Elden RING -Bästa spelet som någonsin släppts i historien?

Medlem
Elden RING -Bästa spelet som någonsin släppts i historien?

Är detta de bästa betyg Elden Ring någonsin fått i historien av alla spel genom alla tider?
Har kört snart 15 timmar och det är så jävla vackert spel. Känns verkligen perfekt på alla sätt och vis, förutom att det laggar till lite på vissa ställen. helt otroligt!

10/14 + FZ har gett MAXBETYG (10/10 eller 5/5)
- 1/14 har gett 9.5/10
- 3/14 har gett 9/10
- 0/14 har gett sämre än 9/10

Samtliga recensioner talar sitt tydliga språk. Elden Ring är kanske det bästa spelet genom alla tider och alla plattformar. Även META-CRITIC som brukar va negativa har gett 95/100, 97/100 och 95/100.

Medlem

Långt från mitt personliga "bästa spel som släppts". Men högst rankade på någon lista? Möjligt orkar inte kolla.

Medlem

Finns det något spel som någonsin fått högre genomsnittsbetyg?

10/14 + FZ har gett MAXBETYG (10/10 eller 5/5)
- 1/14 har gett 9.5/10
- 3/14 har gett 9/10
- 0/14 har gett sämre än 9/10
- METACRITIC har gett 95/100, 97/100 och 95/100

Medlem

Ingen vågar säga något negativt i sånna här situationer

Medlem
Skrivet av noreason:

Ingen vågar säga något negativt i sånna här situationer

Äsch varför säga något negativt, vi kan väl låta de som gillar dessa spel njuta av vad som verkar vara ett bra spel.

(Är själv inte speciellt taggad på spel som dessa)

Medlem
Skrivet av noreason:

Ingen vågar säga något negativt i sånna här situationer

Jag tycker inte det finns något negativt jag upplevt. Vapensystemet är nice, statsystemet, combat har bra finess inte bara hack n slash, miljöerna är vackra, ljudet slukar in man ordentligt, grafik är bra, variationerna är i open world är riktigt fin,storyn är tung, bossarna är
roliga och svåra.

Har inget att klaga på. Dessa betyg är genuina i min erfarenhet än så länge med spelet.

Medlem

Verkar som ett rätt bra spel. Bästa någonsin är det ju inte, det är ju tetris som alla vet.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Bra spel men absolut inte bästa någonsin. Mycket hype.

Medlem

Absolut bästa souls-spelet hittils, hur i helvete lyckades dom implementera souls i öppen värld på detta sätt men ändå behålla grundidén. Trodde inget skulle toppa HFW, men ack så fel man hade.

Jäääääääääääääääääävlar vad bra det är. går inte att säga det tillräckligt. <3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Beror väl på vem du frågar och vem som recenserat. Jag personligen, som ej är ett stort fan av soulsspel, skulle knappt ge detta 2/10. Men någon annan som uppskattar dom ger det självklart 10/10.

Ser inte poängen med en sån här tråd. Då kan vi lika gärna låta FIFA typerna hypa FIFA varje år som 10/10.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Beror väl på vem du frågar och vem som recenserat. Jag personligen, som ej är ett stort fan av soulsspel, skulle knappt ge detta 2/10. Men någon annan som uppskattar dom ger det självklart 10/10.

Ser inte poängen med en sån här tråd. Då kan vi lika gärna låta FIFA typerna hypa FIFA varje år som 10/10.

Så du menar att metacritic är en nischad Dark Souls-lobbyist?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Beror väl på vem du frågar och vem som recenserat. Jag personligen, som ej är ett stort fan av soulsspel, skulle knappt ge detta 2/10. Men någon annan som uppskattar dom ger det självklart 10/10.

Ser inte poängen med en sån här tråd. Då kan vi lika gärna låta FIFA typerna hypa FIFA varje år som 10/10.

Rent objektivt är spelet oerhört mycket bättre än 2/10.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det är bra, men så bra är det inte. Inget revolutionerande direkt. Bra underhållning några kvällar. Har dock slutat spela efter 10 timmar för jag stör mig så otroligt mycket på kompassen så väntar i hopp om att det kommer komma en möjlighet att stänga av.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Finns det något spel som någonsin fått högre genomsnittsbetyg?

10/14 + FZ har gett MAXBETYG (10/10 eller 5/5)
- 1/14 har gett 9.5/10
- 3/14 har gett 9/10
- 0/14 har gett sämre än 9/10
- METACRITIC har gett 95/100, 97/100 och 95/100

Skrivet av Mauk:

Så du menar att metacritic är en nischad Dark Souls-lobbyist?

Metacritic "ger" inga betyg, utan sammanställer bara. Går inte att räkna med på samma sätt riktigt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Metacritic "ger" inga betyg, utan sammanställer bara. Går inte att räkna med på samma sätt riktigt.

Nä det var väl lite av poängen..... På vilket sätt går det inte att räkna med en statistisk sammanställning?

