Uppgraderat Playstation Plus släpps i sommar!

Medlem

Hm... Ifall premium inkluderar dag1 släpp så kan årsprenumeration vara intressant.
Annars känns det som att det är något jag kanske skulle ta någon månad då och då när jag känner att jag har speltorka.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

20€ i månaden är alldeles för dyrt. Vill man ha det billigare så måste man köpa ett helt år... näh, inget för mig.

Redaktör
Skrivet av Famipan:

Rättning till texten:
För baspaketet PlayStation Plus Essential ska det alltså vara €59.99 yearly

Tack! <3


signatur
NuZ
Testpilot

Spännande och lätt värt det. Men det är ingen kontring mot GP, men ett betydligt modernare och bra allternativ än gamla PS+. Jag kommer lätt teckna årsvis från start


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Eftersom Returnal är med och det kom ut för ca 1 år sedan. Kanske betyder att dom släpper spelen där ca 1 år efter det kommit ut.

Brukar köpa playstation plus 1 år för 300 kr på black friday. Undra om det blir liknande erbjudande för detta.

Medlem

Inte så stor ombearbetning och lansering av ny tjänst som jag trodde detta skulle innebära, men likväl en värdig kontring till XGP! Köper ändå de spel jag vill ha vid release så att Sony inte kör stenhårt på Day 1 som MS stör mig inte. Känns viktigare att ha tillgång till stort bibliotek där jag kan ta igen gammal skåpmat jag missat eller bara vill återuppleva.

Redaktör
Skrivet av lars_kongo:

Allt precis som förväntat. Bra att ps plus finns kvar med exakt samma pris som idag, det övriga lockar inte mig. Men med lite marknadsföring så ska det nog kunna dra in lite mer kosing än vad ps now gjorde.

Sony kommer nu också få skit för att det "minsann inte är som gamepass!", trots att det bara varit en önskedröm/påhitt av journalister och influencers.

En och annan Playstation-ägare har nog också drömt om ett eget Game Pass, tror du inte?


signatur
Medlem

Jag undrar mest om det går att uppgradera från Essential till Extra någon månad ibland om det dyker upp något man vill spela?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

En och annan Playstation-ägare har nog också drömt om ett eget Game Pass, tror du inte?

Finns säkert några mindre insatta/behåvade individer, Men inga realister som förstår hur mycket Sony skulle förlora på det.

Dex
Medlem

Känns ganska väntat. Ska bli väldigt intressant och se vad det blir för gamla spel som kommer läggas till från PS1 och PS2 tiden! Finns många roliga spel där

Sen att Returnal ingår gör att jag nog kommer skaffa det också då jag är väääldigt sugen på att testa det

Skrivet av lars_kongo:

Finns säkert några mindre insatta/behåvade individer, Men inga realister som förstår hur mycket Sony skulle förlora på det.

Då är självaste Sony inkluderad i din skala på folk som inte förstår det eftersom det är ju dom som gör självaste tjänsten


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Dex
Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Då är självaste Sony inkluderad i din skala på folk som inte förstår det eftersom det är ju dom som gör självaste tjänsten

Det är väl dock knappast Sony som marknadsför tjänsten som en Gamepass utmanare? Det är ju journalisterna som gör det. Sony har ju knappt marknadsför det överhuvud taget (kan säkert komma att ändras så klart).

Medlem

Saknar möjlighet att spela Playstations spel i dag. Med detta kommer jag att kunna spela en del jag velat spela på exempelvis min PC eller Shield TV (hoppas på Google TV-app). Positivt för oss som inte har råd eller vill köpa dubbla konsoler varje generation.

Dock behöver ju kvalitet på streaming gå upp rejält jämfört med i dag. Xcloud är inte heller bra nog utan där är GeForce Now och faktiskt Stadia överlägsna tekniskt.

Skrivet av Dex:

Det är väl dock knappast Sony som marknadsför tjänsten som en Gamepass utmanare? Det är ju journalisterna som gör det. Sony har ju knappt marknadsför det överhuvud taget (kan säkert komma att ändras så klart).

Men Sony väljer fortfarande att uppgradera den tjänsten som Larskongo vet bara kommer gå med förlust och som folk inte vet enligt han.. alltså är Sony i samma skala om som dom eftersom det är dom som gjort sin tjänst


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

åh, en anlednig till att börja spela mer på min älskade PS4! har ju så många spel som jag inte kört än på min PS4!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

När jag fick min PS5 förra året skaffade jag ett år plus för att spela spelen i PS-Collection (God of War, Days Gone, mm). I övrigt är det som plus erbjuder samt det som presenterades idag helt ointressant. Skulle endast skaffa istället för att köpa nya spel på skiva, men det ingår inte.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Men Sony väljer fortfarande att uppgradera den tjänsten som Larskongo vet bara kommer gå med förlust och som folk inte vet enligt han.. alltså är Sony i samma skala om som dom eftersom det är dom som gjort sin tjänst

Va?

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad du menar här?

Varför skulle Sony gå med förlust då det är i stort sett samma tjänster som tidigare med ett mellan-segment där bara de nedladdningsbara spelen från Now ingår? Detta gör att de kan erbjuda tjänsten i nästan hela världen istället för i 19 länder som för nuvarande Now.

Medlem

Det här är ju sämre än Xbox Game Pass.

Jag blir inte sugen att pröjsa.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Känns ju rätt stabilt att dom låser game streaming bakom ett premium-pris
PS Now har inte direkt varit något att hänga i granen precis....


