Tips på singelplayer spel?

Tips på singelplayer spel?

Hejsan!

Jag vänder mig till er här på FZ och undrar om ni har några tips på bra spel som man kan spela ensam, har tröttnat på alla multiplayer spel och folk.

Har spelat spel som Cyberpunk, Sniper Ghost Warrior, Sniper Elite, Wolfenstein, Metro och Doom.

Spelar på PC!

Mvh GordonKlootpung


signatur

Mvh Gordon Klootpung

Medlem

Mass Effect, Deus Ex (Human Revolution är IMO pinnacle av dem), Horizon, BioShock.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Framförallt storybaserade pang pang spel? Half-Life 2, GTA, Red Dead Redemption, Sleeping Dogs, Mafia, Bioshock, Prey, Dying Light, Fallout, Metro 2033, Resident Evil, Dead Space.

Många av dessa har också föregångare eller uppföljare.. Finns för mycket spel

Skrivet av ohem:

Mass Effect, Deus Ex (Human Revolution är IMO pinnacle av dem), Horizon, BioShock.

Tusen tack för snabbt svar. Ha en fortsatt trevlig kväll

Mvh Gordon Klootpung


signatur

Mvh Gordon Klootpung

Medlem
Medlem

Ghost Recon: Wildlands kanske kan vara något för dig, open world-skjutare där man även kan smyga och snajpa lite och sådär. Ganska trevligt spel!

It's not a lake, it's an ocean

Detroit: Become Human. Inte för alla, men jag älskade det. Resident Evil 2 (remaken) är också riktigt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av GordonKlotpung:

Hejsan!

Jag vänder mig till er här på FZ och undrar om ni har några tips på bra spel som man kan spela ensam, har tröttnat på alla multiplayer spel och folk.

Har spelat spel som Cyberpunk, Sniper Ghost Warrior, Sniper Elite, Wolfenstein, Metro och Doom.

Mvh GordonKlootpung

The Witcher 3. Bästa spelet någonsin!

Medlem

Tar och slänger in lite på måfå som ingen annan nämnt:

Soma
Kingdom Come
Mad Max
Alan Wake
Condemned: Criminal Origins
Control
Star Wars Jedi: Fallen Order
Batman Arkham-serien
The Evil Within
Den senaste Tomb Raider trilogin
Shadow Warrior
Bulletstorm
Alien Isolation
Singularity
Titanfall 2

Rekommenderar Singularity, Titanfall 2, Shadow Warrior och Bulletstorm med tanke på vad du verkar gilla, även fast du inte riktigt sagt vad du gillar.

Medlem

Postal spelen är riktiga klassiker i singleplayer sammanhang

Skrivet av GordonKlotpung:

Hejsan!

Jag vänder mig till er här på FZ och undrar om ni har några tips på bra spel som man kan spela ensam, har tröttnat på alla multiplayer spel och folk.

Har spelat spel som Cyberpunk, Sniper Ghost Warrior, Sniper Elite, Wolfenstein, Metro och Doom.

Mvh GordonKlootpung

Vilken plattform vill du spela på? Storydrivna spel finns det en uppsjö av.

Till PC, skulle direkt rekommendera "Spec Ops: The Line":

Du kommer aldrig glömma det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du kommer nog få bättre rekommendationer om du berättar lite mer specifikt vad du är ute efter. Singelplayer kan vara lite vadsomhelst.

Medlem

Du ger oss inte mycket att gå på direkt min vän, men här nedan kommer lite tips på titlar till lite blandade konsoler + PC som kanske kan funka?

Last of Us
Last of Us Part 2
Final Fantasy 7 Remake

Gears of War (alla spel är imo värda att spela)
Assassin's Creed (Ezio-trilogin är ett fint ställe att börja på, men du kan i stort sett börja med vilket du vill)
De tidigare Metrospelen?
The Witcher 3
Far Cry 5/6?
Halo-MCC

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Vilken plattform vill du spela på? Storydrivna spel finns det en uppsjö av.

Till PC, skulle direkt rekommendera "Spec Ops: The Line":

https://youtu.be/kIoJnMT3yUI

Du kommer aldrig glömma det.

Kan bara instämma, spelet är inte utan sina brister men det är något som man faktiskt är skyldig sig själv att uppleva minst en gång i livet.

Medlem

Tar tre snabba på rak arm som jag själv uppskattat i min ensamhet senaste åren

Control - Bästa single-player liret jag kört på några år.

A Plague Tale: Innocence - Spelet består mest av enklare pussel och att hanka sig fram, inte mycket till utmaning men en bra story och atmosfär gör spelet.

Detroit: Become Human - Spelet består av olika val för att ta sig vidare i handlingen, också ett story drivet spel (fast ännu mer rent spelmekaniskt) men som är några steg bättre än ovan rent berättarmässigt.

Alla spelen finns tillgängliga på PC.

Skaffar du ett VR-headset så ska du givetvis köra igenom Half-Life Alyx.

Skrivet av greb1989:

Du ger oss inte mycket att gå på direkt min vän, men här nedan kommer lite tips på titlar till lite blandade konsoler + PC som kanske kan funka?

Last of Us
Last of Us Part 2
Final Fantasy 7 Remake

Gears of War (alla spel är imo värda att spela)
Assassin's Creed (Ezio-trilogin är ett fint ställe att börja på, men du kan i stort sett börja med vilket du vill)
De tidigare Metrospelen?
The Witcher 3
Far Cry 5/6?
Halo-MCC

Kan bara instämma, spelet är inte utan sina brister men det är något som man faktiskt är skyldig sig själv att uppleva minst en gång i livet.

Ja, Ezio-spelen är underbara. Spelar om dessa just nu igen, kan det vara femte, eller sjätte gången (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Red Dead Redemption 2
Ghost of Tsushima
God of War
Guardians of the Galaxy
Devil may cry 4
Far cry 5
Witcher 3
Assassin's Creed Valhalla
Star Wars Jedi fallen order
Hades

Medlem

Som några skrev ovan så allt beror på vad du gillar. Men ger tips på några spel från olika kategorier:

Edit: Glömde tidernas bästa spel: Kerbal Space Program

Mina top 3 favvisar
Subnautica - Bra story & lite survival mode,
Green Hell - Oxå bra story, & massa survival mode i Amazonas
Hearts of Iron IV - Grand strategy,, Aldrig lärt mig detta trots 400h spelande,

Lite småplock som oxå gillar skarpt
Uboat - Ubåtsspel (EA)
Captain of Industry - Factory/Manament spel,, typ Factorio (EA)
Satisfactory - Factory/Manament spel,, typ Factorio men i Första persons läge (EA)
Stellaris - Grand strategy

Medlem

Mina absoluta favoriter är Alan Wake, Mass Effect-trilogin (inte Andromeda) och Skyrim. Både Alan Wake och Mass Effect finns i remasters. Skyrim finns i massor med olika utgåvor och gillar man att modda på PC så finns det hur många timmars underhållning helst, speciellt om man börjar med Wabbajack för att underlätta moddningen.
Men även Control som någon tipsade om ovan är ett nyare spel som jag älskade.

Tusen tack för alla förslag. Uppskattas!

(Förlåt för sent svar och redigera) Men jag spelar på PC

Ha en fin dag allihopa å game på


signatur

Mvh Gordon Klootpung

Medlem

Witcher 3, Mass effect-trilogin, RDR2, The Elder Scrolls (Oblivion och Skyrim håller bra än) samt Fallout 4. Grymma lir.

Medlem
Skrivet av NizzeG:

The Witcher 3. Bästa spelet någonsin!

Witcher 1 är bättre!

1
Skriv svar