PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Vart har du hört de?
Maxgaming hade 20+ inne igår men det var omöjligt att lägga en beställning. Tror bottar köpte alla direkt för jag var inne från sekund 1.
Med tanke på att maxgaming hade enheter igår så tror jag webhallen också kommer få in i lager snart

Inget jag hört, var mer som en ironisk fråga.
Borde väl anlända något inom en månad, verkar som att det kommer i lager var och varannan vecka.

Medlem
Skrivet av Segge:

Inget jag hört, var mer som en ironisk fråga.
Borde väl anlända något inom en månad, verkar som att det kommer i lager var och varannan vecka.

Jag ringde webhallen och frågade och dom sa 1-2 veckors leverans på förbokade Ps5or.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag ringde webhallen och frågade och dom sa 1-2 veckors leverans på förbokade Ps5or.

Hade gärna väntat lite men det verkar som att de fick in sin leverans nu på morgonen (på beställningen står det att ordern har paketerats redan).

Medlem

Postade i fel tråd, sorry.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag ringde webhallen och frågade och dom sa 1-2 veckors leverans på förbokade Ps5or.

Min är nu packad, klar och väntar på att Postnord ska hämta upp den.

Medlem
Skrivet av Segge:

Min är nu packad, klar och väntar på att Postnord ska hämta upp den.

Japp samma här!

Medlem

Syns att Stockholm ligger så avsides, kommer få vänta till måndag.

Medlem
PlayStation 5 hos RetroSpelButiken

PlayStation 5 finns inne i lager hos RetroSpelButiken. Kostar dock 9999:- och då får man med ett "megapaket".

Megapaket med:

** Playstation 5 Basenhet (disc version)
** En extra Sony PS5 Dualsense Controller (White)
** Dualsense Charging Station
** Far Cry 6
** Tales of Arise

http://retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=41995


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Håll tråden levande för oss utan konsol!

Medlem

PLAYSTATION 5 SLÄPP IDAG 7/3 KL 13:37
Idag Måndagen den 7/3 kl. 13.37 har du som kundklubbsmedlem hos Elgiganten möjlighet att köpa Playstation 5 Digital & Standard. Köp kan endast göras via Elgiganten.se. Det är först till kvarn som gäller och det kan gå snabbt, så se till att vara redo i god tid.

Viktig information inför ditt Playstation 5 köp:
Max en Playstation 5 per kund/hushåll (oavsett modell)
Samtliga ordrar raderas vid fler köp
Erbjudandet gäller enbart för nya Playstation 5-kunder.
Har du redan köpt PS5, så kommer din order att raderas
Leverans sker först om 1 vecka
Leveranstid på hemsidan stämmer ej. Välj ej express.

Om du inte får grön köpknapp, eller korrekt pris. Testa att rensa din cache, använd inkognito-läge eller byt webbläsare. Du behöver vara inloggad på elgiganten.se för att få möjlighet att köpa till ordinarie pris. Observera att ditt köp är bekräftat först när du har mottagit din orderbekräftelse. Leverans om ca 1 vecka. Datum på hemsidan stämmer ej. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Har du inte webkonto idag? – Registrera dig här
KÖP PS5 DIGITAL EDITION HÄR

Medlem

Är det fler än jag som inte kan genomföra köpet?

Medlem
Skrivet av tarantino:

PLAYSTATION 5 SLÄPP IDAG 7/3 KL 13:37
Idag Måndagen den 7/3 kl. 13.37 har du som kundklubbsmedlem hos Elgiganten möjlighet att köpa Playstation 5 Digital & Standard. Köp kan endast göras via Elgiganten.se. Det är först till kvarn som gäller och det kan gå snabbt, så se till att vara redo i god tid.

Viktig information inför ditt Playstation 5 köp:
Max en Playstation 5 per kund/hushåll (oavsett modell)
Samtliga ordrar raderas vid fler köp
Erbjudandet gäller enbart för nya Playstation 5-kunder.
Har du redan köpt PS5, så kommer din order att raderas
Leverans sker först om 1 vecka
Leveranstid på hemsidan stämmer ej. Välj ej express.

Om du inte får grön köpknapp, eller korrekt pris. Testa att rensa din cache, använd inkognito-läge eller byt webbläsare. Du behöver vara inloggad på elgiganten.se för att få möjlighet att köpa till ordinarie pris. Observera att ditt köp är bekräftat först när du har mottagit din orderbekräftelse. Leverans om ca 1 vecka. Datum på hemsidan stämmer ej. Vi reserverar oss för slutförsäljning.

Har du inte webkonto idag? – Registrera dig här
KÖP PS5 DIGITAL EDITION HÄR

Tack för tipset! Jag lyckades beställa hem en PS5 idag! Jag är väldigt lycklig

Jag var dock tvungen att byta webbläsare flera gånger för att få igenom köpet. Jag provade firefox, google chrome och till slut provade jag AVG Secure Browser och då funkade det

Frilansare

Grattis! Plötsligt händer det.

ZF
Medlem

När det regnar så öser det. PS5 och SteamDeck på samma dag.

Får hoppas det inte blir riktigt regn hela sommarn då. Eller kanske just det..

ZF
Medlem

Det kommer bli en lång natt.

Eller väldigt kort..

Medlem

Någon som har koll på om det är något ps5-släpp som närmar sig? Fortfarande inte fått tag i en!

Inaktiv
Skrivet av Salladssås24:

Någon som har koll på om det är något ps5-släpp som närmar sig? Fortfarande inte fått tag i en!

