Starfield är nästan färdigt, lovar Todd Howard

Robot
Starfield är nästan färdigt, lovar Todd Howard

Och Game Pass kan ha avslöjat ett lite snävare släppfönster än bara "2023".

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Och alla vet att lilla Toddan aldrig ljuger/"vet vad han pratar om" visst???

Medlem

Litar inte på ett enda ord som den mannen säger tyvärr.
Det blir absolut inte förbokning eller köp precis vid release, det blir att vänta på riktigt gameplay, alltså inte iscensatt som Cyberpunk 2077 var, och/eller vänta på recensioner så man kan se hur det faktiskt är, inte hur de vill att man ska se det.

Medlem

Todd "It just works" Howard's uttalanden bör nog tas med en skopa salt.

Medlem

Såå ett år efter realse med andra ord


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

”It has sixteenth times the details”

Todd Howard om att Fallout 76 är 16 gånger så detaljerat som Fallout 4.

Jovisst!!!!

Medlem
Skrivet av kanshira:

”It has sixteenth times the details”

Todd Howard om att Fallout 76 är 16 gånger så detaljerat som Fallout 4.

Jovisst!!!!

4x16 är ju 64, så om något måste Fallout 76 vara mer än 16 gånger så detaljerat? 🙄 #MatematikMedTodd

OnT ser jag fram mot spelet. Men som andra avvaktar jag nog recensioner/några patchar innan det blir något köp.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Det kan ju diskuteras om Bethesdas spel brukar vara färdiga när de släpps?

Medlem
Skrivet av Margy:

Det kan ju diskuteras om Bethesdas spel brukar vara färdiga när de släpps?

Tänkte detsamma, det är väll nått det inte brukar vara.
sen är det tur man kört på PC så communityt kunnat fixa det Bethesda inte kunde.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett buggigt Bethesdaspel när fortfarande enormt mycket bättre än allt annat som släpps så det blir självklart en förbokning! Den varma goda känslan man får inombords när man vet att allt är klappat och klart och man bara behöver invänta släppet är så trevlig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Margy:

Det kan ju diskuteras om Bethesdas spel brukar vara färdiga när de släpps?

Vad han menar är att det är klart att släppas snart ja...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett buggigt Bethesdaspel när fortfarande enormt mycket bättre än allt annat som släpps så det blir självklart en förbokning! Den varma goda känslan man får inombords när man vet att allt är klappat och klart och man bara behöver invänta släppet är så trevlig.

Exakt. Spelen har fått toppbetyg trots sina buggar.

Medlem

Visst att spelen är lite buggiga, men för egen del har jag i tidigare spel mest stött på roliga buggar pga motorn, inga game breaking sådana. Spelet ingår ju i gamepass, så de kommer ha kvar mig som trogen gamepass-kund länge till. Ett av de spel som jag hade förbokat direkt om det inte ingick. Hoppas på gameplay nu i helgen och sen ett datum som är så snart som möjligt. Vill ha det här nu!

Medlem
Medlem

Den som lever får se

FM-guru
F.d. Sisyr

Törs man gissa att det är Microsoft som var orsaken? Vi vet ju att Bethesda inte har några problem med att släppa trasiga spel, men vet inte om Microsoft är lika sugna.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Törs man gissa att det är Microsoft som var orsaken? Vi vet ju att Bethesda inte har några problem med att släppa trasiga spel, men vet inte om Microsoft är lika sugna.

Kvalitetskontrollen kanske har skärpts en del sen MS köpte upp


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kvalitetskontrollen kanske har skärpts en del sen MS köpte upp

Vilka söndriga spel har MS släppt på senare tid?
Halo Infinity får var och en ha ha åsikter om.
Men. MS FS, AOE och Forza Horizon kan man ju inte klaga på. De jag kommer på direkt

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Törs man gissa att det är Microsoft som var orsaken? Vi vet ju att Bethesda inte har några problem med att släppa trasiga spel, men vet inte om Microsoft är lika sugna.

