolut. Är det en stor grej? Nej.

Du snöar in dig på hur mycket pengar jag har betalat för spelet. Det spelar liksom ingen roll i sammanhanget för hade spelet kostat 3000 kr så hade jag ändå köpt det och jag köper det gärna flera gånger om utan några som helst problem. Dessutom så fallerar ditt resonemang direkt och går inte applicera på de som köper spelet för första gången.

Problemet är att CDPR har en historia av att släppa ofärdiga och trasiga spel. Nu hade man chansen till upprättelse och visa alla att man har förändrats, men den chansen tog man inte när något så enkelt som en remaster släpps i ett icke speldugligt skick. Det är ett enkelt konstaterande. Varken mer eller mindre.

Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Du snöar in dig på hur mycket pengar jag har betalat för spelet. Det spelar liksom ingen roll i sammanhanget för hade spelet kostat 3000 kr så hade jag ändå köpt det och jag köper det gärna flera gånger om utan några som helst problem.

Problemet är att CDPR har en historia av att släppa ofärdiga och trasiga spel. Nu hade man chansen till upprättelse och visa alla att man har förändrats, men den chansen tog man inte när något så enkelt som en remaster släpps i ett icke speldugligt skick. Det är ett enkelt konstaterande. Varken mer eller mindre.

Går verkligen livet under för att en gratis uppdatering för stunden inte funkar allt för bra?
Förstår om det hade kostat och man väntat ett tag. Men den är gratis.

Lugna ner dig nu så kommer det snart funka ska du se.

Avstängd
Skrivet av kalaspuffar:

Går verkligen livet under för att en gratis uppdatering för stunden inte funkar allt för bra?
Förstår om det hade kostat och man väntat ett tag. Men den är gratis.

Lugna ner dig nu så kommer det snart funka ska du se.

Ja, jag ska lugna ner mig nu. Förhoppningsvis lyckas de lösa problemet så man kan spela lite under jul-ledigheten!

Medlem
Skrivet av Soldoktorn:

Ja, jag ska lugna ner mig nu. Förhoppningsvis lyckas de lösa problemet så man kan spela lite under jul-ledigheten!

Det gör det garanterat. Och då ska jag lira igenom båda expansionerna, bara klarat grundspelet.

Medlem

Hade vart lite kul om de smidigt bara slängt in classic mode så man kan jämföra enkelt. RT ger mig ingenting och förstör prestandan totalt på mitt 3080. Antar det är för 4080 och bättre det är optimerat för.

Kör nu utan motion blur och RT och det ser då tillräckligt bra ut överlag

Avstängd
Skrivet av Shodan:

Hade vart lite kul om de smidigt bara slängt in classic mode så man kan jämföra enkelt. RT ger mig ingenting och förstör prestandan totalt på mitt 3080. Antar det är för 4080 och bättre det är optimerat för.

Kör nu utan motion blur och RT och det ser då tillräckligt bra ut överlag

Jag har ett 4090 och när det inte kraschar, vilket det gör hälften av gångerna när jag drar igång RT, så får jag runt 30-40 fps med DLSS påslaget samt med ett eländigt "stutter".

Medlem

Crysis är väldigt mycket mindre i omfattning. Ingen öppen värld och inga NPC:er bland annat. Det går inte att jämföra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Hmm, tänkte jag skulle läsa tråden för att se folk prata om alla nya saker, men istället är tråden fylld av tjafs kring allt möjligt annat istället. ☹️

Avstängd

Så tråkigt. Bara hoppas dom optimerar det snart då. Men kanske bara gäller PC och inte Xbox Series X.

Är ju alltid bättre om företaget istället drar tillbaka relesen och meddelar att prestandan är låg. Se på proffsiga Bethesda som gjort detta minst 1 gång för Starfield. Vet vi om CD Projekt Red jobbar på en patch som löser detta?

Medlem

Ingen som testat lira det till PS5 och kan förtälja lite om hur det fungerar?

12
Skriv svar