FZ Game Jam 2022 - Rösta på tema!

Medlem
FZ Game Jam 2022 - Rösta på tema!

EDIT: Lotten fick till slut avgöra och årets tema är SKÄGG.

Vi står i startgroparna inför årets upplaga av FZ Game Jam, mer känd som SPELSYLT 2022.

Tolv deltagare är anmälda hittills och än är det gott om tid för den som vill haka på årets trevligaste spelutvecklingsupplevelse. På fredag går startskottet men det går så klart också bra att anmäla sig även efter det.

Nu behöver vi hela FZs hjälp att rösta fram detta års tema! Alla får rösta!

Kom ihåg att temat är till för att hjälpa igång inspirationen och inget krav. Om någon deltagare redan har en toppen-idé så är det fritt fram att köra på den. Huvudsaken är att vi bygger spel och har roligt.

(Länk till huvudtråden: https://www.fz.se/forum/trad/451457-fz-game-jam-2022-den-stor...

Medlem
Medlem

Alla känns ändå rätt bra, den enda jag gillar mindre är nog Stridsvagnshockey, den är lite för specifik. Det är mer något man får fram av ett tema än ett tema i sig.

Inaktiv
Skrivet av piddau:

Alla känns ändå rätt bra, den enda jag gillar mindre är nog Stridsvagnshockey, den är lite för specifik. Det är mer något man får fram av ett tema än ett tema i sig.

Jag gillar den som spelide men som du säger är den rätt specifikt även om det går att göra många varianter så kan det bli likriktat i grunden.

Medlem

Det finns rum för tolkning i varje tema känns det som, jag har nog redan bestämt mig vad jag vill göra för typ av spel, så får väl skohorna in temat i efterhand. Vi får se hur det blir, men helt plötsligt är jag supertaggad

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Det finns rum för tolkning i varje tema känns det som, jag har nog redan bestämt mig vad jag vill göra för typ av spel, så får väl skohorna in temat i efterhand. Vi får se hur det blir, men helt plötsligt är jag supertaggad

Härligt. Temat är ju frivilligt. Syftet är ju att den ska sätta igång tankeprocessen, den ska inte kännas som ett tvång.

Medlem

Jag tycker tema känns skitkul och livsviktigt. Begränsningar är kreativitetens moder. Blev lite besviken när jag såg att det var frivilligt


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem
Skrivet av JohannesID:

Jag tycker tema känns skitkul och livsviktigt. Begränsningar är kreativitetens moder. Blev lite besviken när jag såg att det var frivilligt

Fast det är inte friviligt för dig.

Medlem
Skrivet av piddau:

Fast det är inte friviligt för dig.

Tack! Nu har vi det på pränt så då kan jag inte börja tumma på mina egna regler.


signatur

Spel under utveckling:
https://missingmildred.com/

Medlem
Skrivet av JohannesID:

Jag tycker tema känns skitkul och livsviktigt. Begränsningar är kreativitetens moder. Blev lite besviken när jag såg att det var frivilligt

Pro-jammer har med alla förslag som tema, heh

Medlem

De blev ju jämt skägg kan man säga

Medlem

Nu har jag lottat bland de tre teman som alla fick fem röster och årets tema är.....SKÄGG!

Återigen, om du har fått världens idé på t.ex. tema "Energikris" så häng inte läpp för det. Skäggtemat är frivilligt, men uppmuntrat så klart. Huvudsaken är att vi gör spel tillsammans och har roligt.

Gnällkuk

Let the quest for the holy beard begin!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar