Nei! Mei tvingas pausa från Overwatch 2 efter bugg

Robot
Nei! Mei tvingas pausa från Overwatch 2 efter bugg

Tros vara tillbaka om två veckor.

#overwatch-2


Moderator | Testpilot

Frågan är då: Är det en svår bug att fixa eller släpper de bara patcher vid vissa dagar?

En annan fråga: Om det nu skulle vara det sistnämnda, varför? Om problemet är lätt att fixa, släng ut en liten mini-patch och få henne spelbar.

Känns så konstigt att en karaktär ska behöva vara borta ifrån spel i 2 veckor. För de som spelar OW mycket är det ju hur mycket tid som helst. Märkligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming

Bara jag som känner bara allmänt att gå från 6vs till 5vs5 har gjort spelet tråkigare? Har liksom blivit att nästan varje match spelas med 3 tanks ibland 4 och 1-2 healers. (Ja jag kör alla roller). Och enbart ett fåtal heroes användes hela tiden. Känns som balansen är off.

Medlem

Hujedamei


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Bara jag som känner bara allmänt att gå från 6vs till 5vs5 har gjort spelet tråkigare? Har liksom blivit att nästan varje match spelas med 3 tanks ibland 4 och 1-2 healers. (Ja jag kör alla roller). Och enbart ett fåtal heroes användes hela tiden. Känns som balansen är off.

Beror så klart på vilken nivå du spelar, men skulle säga att balanseringen generellt är väldigt bra och under top 500 kan man köra i princip vad som helst.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Bara jag som känner bara allmänt att gå från 6vs till 5vs5 har gjort spelet tråkigare? Har liksom blivit att nästan varje match spelas med 3 tanks ibland 4 och 1-2 healers. (Ja jag kör alla roller). Och enbart ett fåtal heroes användes hela tiden. Känns som balansen är off.

Spela inte open queue. Spelet är inte alls balanserat för det nu.
Lira Role Queue istället

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Spela inte open queue. Spelet är inte alls balanserat för det nu.
Lira Role Queue istället

Ah, jo det stämmer. Spelet kommer numera balanserar utifrån role queue så kör man något annat än det blir det nog trist och enformigt.


signatur

Metal is best served heavy.

Geeks Gaming
Skrivet av Ronzem:

Spela inte open queue. Spelet är inte alls balanserat för det nu.
Lira Role Queue istället

Skrivet av Red_warning:

Ah, jo det stämmer. Spelet kommer numera balanserar utifrån role queue så kör man något annat än det blir det nog trist och enformigt.

Tar ju tyvärr bort från vad spelet va från början. Hela idén va ju att man snabbt kunde ändra om och byta rollerna om ens taktik inte funka.
Övergav open då folk är så fasta vid sina roller även om dom är extremt kassa på de. Ser jag inte att våran tank gör sitt jobb så har jag möjlighet att byta.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tar ju tyvärr bort från vad spelet va från början. Hela idén va ju att man snabbt kunde ändra om och byta rollerna om ens taktik inte funka.
Övergav open då folk är så fasta vid sina roller även om dom är extremt kassa på de. Ser jag inte att våran tank gör sitt jobb så har jag möjlighet att byta.

Det har tagit bort mycket från spelet

1
Skriv svar