FZ WAAAGH! – Total War: Warhammer III

Frilansare

Ska nog funka med schemat, ser fram emot att möta Belfry, Gurkan och Omgponies!

Medlem

Har fått lite ändringar i schemat! Så skulle behöva köra alla matcher på söndag eftermiddag/kväll Jobbigt att turneringen ligger mitt i min födelsedagshelg och alla kompisar är tysta om vad som gäller inför helgen😅

Medlem

Då drar det igång! själv har jag inte ens spelat igenom alla raser ännu....
Men som den nooben jag är ska det bli kul ändå!

Har vi länk till discord kanal där vi kan ta kontakt med varandra och så för lobby password liknande?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av alllle123:

Då drar det igång! själv har jag inte ens spelat igenom alla raser ännu....
Men som den nooben jag är ska det bli kul ändå!

Har vi länk till discord kanal där vi kan ta kontakt med varandra och så för lobby password liknande?

Här har du en länk till FZ:s discord. Gissar att en tillfällig kanal för turneringen kommer läggas till?

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Här har du en länk till FZ:s discord. Gissar att en tillfällig kanal för turneringen kommer läggas till?

Toppen tack för länken!

Medlem

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/total-war-warha...

Bara jag som blev blåst? Kommer inte ihåg vad jag betala vid launch.. men 129 kr var det inte

Medlem
Skrivet av Cav_swe:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/total-war-warha...

Bara jag som blev blåst? Kommer inte ihåg vad jag betala vid launch.. men 129 kr var det inte

Det där känns som felprisat av elgiganten. Inte ens g2a eller liknande sidor säljer så billigt och där har det väll varit snack om folk säger stulna nycklar osv.

Medlem
Skrivet av Cav_swe:

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/total-war-warha...

Bara jag som blev blåst? Kommer inte ihåg vad jag betala vid launch.. men 129 kr var det inte

Det var så löjligt billigt att jag tipsade vänner om det illa kvickt.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Spelstart mot självaste turneringsmäster Gurkan! Ska bli spännande, förbered dig för något riktigt off-meta då jag inte hängt med i den. Kanske till min fördel, vi får se! Bonne chance.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Thane Jag slängde in två extramatcher på söndagen mot mig, var ända sättet att få det att gå ihop. Jag räknar bara mina "ordinarie" matcher när vi kollar poängen efteråt.

@Destroah Du skulle möta Thane klockan 19 imorgon men kommer nu att möta Sisyr klockan 18.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Megadelux

Var hittar jag ens spelschemat?

Medlem
Skrivet av renod:

Var hittar jag ens spelschemat?

Post nr. 2 på sida 1.

Medlem

Hej, är med i discord gruppen.

Men hittar ingen ytligare info där om turneringen.
Är tanken att vi tar kontakt genom discord med den vi ska möta och så PM vi in resultat till dig här på fz?

Medlem
Skrivet av alllle123:

Hej, är med i discord gruppen.

Men hittar ingen ytligare info där om turneringen.
Är tanken att vi tar kontakt genom discord med den vi ska möta och så PM vi in resultat till dig här på fz?

Aaa funderar lite på detaljerna med, hur stora armeer är det som gäller och vilka banor osv? Kommer Gurkan att vara med och styra eller hur är tanken?

Medlem

När får man en Livestream?

Medlem
Skrivet av Snusmumrik3n:

Aaa funderar lite på detaljerna med, hur stora armeer är det som gäller och vilka banor osv? Kommer Gurkan att vara med och styra eller hur är tanken?

Det står i första inlägget att det är standard inställningar vilket jag tolkar är de som är förinställda. Unit size kanske man kan komma överens om med motspelaren då det påverkar prestandan. Kartan ska vara balanserad utan någon uppenbar fördel för ena sidan. Oklart om det blir en godkänd lista eller inte.

Rent krasst så är väl det viktigaste att man är överens med motspelaren om man ändrar från standardinställningar samt vilken karta man spelar på.

Frilansare
Skrivet av omgponies:

Det står i första inlägget att det är standard inställningar vilket jag tolkar är de som är förinställda. Unit size kanske man kan komma överens om med motspelaren då det påverkar prestandan. Kartan ska vara balanserad utan någon uppenbar fördel för ena sidan. Oklart om det blir en godkänd lista eller inte.

Rent krasst så är väl det viktigaste att man är överens med motspelaren om man ändrar från standardinställningar samt vilken karta man spelar på.

This!
Tror vi får vara lite flexibla så att inte Gurkan behöver lägga all sin tid på att rodda oss.
Vi kan ju kontakta varandra via PM, och sedan köra discord om man vill. Sen kommer varje par överens om bana etc. Om nu inte Gurkan har en master plan, vi får se!

