Stray släpps tillsammans med en fin exklusiv bärväska för katter

Medlem
Skrivet av anon_119148:

<Uppladdad bildlänk>
Om chansen att posta bilder på katterna uppstår tar jag den gärna. På denna bild ser vi Malgomaj

Det är bara att passa på i tråden jag hivade ihop


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Får lägga upp här, min favoritkatt genom tiderna, Cpt. Tito Pigglesworth III Esq. Vi fick honom som kattunge, men han fick FIP efter ca 1 år och gick tragiskt bort. Han dog i våras det gör fortfarande ont.


signatur

I drank what?

Medlem

Här har vi "Jorm Jörmungandr den lille" och Lucifer Pälzebub, 3 respektive 6. Fettot till djävulskatt tuggade glatt på sladden till mitt HTC vive mitt under ett Assetto Corsa race idag, kraschen var ett faktum när allt blev svart...

Stray blir ett bra spel för soffan med sambon och katterna👍!

Medlem

Fina katter 😍

Medlem

Mysig tråd! Det här är det fina med internet. Det fula såg vi tyvärr i Sims 4-nyheten.

Medlem

Ohhh, kattbilder. Då måste jag bidra med bilder på min kisse också 😄

Nu har lilla Siouxsie förvisso redan en rymlig kattryggsäck men den där såg förbannat fin ut 😊

Medlem
Skrivet av Wilma19:

Detta kan bli bra tror jag! Katter > Hundar.

Då är du säkert som majoriteten av kattälskare smittad av toxoplasma gondii 😕

tydligen vanligaste parasiten i i-länder så det kanske förklarar alla kattbilder på nätet…. 😜

Spelet ser lovande ut även om jag gillar hundar mer, men har ju redan snobben på c64…

Medlem
Skrivet av Real:

Då är du säkert som majoriteten av kattälskare smittad av toxoplasma gondii 😕

tydligen vanligaste parasiten i i-länder så det kanske förklarar alla kattbilder på nätet…. 😜

Spelet ser lovande ut även om jag gillar hundar mer, men har ju redan snobben på c64…

Jag älskar nog katter mer för jag har lättare att ”connecta” med dom (min katt är innekatt som går i sele när vi är utomhus så ingen toxoplasma här inte 😄) Och så är det lättare med katt än hund om man har jobb där man måste pendla. Jag älskar givetvis hundar också. Mina föräldrar har världens bästa och snällaste lilla Westie 😍

KoP
Medlem

Är ganska säker på att det går att få bärväskor/burar för katter av betydligt högre kvalité för långt under 2100:-. 🤔

Medlem

Så många fina svarta katter i tråden!

Nu känner jag att jag måste få dela med mig bilder från Sapphire, en svart Norsk Skogkatt som vart 9 år, men tyvärr gick bort kort efter hennes födelsedag nu i mars.

Sapphire (Svarta) och Jesper (Vita Maine Coon) i Kattstället.

Ville se hur Sapphire reagerade på den "leksaken". Den var bara rolig en kort stund innan hon tröttnade.

Sapphires favoritställe. Ett fönster som är kanske 1.5 meter ovanför golvet nära sovalkoven.

Nu är det bara jag och Jesper som håller varandra sällskap, men båda saknar Sapphire till och från

Kattväskan hade varit fint, men jag är inte av den vandrar-typen, samt att 2000+ för en väska är lite på den dyra kanten imo.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Väskan är tänkt för att bära katten, inte för att katten ska bära väskan.

Älskar att i postar kattbilder! Keep going people!

Ah jag trodde att det var någon typ av Katt ryggsäck. Som man kan stoppa kattgodis i.

Medlem

Bästa tråden på länge 🙂
Här är en bild på min katt(Mister) som gick bort 2018 i en trafikolycka.
Blir snart en ny katt när bostad är passande för utekatt.

Medlem

Någon som vet när Stray kommer ut på skiva till ps5 och varför det inte går att förboka spelet redan nu? Vet att det är gratis med Ps+ extra osv men jag vill ha det på skiva med det ursnygga fodralet och det står att det ska komma, men jag kan inte hitta något datum för fysisk skiva, är det bara för att tvinga folk att skaffa det urdåliga och dyra ps+ extra? Det släpps ju i morgon så tycker skivan borde gå att förboka!

