Nähä! Lost Ark kommer inte höja serverkapaciteten i Europa Central

Robot
Nähä! Lost Ark kommer inte höja serverkapaciteten i Europa Central
Medlem

Så det kommer bli lite last man standing?

Medlem

Tur att man inte startade på typ zinnervale eller nåt. Procyon har inte så farliga köer och det är instant större delen av dagen.

Medlem

Det är väl inte så att De inte kommer höja, det går helt enkelt inte.
UE3 är old crap.
Jag bytte till Sceptrum, 700 före kön eller 15k på Thirain,

Annars så borde de se till att EW har samma förutsättningar som EC.

Skrivet av Ejziponken:

Med andra ord, de förväntar sig att spelet kommer tappa spelare så det är inte värt att lägga till eller utöka något i nuläget. Vilket man kan förstå.

Läste du ens artikeln?

Medlem

Med andra ord, de förväntar sig att spelet kommer tappa spelare så det är inte värt att lägga till eller utöka något i nuläget. Vilket man kan förstå.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Med andra ord, de förväntar sig att spelet kommer tappa spelare så det är inte värt att lägga till eller utöka något i nuläget. Vilket man kan förstå.

Minns lite för väl hypen och mass serverdöden för swtor efter 3 månader. Så även om det är kö just nu lär det lugna ner sig om en månad eller två.

Medlem

Känns bra att jag inte hoppas på Lost Ark än...har ingen panik.

Medlem

Idioter ingen vill att ni ska adda mer servers! låt oss kunna göra server tranfers och behålla allt! problemet löst! hur svårt är det att förstå!.....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det är väl inte så att De inte kommer höja, det går helt enkelt inte.

Det stämmer säkert. Hela regionen delar ett antal funktioner och att addera fler servrar kommer sannolikt att öka belastningen på alla servrarna. Varför de inte visste om detta innan är helt enkelt för att spelet inte varit lika populärt i Sydkorea, där det är runt 200K, inte 500-600K för en region.

Amazon Games hade kunnat undvika detta genom att göra två EU regioner på en gång, precis som det är i NA.

Medlem
Skrivet av Ender:

Känns bra att jag inte hoppas på Lost Ark än...har ingen panik.

Du missar inget. Verkar vara lägga ner hela sin fritid eller betala mängder med pengar för att komma till en nivå där spelet ”börjar”.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Du missar inget. Verkar vara lägga ner hela sin fritid eller betala mängder med pengar för att komma till en nivå där spelet ”börjar”.

Det är en speciellt typ av spelare i så fall, vet inte hur många den profilen passar på. Själv så tycker jag bredden på innehåll passar mig som casual.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Idioter ingen vill att ni ska adda mer servers! låt oss kunna göra server tranfers och behålla allt! problemet löst! hur svårt är det att förstå!.....

Lugna ner dig lite, server byte har inte funnits i Korea eller ryska versionen då det aldrig varit sånt tryck som det är i Europa och NA. Det är inte något enkelt att bara slå på, det kräver utveckling och framförallt testning från smilegate.

Vad jag förstått så har dom initialt testat något i Korea, men inte fungerat alls så dom önskat.

Är du så missnöjd byt server eller bara acceptera köerna. Tråkigt? Självklart men spelet springer inte bort.

Medlem
Skrivet av Icerock:

Idioter ingen vill att ni ska adda mer servers! låt oss kunna göra server tranfers och behålla allt! problemet löst! hur svårt är det att förstå!.....

Ordnar de detta så flyttar jag direkt

Medlem
Skrivet av Smerof:

Lugna ner dig lite, server byte har inte funnits i Korea eller ryska versionen då det aldrig varit sånt tryck som det är i Europa och NA. Det är inte något enkelt att bara slå på, det kräver utveckling och framförallt testning från smilegate.

Vad jag förstått så har dom initialt testat något i Korea, men inte fungerat alls så dom önskat.

Är du så missnöjd byt server eller bara acceptera köerna. Tråkigt? Självklart men spelet springer inte bort.

Har rätt att vara arg hur allt har missköts...har redan bytt server 3 gånger innan West Servers kom till och man kunde äntligen spela spelet, det är inte roligt att slösa bort över 100 timmar på inget....och häften att dessa timmar sitter man i en kö. Många av MP spel har olika server zoner (West/East) i EU för att det är en stor kontinent precis som USA hade, men neej inte Smilegate/Amazon för att de är ju smarta....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Ordnar de detta så flyttar jag direkt

Ja verkligen, min första server var Kadan....vill inte ens tänka på det!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Vill man se något där dom rushade server trasnfer är New World ett exempel på hur det gick illa. Dom hade massor av problem med saker som försvann och saker som vart dubbelt av.

Detta är inte något man ska göra för snabbt.

Medlem

Jag har ju haft tur att kunna logga in och spela dagtid men kan inte varit en rolig upplevelse för folk som bara kan spela kvällar eller helger.

Medlem

Skönt att man inte fastnade för det här skräpet hehe.

