Elden Ring - Den stora tråden! Skriv av er här

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är du inte lite överlevlad? Jag är lvl 24 och kämpar med bossen i Lucaria Academy.

Du låter underlvlad, var 24 när jag mötte Margit/Godrick och det var svårt nog. Men efter det har jag utforskat som en galning och då blir det så

Geeks Gaming
Skrivet av Anton Q:

Blir bra less på den hära jäveln ute i öknen som står och skjuter pilbåge.. azzå!!

General Radahn? Ja, han är ett svin!
Han är frustrerande då han är snabb, har sjuk räckvidd och matar attacker konstant utan att ge en andrum!

Fortsätt mata, fortsätt kolla på hans mönster. Han är inte omöjlig och har en svaghet

Medlem
Skrivet av dTexN:

Någon som Elden Blingar? Hur ser ni ut? Tycker det är svårt att få till något snyggt som ser agilt ut.
Här är min dex/faith tjej atm

”A hoonter must hoont”

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Är lvl 120 och har bara kört med Battle Hammer (Heavy)
https://eldenring.wiki.fextralife.com/Battle+Hammer

Byt skill till Ash of War: War cry (ger A scaling).

Roar medallion
Axe medallion
Radagon's soreseal
Shard of Alexander

Mixad flaska med STRENGTH-KNOT Crystal tear och
SPIKED CRACKED tear.

Låter inte helt fel. Jag snubblade över Moonveil (katana som scalar med magi) och har precis så mycket dex så jag kan använda den. Förvandlade min toon till nån slags ninja-sorerer, slaktar det mesta jag stöter på utan problem. Annars pumpar jag allt i intelligence. Vill prova de mest krävande sorceries. Är lvl 80.

Nån som kan rekommendera nån rolig ash of war? Har haft svårt att hitta någon som känns användbar.

Älskar att hata Malena just nu...

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Är du inte lite överlevlad? Jag är lvl 24 och kämpar med bossen i Lucaria Academy.

Jag var 55 första gången jag var i Lucaria, men fick pisk av bossuslingen, kom tillbaka 10 levlar senare... Och fick mera pisk Men på level 73 gick det, svårt att vara ren magiker utan närstridsvapen mot just henne tycker jag.

Skrivet av dTexN:

Någon som Elden Blingar? Hur ser ni ut? Tycker det är svårt att få till något snyggt som ser agilt ut.
Här är min dex/faith tjej atm

Jäsikens vad stiligt! Som en ringvålnad. Vilken rustning är det där?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Grymt stilig!

Men färg på rustningar kan man inte customizea va?

Tack! Tyvärr inte, blir lite av en challenge att matcha färgmässigt.

Läskig och cool!! Något säger mig att det sprutar blod från dina fiender!?

Skrivet av SID 6.7:

Jäsikens vad stiligt! Som en ringvålnad. Vilken rustning är det där?

Tack!
Det är lite kombinerat. Raging wolf hjälm. Nox Swordstress Armor, Nox monk bracelet och Sanguine Noble Waistcloth. Man ser iofs inte så mycket av det sistnämnda där


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Läskig och cool!! Något säger mig att det sprutar blod från dina fiender!?

Det har hänt!

Gen
Medlem

Körde klart Raya Lucaria Academy igår (Queen var en intressant fajt) samt Caria Manor. Staven från Raya verkar grym men kräver 52 INT

Skrivet av Molotov:

Det har blivigt bättre på PC men jag tänker att kämpar enheten med prestandan så kanske inte stutter märks av på samma sätt som när nått går på max FPS hela tide och sen glr snabba hopp ner på FPS-Skalan.

Nej det är sant, tycker jag märker stutter på PC mycket mer sällan nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Käbdes det nog efter 50 timmar?
😅

Mer att jag har annat o spela som Dishonored som jag är hälften igenom

Medlem
Skrivet av Zome0ne:

Tack, bästa tipset ju! För övrigt älskar jag verkligen upptäckarglädjen som spelet ger, men saknar någon form av journal för att hålla reda på vad som händer.

Exakt samma här! Innan spelet släpptes funderade jag på att köpa en fysisk journal att anteckna grejer i men sket i det av någon anledning… Var lite väl insyltad innan jag insåg att det faktiskt hade varit en jävligt bra idé 😅

Medlem
Skrivet av fingalf:

Innan spelet släpptes funderade jag på att köpa en fysisk journal att anteckna grejer i men sket i det av någon anledning… Var lite väl insyltad innan jag insåg att det faktiskt hade varit en jävligt bra idé 😅

Påminner mig om en speldesigner på twitter som illustrerar och skriver anteckningar om sin resa genom spelet i en journal. Min journal hade definitivt inte sett såhär cool ut, men det får mig att önska att jag hade gjort något liknande i början.

