Vart har ni er PS5/Xbox Series X?

Medlem
Vart har ni er PS5/Xbox Series X?

Hej!

Har ett dilemma,
Vi har precis flyttat och min kära fru vill att vardagsrummet hålls "cleant" denna gång.
Dvs ingen synlig elektronik (förutom TV då)

Jag har en Xbox Series X och jag vet inte riktigt vart jag ska ställa den för att den både ska få bra med luft men samtidigt vara osynlig.
Är rädd att det blir för varmt om jag ställer in den innuti tv-möbeln (IKEA Bestå)

Hur gör ni andra med era konsoler? och speciellt de som är lite extra varma av sig.

Medlem

Jag har två XSX. Ett på kontoret och ett i vardagsrummet. Tjejen hade lite invändningar när det kom upp på tvbänken i vardagsrummet men brydde mig inte så mycket och det står där än.

Tror inte du ska låsa in det i ett skåp. Kan du ha det bakom TVn alt. lite längre bort med en längre HDMI sladd? Annars får du börja argumentera för din sak.

Medlem

punkt 1: gör av med fruga
punkt 2: lira
punkt 3: profit

phi
Medlem

Köp en ny tv-möbel som har bra luftgenomströmning. Frugan får betala.

Medlem

Ha den absolut inte instängd i en tv-bänk utan att ha luckan öppen.

Medlem

Herregud vilka problem tjejer har för sig. Vad spelar det för roll om konsolen står på tvmöbeln?


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av insilence:

Hej!

Har ett dilemma,
Vi har precis flyttat och min kära fru vill att vardagsrummet hålls "cleant" denna gång.
Dvs ingen synlig elektronik (förutom TV då)

Jag har en Xbox Series X och jag vet inte riktigt vart jag ska ställa den för att den både ska få bra med luft men samtidigt vara osynlig.
Är rädd att det blir för varmt om jag ställer in den innuti tv-möbeln (IKEA Bestå)

Hur gör ni andra med era konsoler? och speciellt de som är lite extra varma av sig.

Well, i feel you. Stå på dig, helt ärligt talat. Har haft samma bråk med sambon, men stått på mig och hänvisat till hur hon får bestämma i stort sett allt annat i hemmet. Jag har fritt spelrum vad det gäller mitt kontor och teknik då det är viktigare för mig än för henne. Givande och tagande.

Medlem
Skrivet av insilence:

Hej!

Har ett dilemma,
Vi har precis flyttat och min kära fru vill att vardagsrummet hålls "cleant" denna gång.
Dvs ingen synlig elektronik (förutom TV då)

Jag har en Xbox Series X och jag vet inte riktigt vart jag ska ställa den för att den både ska få bra med luft men samtidigt vara osynlig.
Är rädd att det blir för varmt om jag ställer in den innuti tv-möbeln (IKEA Bestå)

Hur gör ni andra med era konsoler? och speciellt de som är lite extra varma av sig.

Har du en stationär dator / arbetsplats hemma?
Jag löste detta genom att ställa konsolen där och lira på skärmen. Bästa jag gjort och föredrar det så nu även som singel

It's not a lake, it's an ocean

Jag har en Xbox Series X, Xbox One X, Xbox 360, PS5 och en Switch inkopplade. Alla synliga under eller bredvid TV:n. Tur att inte frugan bryr sig.

PS5 är den enda som var svårplacerad p.g.a. sin storlek. Den står farligt tajt men det verkar gå bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag har en ganska stor tv-möbel med svart tygfront. Blir god ventilering plus att alla burkar blir undangömda. Rekommender att du kollar på sådana.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Tack, många bra tips
Får överväga ny fru eller TV-möbel, tar det mest ekonomiska valet ^^

Medlem

In the määäääncave i källaren som har fått löss i form av äldsta sonen på 7 som kollar bonusfamiljen..

Medlem

Om det blir för varmt i skåpet kan du väl helt enkelt ha det öppet när du spelar och stänga när du inte gör det. Då kan du ju få bättre ventilation vid användning och gömma allt när maskinen är avstängd.

Medlem

Jag har ett eget spelrum med en egen TV där jag kan ställa mina konsoler precis hur jag vill. Alla har ju dock inte den möjligheten. Om inte annat kanske du kan ha sladdarna färdig kopplade till TV och eluttag så att du snabbt och enkelt kan koppla i konsolen när du ska spela och annars koppla ur den och gömma i TV bänken.

Medlem

Då min TV är stor och tar upp hela tv-bänken köpte jag som en liten mini pall ( som matchar bänken i design och höjd ) och ställde brevid. Där på står PS5 och nintendo switch, snyggt, prydligt och luftigt! Båda jag och sambon är nöjda, fina elektronikprylar ska ju synas!

Medlem

He, he nu har ni lärt er den viktigaste faktorn av alla nämligen WAF - Wife Acceptance Factor 🙂

Vi hemmabionördar har vetat om den länge. 😉

Medlem

Vi har en IKEA bestå som tv möbel här hemma också och det funkar kanon att ha konsolerna där i. Brukar bara öppna luckan till den konsolen som ska användas. Ps5, ps4 pro, dockan till Switchen och routern får alla plats utan minsta problem. Jag har den dock på golvet men den ska snart upp på väggen, tror inte det ska vara något problem ändå för luftflödet.
Grabbarna här hemma glömde öppna för ps4an för ett tag sen, märktes ju ganska tydligt kan jag lova :P.