Letar med ! Så sjukt drygt.

Men det tisslas om att webhallen ska öppna bokningar i slutet av månaden.

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Letar med ! Så sjukt drygt.

Men det tisslas om att webhallen ska öppna bokningar i slutet av månaden.

Lär väl bli mot påsken här då kan man hoppas


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Lär väl bli mot påsken här då kan man hoppas

Jag orkade inte vänta så jag beställde från England och G2A.COM (Bad games)
Priserna angavs i SEK, så fler har gjort som jag. Fick det jag beställde, en PS5 DISC EDITION i oöppnad förpackning, nu i veckan.
Lång väntan, massor med kontaktuppgifter, förskottsbetalning med kontokort plus europeisk skatt och ett paket som färdats långt.

Sammanlagt pris under 10 000 SEK.

Jag är helt nöjd nu iaf, har en helt ny PS5 att spela på med europeisk kontakt.

Allt var helt seriöst! Trots ganska mycket jobb.

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag orkade inte vänta så jag beställde från England och G2A.COM (Bad games)
Priserna angavs i SEK, så fler har gjort som jag. Fick det jag beställde, en PS5 DISC EDITION i oöppnad förpackning, nu i veckan.
Lång väntan, massor med kontaktuppgifter, förskottsbetalning med kontokort plus europeisk skatt och ett paket som färdats långt.

Sammanlagt pris under 10 000 SEK.

Jag är helt nöjd nu iaf, har en helt ny PS5 att spela på med europeisk kontakt.

Allt var helt seriöst! Trots ganska mycket jobb.

Har ingen brådska att skaffa, har redan en dator så att säga men är väl mest exklusiviteterna jag vil komma åt samt 4k-spelaren
Tänkte köpa på webbis och när de väl får in nästa gång lär jag få rätt snabbt ändå eller ha förtur.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Nu finns det 3 st playstation 5 på kronofogdens auktion.. lycka till . https://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20220...

Medlem
Skrivet av Över45:

Jag orkade inte vänta så jag beställde från England och G2A.COM (Bad games)
Priserna angavs i SEK, så fler har gjort som jag. Fick det jag beställde, en PS5 DISC EDITION i oöppnad förpackning, nu i veckan.
Lång väntan, massor med kontaktuppgifter, förskottsbetalning med kontokort plus europeisk skatt och ett paket som färdats långt.

Sammanlagt pris under 10 000 SEK.

Jag är helt nöjd nu iaf, har en helt ny PS5 att spela på med europeisk kontakt.

Allt var helt seriöst! Trots ganska mycket jobb.

Varför betalar du 10 000 från brittisk firma med allt krångel? Om du jättegärna vill ha en får du en ny oöppnad svenskköpt med kvitto för ca 8000 på tradera?

Annorlunda tips kanske, men kronofogden har tre PS5:or ute på sin onlineauktion just nu. Verkar vara lite olika paket de satt ihop. ^^

(Även någon switch och PSVR ute)

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.objectlist?inC=KFM&inA=W...

Medlem
Skrivet av andreascee:

Varför betalar du 10 000 från brittisk firma med allt krångel? Om du jättegärna vill ha en får du en ny oöppnad svenskköpt med kvitto för ca 8000 på tradera?

Ha, ha. Ja det har du rätt i. Men jag har aldrig användt tradera. Köpa grejer utomlands är jag dock van med. Hittar jag en seriös firma så har jag t ex prenumererat på amerikanska serier. Så det faller sig väl mer naturligt för mig.
Sen är jag väl lite av en "hycklare" -På tradera är de ju oseriösa och man kan få en tegelsten skickad i stället för grejen. Alltså min hycklare inom mig säger det!!😄.

Sammanfattat kan vi väl vara överens om att alla blir nöjda på sin grej. Jag är inte besviken, jag är helt nöjd.
Hoppas att alla får tag på sina grejer och att det där förbannade kriget tar slut.

Medlem
Skrivet av Över45:

Sen är jag väl lite av en "hycklare" -På tradera är de ju oseriösa och man kan få en tegelsten skickad i stället för grejen. Alltså min hycklare inom mig säger det!!😄.

Där har du tyvärr fel. Tradera är väldigt säkert. Både betalning och systemet med omdömen minimerar nästintill helt oärliga.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Där har du tyvärr fel. Tradera är väldigt säkert. Både betalning och systemet med omdömen minimerar nästintill helt oärliga.

Yep dessutom betalning med Swish/bank ID.
Blocket däremot är en annan historia

Medlem
Skrivet av Marooned:

Där har du tyvärr fel. Tradera är väldigt säkert. Både betalning och systemet med omdömen minimerar nästintill helt oärliga.

Nu läste ni nog inte ordentligt. Jag skrev faktiskt att det var min inre HYCKLARE som tyckte så. Inte jag SJÄLV alltså, jag fattar naturligtvis att det måste vara ett mycket säkert system eftersom så många använder tradera. ( LÄSFÖRSTÅELSE 😜 Kallas det )

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Annorlunda tips kanske, men kronofogden har tre PS5:or ute på sin onlineauktion just nu. Verkar vara lite olika paket de satt ihop. ^^

(Även någon switch och PSVR ute)

https://auktion.kronofogden.se/auk/w.objectlist?inC=KFM&inA=W...

Nej förfasen, så desperat är man ju inte.

Medlem

Har nyss lagt en beställning på series x hos Media markt på hemsidan , nån som har info när det kan tänkas bli leverans på det?

Medlem

Finns i lager på amazon

Skriv svar