Visserligen inofficiellt, men Unreal Engine 5-demon av Superman imponerar

Robot
Visserligen inofficiellt, men Unreal Engine 5-demon av Superman imponerar
Medlem

UE5's världbyggning är utan tvekan extremt imponerande, men jag undrar om det finns något stöd för destruktivitet av byggnader och liknande.

Medlem

Så copy paste av matrix och stoppat in superman och fått det att börja lagga. Riktigt imponerande.

eld
Medlem
Skrivet av My2nd:

UE5's världbyggning är utan tvekan extremt imponerande, men jag undrar om det finns något stöd för destruktivitet av byggnader och liknande.

På det så är ju fortfarande destruction aldrig ett knapptryck bort i spel, men visst är det möjligt i UE5.

Medlem

Trots snabbt ihopsnickrat – alltid lika störigt när muspekarpilen inte göms när den borde. Ser spännande ut i övrigt.

Medlem
Skrivet av My2nd:

UE5's världbyggning är utan tvekan extremt imponerande, men jag undrar om det finns något stöd för destruktivitet av byggnader och liknande.

Ja. Dom visade upp sitt Chaos system på GDC för 3 år sedan

EDIT: såg att eld postade liknande svar medans jag hade glömt bort tabben med svaret jag skulle posta... men jag låter det stå ändå.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av robbis:

Så copy paste av matrix och stoppat in superman och fått det att börja lagga. Riktigt imponerande.

Ja och det är inte ens han som har byggt UE motorn eller kommit på figuren Superman heller..

Vilken jävla loser han är!

Medlem

Vänstar spänt på att upphovsmannen får ett "Cease and desist" brev.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av robbis:

Så copy paste av matrix och stoppat in superman och fått det att börja lagga. Riktigt imponerande.

Du vet att staden finns gratis att hämta hem i Unreal 5 editorn va? Han har bara kompilerat ihop det till ett paket som inte kräver editorn.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Som vanligt i dessa demos, superstarka kontraster med överexponerat ljus och alldeles för mörka skuggor. Väntar med spänning på att se motorn utan detta fenomen som folk tycks häpnas över varje gång.

Medlem

Undrar om vi någonsin får ett rejält Superman-spel. Svårt att göra något spelbart med en karaktär som kan flytta planeter och röra sig så snabbt att man tror det är teleportering. Det här demot demonstrerar ju problematiken ganska bra. Han kan ju inte flyga så långsamt han gör där, men flyger han snabbare har du ju ingen chans att kontrollera det hela. Kanske bullet-time fungerar men det blir ju tråkigt att flyga omkring i en statisk värld.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Undrar om vi någonsin får ett rejält Superman-spel. Svårt att göra något spelbart med en karaktär som kan flytta planeter och röra sig så snabbt att man tror det är teleportering. Det här demot demonstrerar ju problematiken ganska bra. Han kan ju inte flyga så långsamt han gör där, men flyger han snabbare har du ju ingen chans att kontrollera det hela. Kanske bullet-time fungerar men det blir ju tråkigt att flyga omkring i en statisk värld.

Man får väl göra lite sin egna version. En yngre Superman som inte lärt sig sina krafter eller bara en svagare. Finns så många olika versioner av alla superhjältar så de kan ju göra sin egna som inte är lika op men fortfarande har hans standard krafter.

Behövs bara ett kompetent gäng med lite frihet så kan de nog bli super

Medlem
Skrivet av robbis:

Så copy paste av matrix och stoppat in superman och fått det att börja lagga. Riktigt imponerande.

Ja, det här klippet har fått alldeles för mycket uppmärksamhet.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Föredrar denna:

Vet ej om den lags ut tidigare.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Man får väl göra lite sin egna version. En yngre Superman som inte lärt sig sina krafter eller bara en svagare. Finns så många olika versioner av alla superhjältar så de kan ju göra sin egna som inte är lika op men fortfarande har hans standard krafter.

Behövs bara ett kompetent gäng med lite frihet så kan de nog bli super

Jo, men det är ju precis det som är poängen med mitt inlägg. Vi får aldrig en Superman i ett spel som är i sitt sanna esse när det gäller krafterna. Bara en slags nerfad version. Det är ett problem som författare till serietidningar har i mycket mindre utsträckning och de kan lätt skapa historier där han behåller sina krafter till 100% men tacklar andra problem som inte kan lösas med våld. Men hur övertygar man de med pengarna att istället för att skapa ett spel där du som Superman flyger i slow motion i Metropolis och slåss mot diverse B-skurkar för 20:e gången, istället löser mordet på Batman i deras Watchtower på månen?

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jo, men det är ju precis det som är poängen med mitt inlägg. Vi får aldrig en Superman i ett spel som är i sitt sanna esse när det gäller krafterna. Bara en slags nerfad version. Det är ett problem som författare till serietidningar har i mycket mindre utsträckning och de kan lätt skapa historier där han behåller sina krafter till 100% men tacklar andra problem som inte kan lösas med våld. Men hur övertygar man de med pengarna att istället för att skapa ett spel där du som Superman flyger i slow motion i Metropolis och slåss mot diverse B-skurkar för 20:e gången, istället löser mordet på Batman i deras Watchtower på månen?

Jag tycker din spelidé låter bra! Finns ju många kosmiska skurkar också som hade passat för en riktigt stark Superman. Är inget direkt Superman fan men hade väldigt gärna sett ett bra spel med honom. Gillar superhjältar och önskar det fanns mer bra superhjältespel.

1
Skriv svar