Diablo IV
FZ:s Johan Lorentzon har slagits mot helvetets alla demoner - och han vill ha mer!
Som det verkar nu är allt instans-baserat och gör jag exempelvis en grupp med andra spelare på hardcore hamnar jag i en "dimension" av världen där bara vi existerar. Ett litet orosmoment är att den stora världen kanske kommer kännas tom då alla är i sina egna små bubblor. Det finns en viss risk att man tappar hela grejen med en öppen värld och mmo-tänk.
Fy fan det här låter ju fantastiskt för såna som jag som inte vill se en massa nötter springa runt överallt. Jag testar nog gärna world events osv med randoms, men Diablo för mig har alltid varit lite "jag mot världen"-känsla, eller "vi mot världen" om jag spelat med kompisar. Just mmo-delen är det jag varit orolig för, att man inte längre är speciell utan bara en i mängden i världen.
H Y P E !
När det kommer til Diablo med en siffra bakom är dubbelmoralen maxad, förbokar så fort det bara går! 😅
Förresten, ni vet väl att SvenskaDiablo.se har funnits sedan 1998? På senare tid har allt kommunikation och diskussion flytta över till Discord så är man sugen att lira eller bara tjôta med ett gäng gamla goa och glada gubbar och gummor är man välkommen att joina 😊
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
H Y P E !
När det kommer til Diablo med en siffra bakom är dubbelmoralen maxad, förbokar så fort det bara går! 😅
Förresten, ni vet väl att SvenskaDiablo.se har funnits sedan 1998? På senare tid har allt kommunikation och diskussion flytta över till Discord så är man sugen att lira eller bara tjôta med ett gäng gamla goa och glada gubbar och gummor är man välkommen att joina 😊
Kul! Kanske joinar om jag vill ha lite nya spelkamrater sen. Måste bara förstå hur discord funkar först, gammal go Diablo-gubbe är jag ju, men har undvikit såna där nymodigheter
Gillar inte att man ska klättra på väggar, vill ha mer flyt som d2/d3
Det är minst lika mycket flyt som i Diablo 2.
Det är minst lika mycket flyt som i Diablo 2.
Klättra är förlorad tid jag kunde använt att banka på monster, låter inte som flyt
Gillar inte att man ska klättra på väggar, vill ha mer flyt som d2/d3
Själv älskar jag det. Gillar inte riktigt att världen man utforskar bara är korrioder med ingen större interaktion. Lost Ark blandar det här bra tycker jag, och jag ser det som positivt att Diablo IV följer i det spåret.
Bara jag som blir lite besviken på att det är absolut noll feedback eller tyngd i ett spel 2023 (eller när det nu kommer)?
Alltså jag menar att fiender reagerar när man slår dem och så. Den där bossfighten såg ju inte så exalterande ut.
Bossen slår långsamt åt ett håll.
Man flyttar sin karaktär till sidan och slår några slag. Ingen reaktion på bossen, bara siffror som poppar upp.
Bossen slår långsamt igen åt andra hållet
Man flyttar sin karaktär och slår. Siffror.
Bossen gör en lång spell-animation.
Man slår. Siffror poppar upp. Man flyttar sig i god tid.
Klättra är förlorad tid jag kunde använt att banka på monster, låter inte som flyt
...och du tycker Diablo 2 har sånt flyt? Vi har nog inte spelat samma spel.
"Tilläggas ska att spelet har co-op i soffläge för två personer på konsol."
Jaaaaaa!
"Under en presentation av och med utvecklarna sa de att det kommer finnas mikrotransaktioner i spelet..."
Neeeeej!
Som om det skulle vara nåt nytt?
Gillar inte att man ska klättra på väggar, vill ha mer flyt som d2/d3
Det är inte jättefrekvent med väggklättrandet, skulle inte säga att det stör något. Ofta kan du också springa runt och ta långa vägen till samma ställe. Det handlar mer om att ha genvägar när du vill tillbaka till staden.
"Writer and Fighter"
"Tilläggas ska att spelet har co-op i soffläge för två personer på konsol."
Jaaaaaa!
"Under en presentation av och med utvecklarna sa de att det kommer finnas mikrotransaktioner i spelet..."
Neeeeej!
Transaktionerna skulle dock inte påverka spelet förutom skins sa de väl?
Bara jag som blir lite besviken på att det är absolut noll feedback eller tyngd i ett spel 2023 (eller när det nu kommer)?
Alltså jag menar att fiender reagerar när man slår dem och så. Den där bossfighten såg ju inte så exalterande ut.
Bossen slår långsamt åt ett håll.
Man flyttar sin karaktär till sidan och slår några slag. Ingen reaktion på bossen, bara siffror som poppar upp.
Bossen slår långsamt igen åt andra hållet
Man flyttar sin karaktär och slår. Siffror.
Bossen gör en lång spell-animation.
Man slår. Siffror poppar upp. Man flyttar sig i god tid.
Kan nämna att just den bossen är från första minuterna av spelet och kan räknas till en "tutorial-boss" för att lära spelaren spelmekanikerna. De senare är mycket mer avancerade i sina faser och rörelsemönster.
"Writer and Fighter"
Transaktionerna skulle dock inte påverka spelet förutom skins sa de väl?
Undet presseventet sa de flera gånger att det var "cosmetic". Men oklart om det bara innebär skins?
"Writer and Fighter"
Låter ju jätteskoj! Bra skrivet, Johan.
Tack!
"Writer and Fighter"
Undet presseventet sa de flera gånger att det var "cosmetic". Men oklart om det bara innebär skins?
Vad är cosmetic, men inte skins?
Vad är cosmetic, men inte skins?
Kan ju vara olika hästar, små companion pets eller specialsaker du kan sätta på gubben som änglavingar etc.
"Writer and Fighter"