Har du haft (bekräftat) Covid?

Medlem

Ja, testade positivt. Jag hade feber en natt, och kände mig lite hängig ett par dagar till. Tredje dagen kände jag mig frisk och ville gå till jobbet, men reglerna då sa 7 dagar karantän, så jag fick glatt stanna hemma och spela TV-spel istället.

Medlem

Inte haft det, är vaccinerad och osocial haha!

Medlem
Skrivet av Bennii:

Ja, testade positivt. Jag hade feber en natt, och kände mig lite hängig ett par dagar till. Tredje dagen kände jag mig frisk och ville gå till jobbet, men reglerna då sa 7 dagar karantän, så jag fick glatt stanna hemma och spela TV-spel istället.

Haha, stackare

Medlem

Kommer inte ihåg när det var men fick det typ 1 vecka innan alla restriktioner försvann. Var mer som en förkylning och inga negativa saker efteråt som smak, lukt eller sämre kondition/andning. Är 3x vaccinerad så jag tror att det har hjälp mycket.

Medlem

Jag åkte på covid i januari. Jag hade feber och hosta i 3-4 dar vilket inte var några konstigheter. Som en vanlig förkylning. Men förutom det så fick jag värsta huvudvärken någonsin — det kändes som huvudet skulle explodera och den värken höll på konstant i ett par dar. Jag var otroligt lättad när det släppte till slut.

Sedan kändes allt okej igen förutom att jag hade en envis rethosta i fyra veckor.

Jag är glad att jag var dubbelvaccinerad för
jag klarade mig ganska lindrigt ändå trots den där huvudvärken.

Jag hade inga problem med smak eller lukt vilket jag är glad över. Men det hände en konstig grej som jag inte hört att någon annan råkat ut för — nämligen att vanligt kranvatten plötsligt smakade vansinnigt gott! Svårt att förklara på vilket sätt men vattnet hade liksom en nyans i smaken som gjorde att det smakade sjukt gott.

Kanske var det covid som bråkade med smaklökarna, men jag tappade aldrig smaken utan tvärtom så fick jag någon lustig bieffekt istället som gjorde att jag upplevde den där extranyansen i smaken, antar jag. Den smakffekten gick tyvärr över på några dagar efter att jag frisknade till och nu har jag bara ett minne kvar över hur gott mitt kranvatten en gång smakade!

Medlem

Har det en gång i månaden, men blr brevid en nyinstallerad 5g mast, så kanske inte så konstigt?


signatur

IDKFA

Medlem

Åkte på det över julen 2020. Utan tvekan det sjukaste jag har varit. Och egendomligt därtill.

Började med kraftig feber natten mellan onsdag och torsdag. Sedan försvann alla symtom fram till på lördagen, då luktsinnet försvann helt. Sedan feber igen på måndagen, vilken varade i 8-9 dagar.

Var fullständigt orkeslös från att febern bröt ut igen och säkert tre veckor framåt. Att ta 3x3 minuter hundpromenad varje dag höll på att ta knäcken på mig. (När jag pratade med vårdguiden fick jag dock lugnande besked: så länge jag orkar gå på toa och dricka vatten är det bara att tough it out xD)

Hade ingen hosta överhuvudtaget.

Luktsinnet är fortfarande konstigt. Vissa saker, t.ex. jordgubbar, känner jag inte lukten av. Annars luktar annorlunda än förut, t.ex. påminner lax om bränt gummi. Tack och lov är det mesta som förut, ink. doften av tacos och nybakad pizza.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Klarade mig fram till ett par veckor sedan. Blev dock bara lite småförkyld i typ 3 dagar. Har 3 sprutor, en Pfizer och sen två Moderna.

Medlem

Fick skiten i Januari i år. 3 x sprutor tagna så symtomen var väldigt lindriga. Lite slem i halsen och lite rinnsnuva var allt som blev


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jupp, hade det i januari/februari när typ resten av Sverige också hade det. Sambon som jobbar inom sjukvården och har tagit hand om Covidpatienter under hela pandemin hade mirakulöst klarat sig fram tills dess. Hon fick feber och var sänkt i typ en vecka, för egen del så klarade jag mig otroligt lätt undan. Feber och muskelvärk ett dygn typ och sedan back to normal. Hon hade 3 sprutor tror jag och själv hade jag 2.

Medlem

Ja, efter de två första sprutorna. Det var som när jag hade influensa som tonåring, men jag blev ”frisk” på en vecka förutom att jag blev andfådd av minsta lilla i säkert en månad. Hade inget problem med smak. Och såklart fick jag lite obehagliga biverkningar av spruta tre sen - efter som jag är övertygad om att man bara får det om man haft covid. Placebo eller ej? Ingen vet.