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Så det här är en ihopslagning av nuvarande PS Plus och PS Now kan man säga?! Att Sony inte släpper alla spel day 1 på denna tjänst är pga att dom inte behöver det, konsoler och spel säljs ju bara som den för tillfället hursom. Kanske måste dom börja tänka annorlunda i framtiden om det börjar gå knakigare.

God Of War till PS har väl sålt över 20 miljoner expemplar. Det genererar betydligt mer pengar än om man hade haft det på en prenumerationstjänst.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Men Sony väljer fortfarande att uppgradera den tjänsten som Larskongo vet bara kommer gå med förlust och som folk inte vet enligt han.. alltså är Sony i samma skala om som dom eftersom det är dom som gjort sin tjänst

Du missförstod nog. De skulle förlora pengar OM de la de sina AAA-titlar dag1 på tjänsten.

Och det är Sony själva m.fl. som säger att det inte är hållbart, inte jag:

https://www.nme.com/news/gaming-news/sony-rules-out-game-subscription-model-for-ps5-says-its-not-sustainable-2756259

https://www.thegamer.com/ps5-game-pass/

https://www.gamingbible.co.uk/news/xbox-ex-playstation-ceo-shawn-layden-says-xbox-game-pass-is-unsustainable-20210728

Medlem

Nja detta var svagt. Men det är väl Sonys motto de senaste två åren. Mediokert.

Fö. så ingår ju många andra Perks med Gamepass. Allt från skins till spel till gratismånader av prenumerationstjänster (Disney, Paramount, Discord etc.)

PS förblir enbart en maskin för exklusiva titlar, och det gör den väl bra för dom som söker det.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Det blir tre prisnivåer - men storspelen ser inte ut att ingå vid premiären.

#game-pass, #playstation-5, #playstation-plus, #ps-plus, #sony


Jag trodde det skulle bli skit och det verkar bli så... hade förhoppningar om att de skulle fimpa regionlock så vi i eu fick tillgång till japan och NA listorna.

Flakmonkey

Var väl vad man kan förvänta sig. Sony kommer inte lägga sina stortitlar på någon prenumerationstjänst från dag 1 förrän den dagen (om) de verkligen måste. Återstår ju att se om hur mycket de kommer satsa på de här 400 (+340) andra PS4 och PS5-spelen som man får på de dyrare alternativen men kan ju hoppas att Sonys spel hamnar där snabbare än vad de gör idag och att de får in fler attraktiva titlar från andra större utgivare.

Ambassadör
Xbox

Precis som förväntat då. En sammanslagning av PS+ och Now med lite gamla spel och nya tiers. Trevligt och mer överskådligt men det har ju inget med Game Pass att göra. @lars_kongo hade rätt


signatur

Jump in.

Medlem

Varför kan man inte jämföra detta med GamePass? Det är ju i princip likadan tjänst med tanke på hur lite nya spel än så länge det kommer till GamePass!

Tycker det är skitbra att de slår ihop Plus och Now! Rycker lite i byxan när man hör om ps1/ps2 titlar också😁

Medlem

Många här inne som blev kränkta för att Game Pass nämndes i samma mening som Sony's nya prenumerationstjänst Ibland undrar jag hur man ens orkar bli upprörd...Det är väl inget konstigt att dessa två tjänster jämförs? Ingen har påstått att det är samma sak.

Microsoft är ett mycket större företag än Sony och har tillgångar på en helt annan nivå. De har således råd att släppa sina AAA-titlar dag 1 på Game Pass. Och innan ni missförstår mig, vare sig det är medvetet eller inte, så menar jag inte att Sony inte skulle ha råd att göra likadant utan att de har mer att förlora på det. Företagen har inte samma förutsättningar. Det är media och vi konsumenter och tv-spelare som sitter och bråkar på forum som FZ som eldar på hela det här meningslösa s.k. konsolkriget. Fall inte för det, välj och köp det ni tycker är bäst och sluta gnälla så ska ni se att allt blir bra mycket trevligare.

En annan aspekt som sällan nämns när dessa prenumerationstjänster diskuteras är att man inte äger spelen, vilket bara det är tillräckligt för mig för att tycka att det inte är värt det. Jag vill äga mina spel och lira dem i lugn och ro - inte ha en tidsgräns att förhålla mig till för att spelen bara finns på tjänsten tillfälligt. Detta är såklart min personliga åsikt. Jag kommer fortsätta köpa mina spel fysiskt för jag vill äga dem och inte vara tvingad att betala Sony eller Microsofts priser, vare sig för digitala spel eller tjänster.
För mig är dessa prenumerationstjänster ett steg i samma riktning som Netflix och liknande, där mediet slutligen urholkas, blir slentrian och upphör att vara roligt och betydelsefullt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Låter intressant. Såg ett par titlar nämnas som jag aldrig kommer köpa, men gärna hade provat.

Var såg du vilka titlar som är aktuella?

Dex
Medlem
Skrivet av Kago1316:

Var såg du vilka titlar som är aktuella?

Death Stranding, God of War, Returnal, Spider-Man och Miles Morales, Mortal Kombat 11, med flera.

Står i artikeln

Medlem

Alla ni som klagar på att inte stora spel släpps dag ett kommer nog bli ledsna när Microsoft gör samma sak.

Att släppa storspel, som ensamt säljer miljoner, dag ett på en tjänst som kostar 100kr är helt enkelt dålig business. Företag gillar pengar, trots allt.

Skriv svar