Medlem

Riktigt bra, men inte mitt bästa på lång väg. Men sålänge jag njuter och ser fram emot nästa spelsession så tänker jag förhålla mig endast positiv

Upplevde alldeles nyss min första krasch dock, mindre kul :/
Hoppas mina runes ligger kvar där när jag startar upp igen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Riktigt bra, men inte mitt bästa på lång väg. Men sålänge jag njuter och ser fram emot nästa spelsession så tänker jag förhålla mig endast positiv

Upplevde alldeles nyss min första krasch dock, mindre kul :/
Hoppas mina runes ligger kvar där när jag startar upp igen.

Har råkat ut för en crash. När jag startade upp så kom ett meddelande om att jag avslutat på "fel sätt" och riskerar att förlora progression pga det. Men jag startade där det senast hade autosave eller nått för det var precis som att starta om efter ett "riktigt avslut" och det kanske autosave ofta? jag vet inte


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mauk:

Nä det var väl lite av poängen..... På vilket sätt går det inte att räkna med en statistisk sammanställning?

Tja, det beror väl på datakällorna. Men det blir missvisande att lägga till Metacritic bredvid betyg från recensioner.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Kul att spelet fått bra betyg men bästa spelet som släppts i historien, ne skulle inte tro det.

Men absolut kul att många gillar spelet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det är utan tvekan ett av spelen som någonsin gjorts.

Medlem

Omöjligt att jämföra eftersom det är helt subjektivt vilket spel som är "bäst" precis som med musik och film är det bara tycke och smak.

Det enda man kan säga är att det är ett av de mest kritikerrosade spelen på bra länge och gillar man genren så är sannolikheten väldigt stor att man kommer älska spelet.

Medlem

Vi kan vända på det istället, ta en av de värst betygsatta spelen som är ett open world RPG, säg two worlds 1. Det spelet är så dåligt att det blir bra, har nog inte haft så kul i ett spel sedan jag köpte mitt första grafikkort (voodoo 1) och körde quake 1. Men spelet är svårt, är som ett budget dark souls. Det lever upp till sitt namn också, är ju som två världar, kartorna är stora.

brukar ge mig ett gott skratt

Finns även recension från fz! https://www.fz.se/recension/44-two-worlds


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Elden ring är väldigt bra men för mig tog det rätt lång tid att uppskatta det ordentligt. Pågrund av att jag inte riktigt förstod viss styrning. Som hur man aktiverar hästen(ps5 håll in triangel för att få upp pungens meny)mm. Och Att jag tittat på betan samt jag var väldigt trött. Sen spelade jag också Horizon forbidden west ett otroligt bra och snyggt spel precis innan som jag inte spelat klart/en sekund till sen Elden ring kom. Så det kanske inte var så konstigt att jag hade svårt för Elden ring i början. Just nu så tar jag det rätt lungn i Elden ring och bara njuter av spelet(spelat ca 30 timmar). Ett väldigt bra spel ett av dom bästa jag spelat iaf och jag hoppas på att det kommer att ta mycket tid...

Tänk om "Horizon"-spelen hade vågat göra det lite svårare; men jag ser att dom redan har försökt att förbättra många saker, exempelvis så finns det inte små taggar överallt på "resources", utan dessa framkallar man genom att trycka R3, det finns säkert mycket annat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gameplay ser identiskt ut med alla andra Souls-spel och grafiken hör hemma tidigt i PS3-generationen. Behöver inte ens spela det för att veta att det inte är i närheten av tidernas bästa spel.

Medlem
Skrivet av Brainsubstans:

Det är utan tvekan ett av spelen som någonsin gjorts.

Ja, det är det. Bokstavligen.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Det finns en "Games of all times" kategori på metacritic som visar det som du uttrycker. Elden Ring är inte i toppen av listan.

Testpilot

Det är trevligt att det kommer spel som folk gillar men just detta verkar så överhypat.

Själv gillar jag inte denna typ av spel och på det rent tekniska planet då det gäller PC portningarna för hela Dark Souls serien så kan man bara skaka på huvudet och undra hur de kan släppa spelet i detta skick med tanke på de problem som finns.

Digital Foundry har ju dissekerat och pekat på de problem som finns med DX12 och optimeringen för PC. Men trevligt för de som älskar den här typen av spel. Hoppas de fixar felen snabbt.

Medlem

Riktigt jäkla bra spel och grymt kul i coop med en vän. Längesen jag hade så kul att upptäcka en värld och dräpa bossar tillsammans.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det är trevligt att det kommer spel som folk gillar men just detta verkar så överhypat.

Själv gillar jag inte denna typ av spel och på det rent tekniska planet då det gäller PC portningarna för hela Dark Souls serien så kan man bara skaka på huvudet och undra hur de kan släppa spelet i detta skick med tanke på de problem som finns.

Digital Foundry har ju dissekerat och pekat på de problem som finns med DX12 och optimeringen för PC. Men trevligt för de som älskar den här typen av spel. Hoppas de fixar felen snabbt.

"Trevligt att det kommer spel som folk (nästintill alla spelkritiker) gillar, men det är hype för jag gillar det inte."

Jag har bara lirat några timmar på pc och det har uppenbara problem. När det blir fixat, som det alltid har, kommer såklart pc vara bästa alternativet.

Jag kommer spela ändå, du kanske bara behöver git gud? Det är kul, jag lovar.

12
Skriv svar