Längtar verkligen väldigt mycket efter att få spela GTA den 11 februari.

Inaktiv
Skrivet av kalaspuffar:

Det är som att köpa spelen digitalt. Vad är skillnaden om man ändå måste ladda ner 25 gig om man köper fysiskt?

Skillnaden är att man måste ha i kassetten för att kunna spela spelen och den dagen det inte går att ladda ner och uppdatera spelen längre så har man bara tillgång till ett av tre spel om man spelar det på någon annan Switch.

Samma är det med Spyro till Switch att det bara är första Spyro på kassetten.
Riktigt dåligt men det är som det är tyvärr.

Medlem

Du borde lira Red Dead 2 istället


signatur

Allätare

Medlem

Är klar med San Andreas och så jäkla många buggar var det faktiskt inte. Har råkat ut för bro buggen men annars inga problem(!). Fattade tex aldrig vad det var för fel på regnet som det gnälls över? Tyckte inte så illa om grafiken heller. Har stört mig mer på spelets föråldrade kontroll och bristen på checkpoints. Nu ser jag fram emot att lira Vice City och GTA III 😊

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Fattade tex aldrig vad det var för fel på regnet som det gnälls över?

Bland annat att det exempelvis regnade inomhus, och under tak och broar etc. Det regnade även under vatten. Ett annat klagomål är att regneffekten var alldeles för tjock och intensiv.

Om man för övrigt har andra konsoler att spela det på så rekommenderas dessa verkligen över Switch-versionen, som definitivt är den sämsta.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Bland annat att det exempelvis regnade inomhus, och under tak och broar etc. Det regnade även under vatten. Ett annat klagomål är att regneffekten var alldeles för tjock och intensiv.

Om man för övrigt har andra konsoler att spela det på så rekommenderas dessa verkligen över Switch-versionen, som definitivt är den sämsta.

Ok inget jag tänkte på i min genomspelning men tråkigt om det var så såklart. Spelade dock på Series X så jag kanske klarade mig ifrån det värsta 😊

Inaktiv
Skrivet av Rhymst:

Ok inget jag tänkte på i min genomspelning men tråkigt om det var så såklart. Spelade dock på Series X så jag kanske klarade mig ifrån det värsta 😊

Det som är bra idag om man har uppdaterat spelen är att de flesta saker som har klagats över blivit fixat.
Sen finns det väl fler saker som skulle behöva fixas men det är mycket bättre än vad det var när spelen släpptes digitalt.

Jag hoppas för alla dom som sett framemot det, att alla problemen är fixade. Man släpper inte sådana dåliga versioner. Gamers idag är väldigt petiga, och detta med all rätt. Spelutvecklarna tjänar miljarder. Det vore trevligt om de ibland anstränger sig det lilla extra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Balunan:

Bland annat att det exempelvis regnade inomhus, och under tak och broar etc. Det regnade även under vatten. Ett annat klagomål är att regneffekten var alldeles för tjock och intensiv.

Fungerade det bättre i originalen? Jag kommer ihåg många äldre spel där det regnade när man stod under tak och liknande.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag hoppas för alla dom som sett framemot det, att alla problemen är fixade. Man släpper inte sådana dåliga versioner. Gamers idag är väldigt petiga, och detta med all rätt. Spelutvecklarna tjänar miljarder. Det vore trevligt om de ibland anstränger sig det lilla extra.

Men just i det här fallet tror jag många blev besvikna för att gameplay var för likt originalen. Det är ju mycket som har hänt på 20 år när det kommer till interaktion mellan spelkaraktär och spelvärld, berättande och grafik exempelvis.
Jag tycker spelen är bra om jag ser på dom med mina nostalgiska glasögon på eftersom det känns ungefär som jag kommer ihåg det från 20 år sen, men lite snyggare.
Skulle jag spela dom utan nostalgin och bara jämföra dom med andra moderna spel skulle jag klassa GTA trilogin som ett studentprojekt på sin höjd.
Men samtidigt håller jag med dig. Jag tycker Rockstar borde ha hållit i remastern själva och gjort det ordentligt istället för att låta en utomstående mobilspelsstudio göra jobbet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Fungerade det bättre i originalen? Jag kommer ihåg många äldre spel där det regnade när man stod under tak och liknande.

Dessa problem fanns inte i originalen, nej.

https://gamerant.com/gta-trilogy-rain-effects-issues/

https://www.thegamer.com/gta-trilogy-rain-problems/

https://kotaku.com/gta-trilogy-pours-rain-so-hard-it-s-nearly...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Fungerade det bättre i originalen? Jag kommer ihåg många äldre spel där det regnade när man stod under tak och liknande.

Jag tror det var i den senaste uppdateringen som regnet fixades så att det ser mycket bättre ut. Vet dock inte just nu om det är fixat så att det inte regnar på ologiska ställen.
Men mycket andra ologiska saker fixade de vet jag att jag läst. Bland annat regn och gräs inomhus i olika scener.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Men just i det här fallet tror jag många blev besvikna för att gameplay var för likt originalen. Det är ju mycket som har hänt på 20 år när det kommer till interaktion mellan spelkaraktär och spelvärld, berättande och grafik exempelvis.
Jag tycker spelen är bra om jag ser på dom med mina nostalgiska glasögon på eftersom det känns ungefär som jag kommer ihåg det från 20 år sen, men lite snyggare.
Skulle jag spela dom utan nostalgin och bara jämföra dom med andra moderna spel skulle jag klassa GTA trilogin som ett studentprojekt på sin höjd.
Men samtidigt håller jag med dig. Jag tycker Rockstar borde ha hållit i remastern själva och gjort det ordentligt istället för att låta en utomstående mobilspelsstudio göra jobbet.

Som en som nyligen spelat igenom originalet så kan jag instämma att det är mycket som verkligen är under all kritik i story och berättande. Uppdrag som tvingar spelaren att springa runt kartan på enorm tidspress och ett misslyckande innebär lång tids omspelande av repetitiva uppdrag eller en story som i princip består av man är en springpojke till diverse personer och det utvecklas inte till något intressant eller spännande.

Dock är det inte OK bara för att det var 20 år sedan utan mera med att ribban för ett OK spel var mycket mycket lägre på den tiden och de aktivt valde att lägga sig på den låga nivån på vissa saker. Det finns massor av andra otroliga spel från den tiden som fortfarande är fruktansvärt spelbara även idag trots att det gått runt 20år sedan det släpptes. Heroes, