För första gången på länge återvänder Battlefield till en "narrativ kampanj"

Robot
För första gången på länge återvänder Battlefield till en "narrativ kampanj"

Har på senare år experimenterat med kortare historier.

#battlefield, #dice


Medlem

Det glädjer mig

Medlem

Dock var the last tiger från BFV fantastiskt.

Slutet slog en right in the feels.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Blir det möjligen att vi får följa en färgad transkvinna under andra världskriget som ska beskämpa alla onda vita män som står i vägen för hen att nå sitt mål att sprida kärlek och förståelse?

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Blir det möjligen att vi får följa en färgad transkvinna under andra världskriget som ska beskämpa alla onda vita män som står i vägen för hen att nå sitt mål att sprida kärlek och förståelse?

Nej, det kommer inte bli så.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Förhoppningsvis förstörelse involverat!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Det häftigaste vore väl om man vågade göra något kontroversiellt eller annorlunda, typ en tysk kampanj i ww2 utan massa ursäktande om ångestdriven tysk likt "The Last Tiger" i BFV. Skildra lite olika perspektiv utan att det måste bli så skitnödigt. Det är i alla fall kul att se att Relic gör det i COH3 precis som i COH1.

Men viktigast för serien som helhet är ju dock att bygga förtroende igen, slumpa alla skumma saker i mp och bygg ett kvalitativt mp-spel med mycket inspiration från de äldre spelen. Finns mycket att bevisa efter senaste fiaskot.

Medlem

Bad Company 3 med samma grabbar, inget extra.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nej, det kommer inte bli så.

Helt uteslutet är de ändå inte xD

Medlem

Ett Bad Company 3 i samma stuk som ettan tack!

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Blir det möjligen att vi får följa en färgad transkvinna under andra världskriget som ska beskämpa alla onda vita män som står i vägen för hen att nå sitt mål att sprida kärlek och förståelse?

Hittade den Dice-anställde

Medlem

Det glädjer mig verkligen eftersom jag inte var så jätteförtjust i de senaste spelen. Battlefield 4 däremot är väldigt bra än idag.

Det var på tiden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Castor.T:

Förhoppningsvis förstörelse involverat!

Som spelmekanik och inte av varumärket 😂

Medlem

Detta visar ju att som verkligen inte förstår någonting alls. Gör för bövelen ett bra multiplayer-spel istället för gör halvdana försökt till att täcka in alla möjligts spellägen…..


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Blir det möjligen att vi får följa en färgad transkvinna under andra världskriget som ska beskämpa alla onda vita män som står i vägen för hen att nå sitt mål att sprida kärlek och förståelse?

Hellre en vit, manlig man som slår ner alla arabiska ondsinta terrorister och skickar brev till sin köksfru!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Hellre en vit, manlig man som slår ner alla arabiska ondsinta terrorister och skickar brev till sin köksfru!

Varför hellre en "vit, manlig man som slår ner alla arabiska ondsinta terrorister och skickar brev till sin köksfru!" ? Är en vit man den ständiga motpolen i allt? Du går ner på samma låga nivå som den personen du svarar vilket inte heller är särskilt klipskt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Ska Dice sluta med att göra Battlefield?

Medlem

Singleplayerkampanj i Battelfield har jag aldrig brytt mig om det minsta, men Battelfield 1 (2016) var fantastiskt, och Bad Company 2 (2010) före det.

Lägg ner lootboxes, hjältekaraktärer och identitetspolitik så är hälften vunnet. DICE kan om de vill.


signatur

Memento Mori

Inaktiv
Skrivet av Slutbossen:

Varför hellre en "vit, manlig man som slår ner alla arabiska ondsinta terrorister och skickar brev till sin köksfru!" ? Är en vit man den ständiga motpolen i allt? Du går ner på samma låga nivå som den personen du svarar vilket inte heller är särskilt klipskt.

Vänligen undvik i att bidra till att även denna tråd blir nedstängd som förra BF-nyheten pga politik.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vänligen undvik i att bidra till att även denna tråd blir nedstängd som förra BF-nyheten pga politik.

Jag poängterade hans bristande argument. Knappast att jag började slängde hudfärger till höger och vänster. Om den blir låst så är det knappast mitt fel hörre du.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Varför hellre en "vit, manlig man som slår ner alla arabiska ondsinta terrorister och skickar brev till sin köksfru!" ? Är en vit man den ständiga motpolen i allt? Du går ner på samma låga nivå som den personen du svarar vilket inte heller är särskilt klipskt.

Det är nog ganska uppenbart för de flesta varför ”en vit man” är motpolen i ett svar på den ursprungliga kommentarer som gör narr av wokeism och samtidigt klarar att lukta alla slags sorters *fobier, men man kan ju självklart låtsas att inte förstå varför och samtidigt få in ännu en känga.