Skrivet av Molotov:

Kvalitetskontrollen kanske har skärpts en del sen MS köpte upp

Tror det ligger en hel del i detta. Framförallt kanske det finns ett större budgetutrymme där man faktiskt har möjlighet att senarelägga en release. Jag kan ha fel men jag kan inte dra mig till minnes att Bethesda/Zenimax skjutit upp spel för buggstädning innan uppköpet av MS.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Chefredaktör

Nu får de visa gameplay på söndag kväll.
If they dont - we riot!

Medlem
Skrivet av kanshira:

”It has sixteenth times the details”

Todd Howard om att Fallout 76 är 16 gånger så detaljerat som Fallout 4.

Jovisst!!!!

Säker på att det inte bara är en felcitering och att det rätta uttalandet var "It has sixteen details" ..?

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Vilka söndriga spel har MS släppt på senare tid?
Halo Infinity får var och en ha ha åsikter om.
Men. MS FS, AOE och Forza Horizon kan man ju inte klaga på. De jag kommer på direkt

Jag vet inte men jag påstog inte att ms släpper söndriga spel.
Däremot har bethesda alltid släppt buggiga spel tidigare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vet inte hur hypad detta spel är?
Men om hypen är riktig så måste det va någon milstolpe dom har nått på att hypa ett nytt IP med bara massa ord utan att visa en skymt av spelet.

Geeks Gaming

De är inte ett Bethesda spel om det inte finns roliga buggar.

Medlem

Eh ha ha jag ser inte att någon är hatisk i kommentarerna ovanför. Jag tycker att det ser ut som om dom flesta verkar ha väldigt bra koll på vad man ska förvänta sig av Todd oc. Det är mycket troligt att spelet får bättre kvalitet än Fallout 76. Mycket på grund av att det inte är ett multiplayer/microtransaktioner spel. Bara det betyder att det blir ett bättre spel. Och sen är det förhoppningsvist svårt att göra ett sämre spel än Fallout 76.

Medlem
Skrivet av Redguard:

Men om hypen är riktig så måste det va någon milstolpe dom har nått på att hypa ett nytt IP med bara massa ord utan att visa en skymt av spelet.

De har faktiskt visat skymtar av spelet och pratat om det en hel del.
https://bethesda.net/en/game/starfield

Sen känner många till utvecklaren som gett oss Elder Scrolls och Fallout. Det finns en del fans där sen väldigt många år tillbaka.

Medlem

det vore verkligen helt sinnessjukt korkat om bethesda med vetskapen om hur det gick för både NMS och CP2077, släpper ett så hypat och påkostat spel i trasigt / ofärdigt stadie. ett helt nytt IP dessutom. det vore så jävla korkat att det nästan inte känns realistiskt. å andra sidan slutar ju storspelarna aldrig att förvåna / överträffa varandra i dumheter, så vem vet.

Medlem
Skrivet av quadratis:

det vore verkligen helt sinnessjukt korkat om bethesda med vetskapen om hur det gick för både NMS och CP2077, släpper ett så hypat och påkostat spel i trasigt / ofärdigt stadie. ett helt nytt IP dessutom. det vore så jävla korkat att det nästan inte känns realistiskt. å andra sidan slutar ju storspelarna aldrig att förvåna / överträffa varandra i dumheter, så vem vet.

Vad menar du, de har ju nyligen skjutit fram det hela för att INTE göra en cyberpunk..?

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vad menar du, de har ju nyligen skjutit fram det hela för att INTE göra en cyberpunk..?

Cyberpunk sköts fram några ggr.
Släpptes och kröntes av många till årets spel, vad syftar du på?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ribcage:

De har faktiskt visat skymtar av spelet och pratat om det en hel del.
https://bethesda.net/en/game/starfield

Sen känner många till utvecklaren som gett oss Elder Scrolls och Fallout. Det finns en del fans där sen väldigt många år tillbaka.

Lugn i backen, Bethesda gav oss inte Fallout. De köpte en licens och gav oss spel i den världen. Spel som gamla fallout-rävar som jag inte precis hyllar och har kulminerat som microtransaktionsspel

12
Skriv svar