Medlem

Midsommarkatt med blomma på huvudet. <3

Inaktiv
Skrivet av Soptunnebarn:

Någon som vet när Stray kommer ut på skiva till ps5 och varför det inte går att förboka spelet redan nu? Vet att det är gratis med Ps+ extra osv men jag vill ha det på skiva med det ursnygga fodralet och det står att det ska komma, men jag kan inte hitta något datum för fysisk skiva, är det bara för att tvinga folk att skaffa det urdåliga och dyra ps+ extra? Det släpps ju i morgon så tycker skivan borde gå att förboka!

Ja det är väldigt märkligt. Polaren har inte Extra/Premium men vet inte ens vad det kommer kosta digitalt.
Kan ju vara nån strategi att få in folk i prenumerationshjulet.

Skribent
Skrivet av Soptunnebarn:

Någon som vet när Stray kommer ut på skiva till ps5 och varför det inte går att förboka spelet redan nu? Vet att det är gratis med Ps+ extra osv men jag vill ha det på skiva med det ursnygga fodralet och det står att det ska komma, men jag kan inte hitta något datum för fysisk skiva, är det bara för att tvinga folk att skaffa det urdåliga och dyra ps+ extra? Det släpps ju i morgon så tycker skivan borde gå att förboka!

Spelet släpps fysiskt 20 september.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Avstängd
Skrivet av Real:

Då är du säkert som majoriteten av kattälskare smittad av toxoplasma gondii 😕

tydligen vanligaste parasiten i i-länder så det kanske förklarar alla kattbilder på nätet…. 😜

Spelet ser lovande ut även om jag gillar hundar mer, men har ju redan snobben på c64…

Här har vi någon som lyssnar på Joe Rogan.

Blir man smittad av toxoplasma så går det över av sig självt efter en månad. Joe Rogan glömmer alltid att nämna det av någon märklig anledning.

Avstängd
Skrivet av androsynth:

Jag älskar nog katter mer för jag har lättare att ”connecta” med dom (min katt är innekatt som går i sele när vi är utomhus så ingen toxoplasma här inte 😄) Och så är det lättare med katt än hund om man har jobb där man måste pendla. Jag älskar givetvis hundar också. Mina föräldrar har världens bästa och snällaste lilla Westie 😍

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Aeee vilken fin liten hund! Kom till mig hunden! Voff voff, fina hunden. <3

Medlem
Skrivet av Wilma19:

Här har vi någon som lyssnar på Joe Rogan.

Blir man smittad av toxoplasma så går det över av sig självt efter en månad. Joe Rogan glömmer alltid att nämna det av någon märklig anledning.

Har aldrig lyssnat på joe rogan, men antar att du blundar för fakta och har en foliehatt (med kattöron? 😉)

Men läs i medicinska tidskrifter (lätt gogglat) det är en ganska häftig parasit som får möss/råttor att ”dras” till katter för att fortsätta sin spridning.

någon som vet om det kommer det finnas någon typ av co-op i stray?

Skribent
Skrivet av anon_328997:

Ja det är väldigt märkligt. Polaren har inte Extra/Premium men vet inte ens vad det kommer kosta digitalt.
Kan ju vara nån strategi att få in folk i prenumerationshjulet.

Ja det här var märkligt, det står inget pris och spelet går bara lägga till "wishlist" på PS Store, trots att det släpps imorgon?


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Real:

Har aldrig lyssnat på joe rogan, men antar att du blundar för fakta och har en foliehatt (med kattöron? 😉)

Men läs i medicinska tidskrifter (lätt gogglat) det är en ganska häftig parasit som får möss/råttor att ”dras” till katter för att fortsätta sin spridning.

någon som vet om det kommer det finnas någon typ av co-op i stray?

"Hur behandlar man toxoplasma?
Behandling. Oftast behövs ingen behandling, eftersom sjukdomen går över av sig själv. Om du behöver behandling får du antibiotika."

Det brukar vara så att killen som anklagar andra för foliehatt sitter själv med den största foliehatten. Vad glad över att du fick lära dig något idag istället.

Medlem
Skrivet av Wilma19:

"Hur behandlar man toxoplasma?
Behandling. Oftast behövs ingen behandling, eftersom sjukdomen går över av sig själv. Om du behöver behandling får du antibiotika."