Medlem

Jag tackar inte nej till en bra singleplayer oavsett vilken spelvärld det utspelar sig i. Känns kanske som det vore tid att återuppliva Bad Company-andan, för DICE har ju visat att de har förmåga att leverera.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det är nog ganska uppenbart för de flesta varför ”en vit man” är motpolen i ett svar på den ursprungliga kommentarer som gör narr av wokeism, men man kan ju självklart låtsas att inte förstå varför och samtidigt få in ännu en känga.

Klart. Men varken du eller jag vet vad personen har för preferens när det gäller typen av hjälte så är det så slappt, billigt och knappast intellektuellt att man hugger på uppenbart bait. Gnälla på en "vit person" tillbaka raderar hela argumentet då man direkt låter lika barnslig som den personen som gnäller om transor. Det är min poäng.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Tänk om folk som stör sig på Battlefield av olika anledningar slutar läsa och kommentera om Battlefield. Och istället lägger sin tid på att kommentera i trådar om spelserier de faktiskt tycker om.

Vad trevligt det vore.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Som spelmekanik och inte av varumärket 😂

Har ingen bild av varumärket så det bekommer mig icke..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Matrosen:

Blir det möjligen att vi får följa en färgad transkvinna under andra världskriget som ska beskämpa alla onda vita män som står i vägen för hen att nå sitt mål att sprida kärlek och förståelse?

Hoppas vi får följa kärleksvultna matroser.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Varför hellre en "vit, manlig man som slår ner alla arabiska ondsinta terrorister och skickar brev till sin köksfru!" ? Är en vit man den ständiga motpolen i allt? Du går ner på samma låga nivå som den personen du svarar vilket inte heller är särskilt klipskt.

Japp, det blir motpolen här. Jag utgår liksom ärligt talat ifrån att personen inte skulle säga något om det släpptes ett sådant spel för det skulle ju liksom handla om "normala människor."

Gör jag antaganden? Japp. Särskilt när din kommentar om att "jag ligger på samma låga nivå" får fler "gillningar" än min egen som... på något sätt ligger på samma låga nivå men trots det är det jag som behöver klankas ned på?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Klart. Men varken du eller jag vet vad personen har för preferens när det gäller typen av hjälte så är det så slappt, billigt och knappast intellektuellt att man hugger på uppenbart bait. Gnälla på en "vit person" tillbaka raderar hela argumentet då man direkt låter lika barnslig som den personen som gnäller om transor. Det är min poäng.

Poängen som jag ser det är dock att "vita personer" inte är en marginaliserad grupp som aktivt är under attack och under hot att ytterligare marginaliseras och förföljas, trots att vissa grupper försöker visa motsatsen och sprida nonsens som t.ex. Ersättningsteorin och Sexualisering av Barn Via LGBTQ+ Rörelsen. Hela den där grejen med att "slå upp, inte ned" som pratas en hel del om nu för tiden inom komedin är inte utan anledning. Visst kan man se det som barnsligt att använda samma argument tillbaka mot folk, men i det här fallet när vikten är så enormt obalanserad så är det något vi vita heterosexulla män helt enkelt gott kan bjuda på, med god marginal.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Poängen som jag ser det är dock att "vita personer" inte är en marginaliserad grupp som aktivt är under attack och under hot att ytterligare marginaliseras och förföljas, trots att vissa grupper försöker visa motsatsen och sprida nonsens som t.ex. Ersättningsteorin och Sexualisering av Barn Via LGBTQ+ Rörelsen. Hela den där grejen med att "slå upp, inte ned" som pratas en hel del om nu för tiden inom komedin är inte utan anledning. Visst kan man se det som barnsligt att använda samma argument tillbaka mot folk, men i det här fallet när vikten är så enormt obalanserad så är det något vi vita heterosexulla män helt enkelt gott kan bjuda på, med god marginal.

Aktiv attack? Skämtar du? Jag ser konstant artiklar som handlar om hur dåliga vita personer är just för at de är vita. Om du vill spä på rasismen så kör hårt men jag kommer döma ditt intellekt efter det.

Om du slänger ut skit om hudfärger, vita inräknade så är du en rasist och det är det jag poängterar. Men om du vill särbehandla folk och inte ser din egna rasism i det hela så kan vi inte fortsätta dela meningar för du är för långt gången.

Om du lägger märke till det hela så tar jag ingen direkt sida utan jag poängterar att man är knappast smart om man drar hudfärgskortet mot någon som drog hudfärgskortet. Det blir liksom lika med noll.


signatur

Just an honest man in a leather mask

12
Skriv svar