Spännande, oavsett.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Destroah @Sisyr @Snusmumrik3n @Bockstensmannen @Conan Barbaren @Antte @alllle123

Idag är dagen! Shields shall be splintered och så vidare, kul! Här kommer lite matnyttig information inför aftonen:

Jag valde att sätta upp en ny server på Discord för turnerningen, länk har ni här: https://discord.gg/gUKsEWtJ

Bilden nedanför visar vilka regler som gäller för matcherna. Unit scale kan skruvas ned av prestandaskäl, så länge båda parter är med på't!

När det kommer till val av slagfält har jag tyvärr inte haft tid att gå igenom listan på jakt efter "neutrala" kartor. Mitt förslag är att spela på kartan Troll Run, nästan längst ned i listan. Annars är det upp till er att hitta en karta som ni tror passar.

Spara och ladda upp replays på Discord!

När era matcher är över är det viktigt att någon av er sparar reprisen och laddar upp den på Discord. Detta så att jag kan kommentera i efterhand och lägga upp här i tråden för andra att titta på.

Så här gör ni för att hitta repriserna i efterhand:

  • Namnge reprisen med namnen på spelarna, t.ex. "SisyrVSBennet"

  • Använd sökfunktionen i Windows och sök efter %appdata%

  • Navigera vidare till The Creative Assembly -> Warhammer3 -> replays

  • Kasta över replay-filen på Discord i textkanalen som heter "replays"

Edit: Jag höll helt på att glömma! En spelare i varje par ansvarar för att skapa en lobby. Se till att ni är på plats i Discord ett par minuter innan matchstart så att ni hinner synka namn och lösenord på lobbyn.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

FM-guru
F.d. Sisyr

Trevligt! Bäst att jag börjar träna lite på studs. Nej, jag har inte ens testat Warhammer 3 online ännu...

Skrivet av Gustav Höglund:

Namnge reprisen med namnen på spelarna, t.ex. "SisyrVSBennet"[/li]

Är detta en hint om den förväntade finalen? Förståeligt.

Förlorarfinalen alltså.

Måste lämna återbud då jag blivit magsjuk under dagen, så lämnar turneringen. Hoppas det inte ställer till alltför mycket. Bra anordnat av Gustav och ser spänt fram emot finalen! @Sisyr, @Gustav Höglund blir väl WO matcher så får ni se om ni kan lösa matchen imorgon.


signatur

"There are a few way we can do this and the choice is yours"

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Conan Barbaren:

Måste lämna återbud då jag blivit magsjuk under dagen, så lämnar turneringen. Hoppas det inte ställer till alltför mycket. Bra anordnat av Gustav och ser spänt fram emot finalen! @Sisyr, @Gustav Höglund blir väl WO matcher så får ni se om ni kan lösa matchen imorgon.

Aj fan! Jag möter Sisyr ikväll så får jag se vad vi kan göra med schemat efter det.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Riktigt spännande matcher så här långt!

Är du redo klockan 20? @Antte ?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Riktigt spännande matcher så här långt!

Är du redo klockan 20? @Antte ?

Självklart!

Frilansare

Lycka till, alla kämpar!

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Kvällens matcher är över! Stort tack till alla som deltog i blodbadet och grattis till vinnarna!

Replays från kvällen bör dyka upp på Youtube imorgon.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

FM-guru
F.d. Sisyr

Än är undrens tid inte förbi - jag vann en match!

Torsk mot Gurkan däremot, men det berodde på att han fuskade - han hade satt ihop en bra armé och var bättre än mig. Osportsligt.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Kvällens matcher är över! Stort tack till alla som deltog i blodbadet och grattis till vinnarna!

Replays från kvällen bör dyka upp på Youtube imorgon.

Längtar! ska bli kul att se hur det gick för alla.

Megadelux

Jag måste tyvärr dra mig ur på WO. Pga reasons i livet på söndag. @Gustav Höglund

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av renod:

Jag måste tyvärr dra mig ur på WO. Pga reasons i livet på söndag. @Gustav Höglund

Tack för heads up!

@Belfry @Antte Detta påverkar era matchtider nu på söndag en smula. Kolla uppdaterat spelschema!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Tack för heads up!

@Belfry @Antte Detta påverkar era matchtider nu på söndag en smula. Kolla uppdaterat spelschema!

Nu möter jag belfry två gånger och du möter Thane två gånger. Vi borde väl byta alt. möta varandra istället?

Skriv svar