Gnällkuk

Nej, inte vad jag vet åtminstone. Trodde jag hade det i början då jag var förkyld ovanligt länge, men blodtestet efteråt visade negativt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

FM-guru
F.d. Sisyr

Nej, vilket är lite förvånande. Inte ens varit förkyld sen 2018. Men bara för att jag skriver det så börjar man väl snörvla nu när semestern stundar...

Medlem

Haft bekräftad Covid 4 gånger men första var klart värst (april 2020)

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Har det en gång i månaden, men blr brevid en nyinstallerad 5g mast, så kanske inte så konstigt?

Dessvärre en förväntad effekt när det skickas ut hotfix till nanobotarna!

OT: Åkt på det två gånger. Första gången före vaccinet där jag var röten i två veckor och sen drogs med rethosta i över en månad. Andra gången då jag var vaccinerad x3 en fjuttförkylning på 2 dygn.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Bekräftat nej. Men är rätt övertygad att jag hade det i februari 2020 efter jag varit på sabaton konsert. Blev hur sjuk som helst efter det. Hade 39 graders feber i 5 dar. Så förmodligen har jag haft det. Men det var ju precis innan det blev en pandemi, den tiden när covid höll på att spridas bland oss ovetandes. När smittspridningen var stor. Då hade den en karens på 5 dar. Så jag undrar hur många rockfans som blev sjuka 1 vecka efter den konserten.

Min kollega blev hemma i 10 dar efter en shl match strax efter mig.

Medlem

Jag har haft, höll på att stryka med och har fortfarande symptom trots att det är 1.5 år sedan.

Medlem

Utan att ha testats så är jag ganska säker på att jag haft det nu under sommaren. Väldigt mild variant med feber under cirka fem dagar. Biverkningarna har gjort att jag kunnat sova när som helst under dygnet och flertalet timmar i sträck. Och tyvärr tog sig lukt- och smaklökarna en törn men är på väg tillbaka.

Kroppen kändes pigg igen efter en 10 dagar eller så där.

Medlem

Har nog garanterat haft det, eftersom jag jobbar tillsammans med min pappa och nu i mars så gick han å hostade riktigt ordentligt ett bra tag innan han till sist gjorde ett test som visade positivt...
Precis när jag hade pratat med honom på telefon så känner jag att kroppen började bli orolig och kort därefter så satt jag som en dönick och kallsvettades i duschen. Lustigt nog så höll det i sig endast en dag. Kände att det kom på Fredag kväll, på lördagen var man helt förstörd och på söndagen var det som att det inte ens hade existerat... det var en ytterst märklig upplevelse.

Hade varken förkylning eller hosta, utan man kände bara att kroppen var totalt jävla matt och hade smällont i ryggen ett tag. Sen försvann det... jävligt märkligt. Är ej vaccinerad och testade mig inte.

Medlem

Covid var ganska intressant.
Min farsa fick de när de precis börja, han hade varit på fest där värden precis kommit hem från Italien…tror 3 dog på festen i covid och en handfull fick ligga med respirator.

En av mina kunder hade de också tror de gått ett år då, men han blev vanställd så sätt att halva kroppen tappa fett och muskler så han var ganska skinny halva kroppen.

Sen åkte 3/4 i vår familj på det, en har inte haft de alls, men då bar det bara som en seg förkylning.

Relik 📜

Åkte på det i vintras när Omikron började röja runt ordentligt. Kom antagligen via förskolan, ena ungen blev dålig först och sedan efter hand resten av familjen. Alla testade positivt någon gång under efterföljande veckorna.

Var ganska risig faktiskt, hög feber och som någon annan skrev - den värsta huvudvärken jag haft. Också falska förhoppningar att jag kände mig nästan friskt 2-3 dagar innan febern återkom och satt i ytterligare ett tag. Glad jag hade tre doser vaccin i kroppen, annars skulle jag väl blivit ännu sämre. Värst nu blev det för äldsta barnet (5 år), hon hade riktigt hög feber och var helt utslagen.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Tog test i slutet av juni som visade negativt men om det var nya varianten så visas inte den på det enkla hem kittet
Men jag gick från 4 dar med feber, torrhosta, ont i halsen till extrem 2 veckors slemhosta o hes som faen. Nu har jag nån lätt spontan hosta som kmr ibland men inget gult slem iaf. Så borde va safe.

Medlem

Nej och ingen i familjen har haft det och då har det ändå härjat några vändor på dagis och min arbetsplats. Har inte heller varit speciellt försiktig även om jag undvek de värsta folksamlingarna när det var som värst och knappt åkt kollektivt sen det bröt ut.

12
Skriv svar