Medlem

Bara att bita i det sura äpplet och inse att man valde fel server från början (zinn). Har över 120 timmar i spelet där 75% gått åt till att sitta i kö och resten speltid. Redan runt 11 var det 8k i kö. Säkert många som har sportlov nu haha

Första gången jag varit med om så långa kötider i något spel. Det är så synd för när man väl kommer in i spelet är det riktigt roligt (speciellt dungeons på hard med 4 pers).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Många verkar gilla Lost Ark men själv tycker jag det är alldeles för stor tid man spenderar på att bara springa mellan quests eller göra annat som inte är direkt utmanande. Det är nästan bara abyssal dungeons som varit riktigt bra. The cube får man inte köra när det börjar bli svårt då måste man ha högre ilvl. Vanliga dungeons är också alldeles för lätta. Det känns som spelet kunde varit bra om det bara var lite bättre balanserat men samtidigt så verkar ju många gilla att det är som det är. Kanske helt enkelt inte ett spel i min smak.

Synd att de inte har gratis transfer till de nya servrarna. Det hade ju löst problemet med köer.

Medlem

Jag började om på Eu West och Shadespire.
Hade iofs bara en lvl 35 paladin innan så det gjorde inte mig så mycket att börja om. Tröttnade något extremt på att faktiskt inte kunna spela spelet så det var ett enkelt val :).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Medlem
Skrivet av Corewin:

Vill man se något där dom rushade server trasnfer är New World ett exempel på hur det gick illa. Dom hade massor av problem med saker som försvann och saker som vart dubbelt av.

Detta är inte något man ska göra för snabbt.

De har i och för sig haft över två år på sig att implementera det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Cyberz:

Det är väl inte så att De inte kommer höja, det går helt enkelt inte.

Självklart går det. Handlar om en vilja. Man vill alltså inte lägga ner tid och resurser på att bygga en lösning, men att hävda att det inte går? Dumheter självklart. Har själv varit med om betydligt mer komplexa IT-lösningar, och dessa är uppbackade av Amazon....

Medlem

folk kommer ju tröttna sitta i kö flera timmar o vips kommer dom tappa massa spelare pga detta.

Medlem

Ger nog upp min karaktär på zinnervale och byter till EW. Är bara lvl27 ändå. Jobbigt att köa så länge.

Medlem

Jag kommer aldrig att förstå människor som kan bli så arga över något så trivialt som spel (rage när man spelar spel förstår jag dock haha). Sure, det är tråkigt. Men har man en enda gnutta logik i sin hjärna så förstår man att nya spel, speciellt MMOs faller av väldigt hårt efter hypen, cirkus en månad eller två så kommer servrarna att bli tomma som bara den. Då är det samma personer som klagat på att ingenting fungerar och köer dygnet runt, som kräver fler servrar och högre servercaps som kommer att klaga på att servrarna är tomma, för att dom öppnat för många nya servrar. Ugh.

Förövrigt älskar jag Lost Ark, jag spelar på Zinnervale, en av de större servrarna på EUW och ja, köer och otroligt mycket lagg mellan 15-00 varje vardag och mellan 11-03 på helger är nästan ospelbart i grupp, men allt fungerar solo.

Medlem

Redan givit upp detta spel pga av alla köer.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag kommer aldrig att förstå människor som kan bli så arga över något så trivialt som spel (rage när man spelar spel förstår jag dock haha). Sure, det är tråkigt. Men har man en enda gnutta logik i sin hjärna så förstår man att nya spel, speciellt MMOs faller av väldigt hårt efter hypen, cirkus en månad eller två så kommer servrarna att bli tomma som bara den. Då är det samma personer som klagat på att ingenting fungerar och köer dygnet runt, som kräver fler servrar och högre servercaps som kommer att klaga på att servrarna är tomma, för att dom öppnat för många nya servrar. Ugh.

Förövrigt älskar jag Lost Ark, jag spelar på Zinnervale, en av de större servrarna på EUW och ja, köer och otroligt mycket lagg mellan 15-00 varje vardag och mellan 11-03 på helger är nästan ospelbart i grupp, men allt fungerar solo.

Alla som betalat för innehåll i spelet har all rätt att vara arga över en produkt som inte levererar, precis som inom vilket annat område som helst. Att MMOs i regel släpps utan att ta ordentlig höjd gällande serverkapacitet är inte en orubblig naturlag och därmed automatiskt förlåtligt, utan snarare en medveten strategi för att spara pengar och därmed själva anledningen till att folk blir förbannade.

Personligen kan jag förstå att speltillverkare använder sig av denna strategi då den ändå känns rätt rimlig i många fall. Något jag däremot inte förstår är hur man kan sakna så pass många platser för spelarbasen att det blir timslånga köer och ändå fungerar inte spelet som det ska när man väl kommer in.

Själv valde jag/vi den servern med kortast kötid på och har inte sett skymten av en kö på mer än en vecka, däremot är det extrema svarstider mot partymembers och p.g.a det(?) ofta omöjligt att ta sig in i instanser tillsammans.

Medlem
Skrivet av General White:

Självklart går det. Handlar om en vilja. Man vill alltså inte lägga ner tid och resurser på att bygga en lösning, men att hävda att det inte går? Dumheter självklart. Har själv varit med om betydligt mer komplexa IT-lösningar, och dessa är uppbackade av Amazon....

Tror alla utom du förstod att kontexten var att de inte kunde göra det med de resurser de har tillgängligt.

Medlem

Började igår, skapade en bard på Moonkeep EUW och har dragit lvl 19. Förstör spelglädjen att sitta i köer, är skadad sedan NW släppet så är skönt och direkt kunna logga in och lira.

12
Skriv svar