Medlem

Har som alltid sjukt svårt att välja karaktär och har säkert startat 3-4 nya karaktärer efter spelat på dem 20h+

Varenda genomspelning känns de som jag hittar något nytt jag missat i tidigare ställen på kartan och inte nog med att man stöter på nya monster på kartan baserat på om man rider där på natten eller på morgonen.

jäkligt trevligt spel detta!

Geeks Gaming
Skrivet av Brainsubstans:

Påminner mig om en speldesigner på twitter som illustrerar och skriver anteckningar om sin resa genom spelet i en journal. Min journal hade definitivt inte sett såhär cool ut, men det får mig att önska att jag hade gjort något liknande i början.

Jag hoppas att fromsoftware gör en deal med honom och ger ut boken 😱

För övrigt är rykard(?) ju sjukt svår! Hur tar ni er genom fas 2 utan att bli upplösta i atomer?! 😂

S_Z
Medlem

Har nog aldrig ändrat åsikt så kraftigt om ett spel tidigare som om Elden Ring Köpte det lite på impuls utan att ha en aning om vad det var för spel (mer än sett lite trailers) eller vilka som låg bakom det.
Har inte spelat något av Dark Souls spelen men visste att de var lite mer krävande av spelaren.
Första timmen eller så hatade jag det här spelet, sjukt irriterande att dö så frekvent och inte heller tyckte jag att striderna var mycket att hänga i granen och grafiken var väl inte spektakulär.
Men av någon anledning kom jag tillbaka för att få mer stryk och tillslut bet det sig fast. Nu tycker jag det är helt fantastiskt bra, älskar miljöerna och karaktär/monster och känner att det här lär jag fortsätta spela lång tid framöver. Tur att jag inte kastade kontrollen i väggen och la ner direkt, gissar på att min upplevelse inte är helt unik

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Jag hoppas att fromsoftware gör en deal med honom och ger ut boken 😱

För övrigt är rykard(?) ju sjukt svår! Hur tar ni er genom fas 2 utan att bli upplösta i atomer?! 😂

Jag körde med Mimic Tear Ash som "tankade", och själv stod jag vid sidlinjen och attackerade med svärdet som man plockade upp i samma rum. Första gången dog jag under fas 2, men andra gången så fokuserade han aldrig mig. Dock så var det innan Mimic Tear vart nerfad, så titta om du har en Spirit Ash som kan tanka

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Om jag minns rätt ligger den i item kategorin längst till höger (info items), där man kan läsa om tutorial saker. Kartan leder till ett viktigt item du behöver för att komma in genom porten.

Stort tack!

Geeks Gaming
Skrivet av Shamanfox:

Jag körde med Mimic Tear Ash som "tankade", och själv stod jag vid sidlinjen och attackerade med svärdet som man plockade upp i samma rum. Första gången dog jag under fas 2, men andra gången så fokuserade han aldrig mig. Dock så var det innan Mimic Tear vart nerfad, så titta om du har en Spirit Ash som kan tanka

Får ta och levla upp Örjan lite till (mimic) så han slutar vara en disktrasa

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av NordhNet:

Jag hoppas att fromsoftware gör en deal med honom och ger ut boken 😱

För övrigt är rykard(?) ju sjukt svår! Hur tar ni er genom fas 2 utan att bli upplösta i atomer?! 😂

Visst använder du Serpent Hunter i den fighten? Värt att åka tillbaka till Roundtable Hold och uppgradera den till +7 eller liknande bara för att fimpa honom.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Jag har fått det meddeladet två gånger och inget har försvunnit. Spelar på Series X.

Skrivet av lonian:

Vilken plattform spelar du på?

Jag spelar på PC. Jag fortsatte få det, även när jag startat om spelet.
Jag var dum som inte tog bort de lokala sparfilerna direkt, då de i Cloud Sync troligtvis hade fungerat.

Skrivet av nixpix:

Tack för tipset! Jag ska testa det omedelbart!

Geeks Gaming
Skrivet av Gustav Höglund:

Visst använder du Serpent Hunter i den fighten? Värt att åka tillbaka till Roundtable Hold och uppgradera den till +7 eller liknande bara för att fimpa honom.

Japp, men har bara upp den i +4.
Får grinda lite somber och göra den effektivare

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag spelar på PC. Jag fortsatte få det, även när jag startat om spelet.
Jag var dum som inte tog bort de lokala sparfilerna direkt, då de i Cloud Sync troligtvis hade fungerat.

Tack för tipset! Jag ska testa det omedelbart!

Håller tummarna att det fungerar! Jag har lagt snart 200 timmar och hade gråtit blod om min save blev korrupt.

