Svenska Core Keeper har sålt 250 000 ex på en vecka

Robot
Svenska Core Keeper har sålt 250 000 ex på en vecka

Retrodoftande överlevnad lockar uppenbarligen.

#Core-keeper, #Pugstorm


Gnällkuk

Nice, ser ut som ett spel jag skulle kunna tänka mig att testa. Inte supersugen på EA dock, risken är att det tar alldeles för lång tid att slutföra och att man tröttnat innan det är slutprodukt. Om någon här testat spelet eller kommer testa det hade det varit uppskattat med lite intryck från spelet vad man kan förvänta sig osv.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nice, ser ut som ett spel jag skulle kunna tänka mig att testa. Inte supersugen på EA dock, risken är att det tar alldeles för lång tid att slutföra och att man tröttnat innan det är slutprodukt. Om någon här testat spelet eller kommer testa det hade det varit uppskattat med lite intryck från spelet vad man kan förvänta sig osv.

Många sådana här spel i early access funkar ju ofta bra, det finns ändå inget att riktigt slutföra i spel som har genererade världar med oändliga saker man kan göra. Men man kan ju så klart få sitta och vänta i evigheter på någon sorts "feature" som man gärna vill ha med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nice, ser ut som ett spel jag skulle kunna tänka mig att testa. Inte supersugen på EA dock, risken är att det tar alldeles för lång tid att slutföra och att man tröttnat innan det är slutprodukt. Om någon här testat spelet eller kommer testa det hade det varit uppskattat med lite intryck från spelet vad man kan förvänta sig osv.

Det är väldigt bra och finns mycket content redan. Unikt spel men plockar mycket från flera andra spel som Terraria, Stardew Valley, Factorio, Valheim, Dungeon Keeper och Minecraft. För priset får man mycket spel. Väldigt välpolished. Men det är såklart EA så allt är inte färdigt än.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Nice, ser ut som ett spel jag skulle kunna tänka mig att testa. Inte supersugen på EA dock, risken är att det tar alldeles för lång tid att slutföra och att man tröttnat innan det är slutprodukt. Om någon här testat spelet eller kommer testa det hade det varit uppskattat med lite intryck från spelet vad man kan förvänta sig osv.

Har spelat ca 20h i demon och 5 timmar i Early Access. Otroligt mycket innehåll och välpolerat för att vara Early access. Väldigt snyggt ljus och musiken är riktigt bra.

Finns 6 bossar och 5 biome redan.
De har annonserat en gedigen roadmap med nya features och 3 nya biome. Den 6e 'Sunken Sea' biomen är redan på g.

Skulle säga att spelet är som roligast om man kör co-op men funkar bra solo också.
Bossarna kan vara rätt svåra solo om man inte fixar bra vapen och rustning inför striderna.
Vill man göra det lättare för sig så är bomber och distansvapen fördelaktigt.

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Många sådana här spel i early access funkar ju ofta bra, det finns ändå inget att riktigt slutföra i spel som har genererade världar med oändliga saker man kan göra. Men man kan ju så klart få sitta och vänta i evigheter på någon sorts "feature" som man gärna vill ha med...

Absolut, men det finns ju alltid risk för buggar som är mer eller mindre spelförstörande eller att vissa delar inte är så bra genomtänkt eller skapar frustration.

Skrivet av Sagolik:

Det är väldigt bra och finns mycket content redan. Unikt spel men plockar mycket från flera andra spel som Terraria, Stardew Valley, Factorio, Valheim, Dungeon Keeper och Minecraft. För priset får man mycket spel. Väldigt välpolished. Men det är såklart EA så allt är inte färdigt än.

Ok, tack! Låter lovande:)


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser intressant ut men väntar nog kanske nå år innan ja funderar på köp som tvåbarnsfar har man väldigt reducerad speltid och early access undviker ja ofta då backloggen av färdiga spel oftast viskar mer förföriskt haha. Ja testade dock demo av spelet nyligen och de blir säkert kul speltid längre fram

1
Skriv svar