God of War Ragnarök

Medlem

Höga lovord, minst sagt. Får se om detta verkligen stämmer när man väl spelat det själv.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Spelade precis ut God of war (2018) idag. Förra gången var strax efter det släpptes och nu en uppfräschning inför Ragnarök. Hoppas bara att Power ser till att jag får mitt exemplar på onsdag. Jag hade tänkt ta en semesterdag då

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Har tyvärr inte spelat klart ettan. Ska jag strunta i den och gå direkt till detta?
Man kan ju alltid kolla youtube för story-n.

Det bästa är att spela själv, finns massor av detaljer i världsbygget. Men en recap på Youtube fungerar för att ha med sig storyn inför Ragnarök.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gött! Det var det man ville se (5/5 alltså). Det blir ett köp! Hypen är enooooorm.

Skrivet av Waliant:

Gick på föräldraledighet för 5 min sedan så bra timing.

Haha! Borde göra detsamma.

Medlem

- Att det är begränsat till Playstation

😀

Medlem

Bra recension! Ser verkligen fram emot att spela igenom det här mästerverket

Medlem

Nu kommer min gamla ps4 få svettas ordentligt


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

@FZ nu har jag läst recensionen som beordrat i föregående tråd.

Slipper jag smisk nu?

Bra recension för övrigt! Ser fram emot att plocka upp den där kistan på onsdag


signatur

I drank what?

Medlem

Några fler här som hann norpa ett fysiskt ex för 98 kr när en större kedja gjorde en liten miss ett kort tag?


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Är det lika linjärt och tråkigt som det förra? Har försökt spela god of war flertalet gånger men tröttnar på att världen känns väldigt nintendo 64 varenda gång...


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Skrivet av zevile:

FAN! Nu måste jag köpa PS5, helvete min ekonomi!!!

Behövs inte alls utan går utmärkt med PS4. Eller, är det ett svepskäl vi har här? Motstå!

Medlem

Synd de inte slopade Ps4, last gen håller tillbaka Ps5 spelen

Medlem

Bra recension Fredrik!
Blir att försöka få tag på ett PS5 så att spelet kan nu avnjutas på rätt sätt!

Medlem

Där kom det bästa spelet någonsin! som jag längtar tills den 9de

Medlem

Blir att invänta PC release och saftig rea så lär ta ett tag innan man spelar. Jag tyckte inte förra God of War var överdrivet bra. Det var kul med combat men tycker inte riktigt Strid > Pussel > Strid > Pussel > Boss fight > Cool Cutscene > Repeat, gameplay loopen åldrats särskilt bra.

Sen var i min mening inte dialogen särskilt intressant och det jag minns av storyn var att man skulle upp för ett berg, som sedan visade sig vara fel berg och man tvingas ta massa omvägar.

Medlem
Skrivet av Enartz:

Är det lika linjärt och tråkigt som det förra? Har försökt spela god of war flertalet gånger men tröttnar på att världen känns väldigt nintendo 64 varenda gång...

Mindre våld i God of War, jämfört med Ocarina och Super Mario 64.

Inaktiv

Var inte imponerad av gameplayet i 2018 versionen.
Tvingade mig genom gameplay-delarna för att se de häftiga mellansekvenserna.

Gå från rum till rum och antingen:
1) Slåss mot samma fiender som alla hade en finisher move, om och om igen.
2) Ett kasta-yxa pussel som jag bara ville skippa.
3) Åka båt och trycka på knappar/hämta saker i rätt ordning.
Hoppas på mer variation denna gången.

Sen tyckte jag det var synd att de brände all kraft i den episka superhjälteliknande striden precis i början mot The Stranger.
Alla strider efter det kändes mesiga. Superman-Kratos förvandlades till Batman-Kratos, kan man säga.

Medlem

En välskriven, bra kvalitetsrecension (som vanligt i framtiden). Håll hårt i Fredrik, FZ.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

Intalade mig att vänta med ett köp tills jag skaffat en PS5 men det blir otroligt svårt att motstå nu när alla fina recensioner trillar in. Det verkar vara ett spel utöver det vanliga, detta jag var inte lika såld på GoW 2018 som många andra men gillade det helt klart.

Medlem

Grymt att det lever upp till förväntningarna, trodde faktiskt inte det!
Men men, ps4 eller vänta på pc är frågan!!!!!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hade tänkt vänta med att spela detta tills man får tag på ett PS5, men kommer nog damma av PS4 Pro. Ska tydligen vara ganska liten skillnad mellan PS4 Pro och PS5. 1440p vs 4K, och en sån skillnad kan jag leva med.

Redaktör
Skrivet av Mirage:

@FZ nu har jag läst recensionen som beordrat i föregående tråd.

Slipper jag smisk nu?

Bra recension för övrigt! Ser fram emot att plocka upp den där kistan på onsdag

Bra bra. Japp.

Skrivet av majsalle:

En välskriven, bra kvalitetsrecension (som vanligt i framtiden). Håll hårt i Fredrik, FZ.

Medhåll. Lovar!


signatur
Medlem
Skrivet av s0lst1ng:

Hah, fromsoft har ett djup och FEELING ingen annan kan mäta sig med.. årets spel? Hahahaha. Nä. 2a kanske. Hah

Det samma sades förmodligen om Red Dead Redemption 2 också, ändå vann God of War. Så det är nog inte så svartvitt. Däremot så kan det vara så att God of War kommer ut för sent för att vara med i som utmanare, minns inte vart gränsen går men den bör ju vara snart om inte annat.

Medlem

Ska ni bumpa denna tråd varje gång ni postar en ny artikel?

Redaktör
Skrivet av Rakoon:

Ska ni bumpa denna tråd varje gång ni postar en ny artikel?

Nä, men det kommer bli ett par gånger. Spelet och intresset är svinstort, och vi behöver ju ge våra läsare vad de vill ha.


signatur
Medlem
Skrivet av Freakon:

Det bästa är att spela själv, finns massor av detaljer i världsbygget. Men en recap på Youtube fungerar för att ha med sig storyn inför Ragnarök.

Visst har du rätt. Tror som jag minns är att det var puzzlarna som störde mig efter ett tag. Spelar jag nu hela spelet (kanske), orkar jag kanske inte uppföljaren. Fast, det är ju inte bråttom, så... får se. Finns även annat på listan dessutom.

Medlem

Nästa vecka stänger jag av min mobil. Så enkelt är det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av majsalle:

En välskriven, bra kvalitetsrecension (som vanligt i framtiden). Håll hårt i Fredrik, FZ.

Instämmer. Det är en sådan kvalitetsskillnad mot GR att det nästan är löjligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag vågar inte läsa nånting om detta spel. Så pepp! Med tanke på att Kratos klappat ihjäl samtliga i sin släkt så ska det bli intressant och se om snorungen överlever....


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Redaktör
Ponny
Skrivet av majsalle:

En välskriven, bra kvalitetsrecension (som vanligt i framtiden). Håll hårt i Fredrik, FZ.

Hjärta!


signatur

En Bamseponny av folket

Skriv svar