Medlem
Skrivet av nixpix:

Håller tummarna att det fungerar! Jag har lagt snart 200 timmar och hade gråtit blod om min save blev korrupt.

Tyvärr får jag samma meddelande ändå. Jag ska nog se till att ta egna backups av sparfiler i framtiden.

Medlem
Skrivet av returpack:

Tyvärr får jag samma meddelande ändå. Jag ska nog se till att ta egna backups av sparfiler i framtiden.

Usch va ruttet, lider med dig Dum fråga kanske, men du är säker på att inte steam får för sig att ladda ner den korrupta från cloud och skriver över den lokala som du "patchat"?

Medlem
Skrivet av nixpix:

Usch va ruttet, lider med dig Dum fråga kanske, men du är säker på att inte steam får för sig att ladda ner den korrupta från cloud och skriver över den lokala som du "patchat"?

Jag fick valet att köra lokal fil eller cloud. Jag valde då lokal. jag har fått för mig att det först är efter att jag stänger ned spelet som det syncas - inte innan.

Jaja. Jag kanske ger Elden Ring ett försök till om ett år eller så

Medlem
Skrivet av returpack:

Jag fick valet att köra lokal fil eller cloud. Jag valde då lokal. jag har fått för mig att det först är efter att jag stänger ned spelet som det syncas - inte innan.

Jaja. Jag kanske ger Elden Ring ett försök till om ett år eller så

Hittade ett kort klipp på youtube, som visar en potentiel fix. Kan vara värt o testa om du orkar Börja i så fall med den ursprungliga korrupta filen.

https://www.youtube.com/watch?v=6Kha_xpAQMM

Gen
Medlem

Besviken - Fick tag på Azur's Glintstone Staff och lyckades dra upp min INT till 52. Uppgraderade staven så gott jag kunde (+5 då jag inte kommit längre för att börja hitta +6 eller har fått Bell +3) men märker nu att den är kassare än Meteorite Staff Mycket jobb för ingenting. Visst, Sorcery Scaling borde bli bättre än Meteorite när jag kommer till +7 men det är ju nästan end-game då.

En sak till, är det någon mer som har problemet att när man stänger av spelet i menyn så startar spelet på nytt (tillfälligt svart skärm) och stängs sedan av en gång till?

Medlem
Skrivet av fingalf:

Exakt samma här! Innan spelet släpptes funderade jag på att köpa en fysisk journal att anteckna grejer i men sket i det av någon anledning… Var lite väl insyltad innan jag insåg att det faktiskt hade varit en jävligt bra idé 😅

Hade lite samma tankar, och skrev faktiskt ner några småsaker alldeles i början på en lös post-it, men höll ju verkligen inte i länge... Vart tacksam när kartan fick ikoner över karaktärer i alla fall!

Skrivet av Brainsubstans:

Påminner mig om en speldesigner på twitter som illustrerar och skriver anteckningar om sin resa genom spelet i en journal. Min journal hade definitivt inte sett såhär cool ut, men det får mig att önska att jag hade gjort något liknande i början.

Påminner lite om Nathan Drakes journal från Uncharted-spelen, otroligt snyggt gjort!

Medlem
Skrivet av Gen:

Besviken - Fick tag på Azur's Glintstone Staff och lyckades dra upp min INT till 52. Uppgraderade staven så gott jag kunde (+5 då jag inte kommit längre för att börja hitta +6 eller har fått Bell +3) men märker nu att den är kassare än Meteorite Staff Mycket jobb för ingenting. Visst, Sorcery Scaling borde bli bättre än Meteorite när jag kommer till +7 men det är ju nästan end-game då.

En sak till, är det någon mer som har problemet att när man stänger av spelet i menyn så startar spelet på nytt (tillfälligt svart skärm) och stängs sedan av en gång till?

Så är det med alla stavar i spelet. Meteorite staff har ju S scaling så den e grymt bra early till mid game. Jag körde den genom första halvan av spelet typ, sen bytte jag till en av de andra. De andra stavarna seglar förbi med råge i scaling när man uppgraderat dom en aning. Och du är långt från endgame när du börjar hitta sånna smithing stones Ett tips är att kolla här på scaling om du inte vill "slösa" smithing stones i förtid:

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

En sak till, är det någon mer som har problemet att när man stänger av spelet i menyn så startar spelet på nytt (tillfälligt svart skärm) och stängs sedan av en gång till?

Detta har jag märkt ibland. Mitt spel hinner dock inte starta igen då den förra sessionen inte avslutats så jag får bara ”spelet körs redan”.

Undrar om den kanske råkat dubbelregistrera något tryck när man väljer att avsluta? 🤔

Skriv svar