Skrivet av insilence:

Hej!

Har ett dilemma,
Vi har precis flyttat och min kära fru vill att vardagsrummet hålls "cleant" denna gång.
Dvs ingen synlig elektronik (förutom TV då)

Jag har en Xbox Series X och jag vet inte riktigt vart jag ska ställa den för att den både ska få bra med luft men samtidigt vara osynlig.
Är rädd att det blir för varmt om jag ställer in den innuti tv-möbeln (IKEA Bestå)

Hur gör ni andra med era konsoler? och speciellt de som är lite extra varma av sig.

Ursäkta mig om jag kommer och drar med något annat; men varför ska enbart hon bestämma hur det ska se ut i ert hem? Skäms inte för din hobby om du älskar det. Spel är konst, eller har i varje fall varit det, jag kan tycka sådana krav är orimliga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

XSX är en av de mest minimalistiska konsolerna som någonsin släppts, så ser inte riktigt hur den skulle förstöra ett "cleant" vardagsrum. Man ser knappt att det är en konsol vid första anblick.

Min står bakom TV'n, men då har jag en egenbyggd TV-bänk som är djupare än genomsnittet.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ursäkta mig om jag kommer och drar med något annat; men varför ska enbart hon bestämma hur det ska se ut i ert hem? Skäms inte för din hobby om du älskar det. Spel är konst, eller har i varje fall varit det, jag kan tycka sådana krav är orimliga.

Nej det är nog inte riktigt så, hade jag uttryckt att det verkligen är viktigt för mig att de står framme så hade det förmodligen gått det också.

Men även jag kan uppskatta bortstädade saker så länge det inte påverkar utförandet på något sätt.
Så man kan väl säga att jag utforskar ifall det finns ett "win/win" scenario här helt enkelt

Håller med dig om att spel är konst och något man ska vara stolt för om man gillar

Chefredaktör
Skrivet av insilence:

Men även jag kan uppskatta bortstädade saker så länge det inte påverkar utförandet på något sätt.
Så man kan väl säga att jag utforskar ifall det finns ett "win/win" scenario här helt enkelt

Hear, hear. Min erfarenhet är att försöka hitta så många win/wins man kan.
Leder till fler wins i det långa persepktivet!

Medlem

Jag har min XSX i en sideboard av ek. Sideboarden saknar "bakstycke" och står mot en vägg med c:a 10 cm till väggen. Det är helt klart ganska trångt, men det har fungerat hur bra som helst. Så länge det inte är helt instängt så tror jag du kan vara lugn. Och självklart vill man dölja den. Nog för att den är "clean", men det är fortfarande en elektronikpryl som är gjord av ful plast och med snorgrön färg på toppen. De som tycker att den pryder sin plats saknar kanske både partner och smak :). XSX:en känns ju dock lättplacerad jämfört med den hiskeliga PS5:an. Har en som jag inte packat upp ännu. Har svårt att bestämma mig för om jag ska behålla den och stuva om allt i sideboarden för att den ska få plats, eller om jag bara ska inse att det aldrig var tänkt att bli vi två.

Medlem

De står båda två på golvet bredvid min gigantiska tvbänk, öppen med fyra hyllor.
Varför har de designat dem för att de inte skall ligga ned? Skrytfaktor naturligtvis, "titta vad jag har".
På bänken har jag en stor, den är så bred så tvhyllan inte räckte (stöden dock), modern 4K TV den har även funktion för alla sorters appar. Netflix, youtube, HBOmax, Disney, Discovery+...........Naturligtvis skrytfaktor nummer 2 !!

Frugan? Hon är glad för alla appar och har inte ens märkt de två nya spelmaskinerna. Dock skall ju jag ha hand om tvn för att kunna spela så mycket som möjligt. Så jag säger att tvn inte är ledig för tillfället. "Kan du inte kolla på Netflix på din snygga surfplatta?"
"Jo naturligtvis, jag älskar dig så mycket" "PUSS!, PUSS!" Det är så här ett äktenskap skall vara. "Frågor på det?"

Medlem

Min tv står på en bänk, ps5 står bakom tv i sidled.

Medlem

Hade precis samma problem, men förutom tv-spel gällde även min stora förstärkare.

Fungerade dessutom inte med öppna luckor vid användning, då vi har två små barn som älskar att trycka på knappar så fort något lyser.

Hittade till slut en TV-bänk som både var djup, lång och hade ett "nät" framtill över hela fronten, där det är tre stycken luckor. Gjorde ordentliga hål baktill för kablar och luftgenomströmning. Blev perfekt.

Ingenting blir för varmt. All elektronik är dold förutom TV:n som hänger på väggen ovanför. Allt går att köra med stängda luckor och fjärrkontroller fungerar att använda som vanligt genom nätet på fronten.

Kostade en del, men då var den samtidigt väldigt snygg i ekfanér som smälter in fint i vårt vardagsrum. Lätt värt varenda krona.

1
Skriv svar