Det brukar vara så att killen som anklagar andra för foliehatt sitter själv med den största foliehatten. Vad glad över att du fick lära dig något idag istället.

vet inte vad du försöker få till? du försökte placera mig i ett fack, jag svarade med att du blundade för fakta. 😊
Faktum kvarstår att 1/3 av alla människor i i-länder är smittade, blir några friska så är det nya som drabbats så vet inte vilket argument du vill vinna?

att mata troll har jag vetat länge är en onyttig praxis så detta blir det sista jag skriver om detta, ser fram emot spelet!

Avstängd
Skrivet av Real:

vet inte vad du försöker få till? du försökte placera mig i ett fack, jag svarade med att du blundade för fakta. 😊
Faktum kvarstår att 1/3 av alla människor i i-länder är smittade, blir några friska så är det nya som drabbats så vet inte vilket argument du vill vinna?

att mata troll har jag vetat länge är en onyttig praxis så detta blir det sista jag skriver om detta, ser fram emot spelet!

Jo visst, men det går över efter några veckor.

Rätt ska vara rätt.

Medlem
Skrivet av Real:

Har aldrig lyssnat på joe rogan, men antar att du blundar för fakta och har en foliehatt (med kattöron? 😉)

Men läs i medicinska tidskrifter (lätt gogglat) det är en ganska häftig parasit som får möss/råttor att ”dras” till katter för att fortsätta sin spridning.

någon som vet om det kommer det finnas någon typ av co-op i stray?

Fakta: Toxoplasma hos människor är majoriteten av gångerna, hos personer med normalt immunförsvar, harmlös och kommer inte ge dig några symtom alls.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/bakter...

Citat:

Toxoplasma ger vanligen inga eller lindriga symtom som ett par dagars feber, huvudvärk och muskelvärk. När infektionen klingat av är personern immun mot nya toxoplasmainfektioner resten av livet.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smit...

Citat:

De flesta smittade personer är symtomlösa, hos de som visar symtom ses en influensaliknande sjukdom med feber, muskelvärk och en övergående lymfkörtelförstoring.

Sjukdomen ligger sedan i regel latent under resten av livet, men kan reaktiveras om immunförsvaret av någon anledning sätts ned.

Jag kan däremot inte hitta någon fakta som faktiskt styrker att Människor skulle bli påverkad av parasiten på samma sätt som råttor. T.ex. så tar Denna sida upp lite just kring det, att studier har inte haft starkt med data som kan styrka deras påståenden när det kommer till människoundersökningar, samt att om du har blivit infekterad av parasiten men varit symtomfri så har du inget att oroa dig för.

Citat:

As for whether a T. gondii infection will turn you into a crazy cat person? We don’t know for sure. While we know that infected rodents become ‘crazy cat rats’, so to speak, there’s no evidence that this specific behaviour change occurs in humans as well. So give your cat another hug. Just be mindful if you’re feeling particularly impulsive today.

Så nej, människor med normalt immunförsvar, vilket är majoriteten, får inte den impulsiviteten av parasiten så som råttorna får. Att påstå något sånt är falskt och sprider bara falskt information.

Medlem
Skrivet av Wilma19:

Jo visst, men det går över efter några veckor.

Rätt ska vara rätt.

men det var väl själva … 😀
nej du blir aldrig av med det då det inte finns något botemedel, symptomen mildras efter typ en månad men du har fortfarande antikropparna/cystorna kvar, och hur farliga de är är omtvistat/okänt.

skulle du mot förmodan bli äten av en katt så kommer du smitta katten…

det är som blodsmitta/hpt. rätt ska vara rätt!

nu äre fotboll så hann precis innan avspark 😎

edit: felstavningar

Medlem

Kikade nyss ign:s review, verkar riktigt mysigt.
Länk


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

så är det såklart vad man känner till just nu, men för barn och gravida är det desto värre, därav varningarna med att tömma kattlådorna.

spelet verkar få fina betyg iaf…

Medlem

Här är i alla fall några screenshots jag tagit när jag spelat


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av Wilma19:

Här har vi någon som lyssnar på Joe Rogan.

Blir man smittad av toxoplasma så går det över av sig självt efter en månad. Joe Rogan glömmer alltid att nämna det av någon märklig anledning.

Inte sant. Frugan fick det och blev nästan blind. Blödde internt från ögat, fick gå på dundertunga mediciner för att ens får behålla synen, som nu är kraftigt nedsatt. Orsakat av toxoplasmosis från en katt. Därför släpper vi inte ut ev. katter vi har.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar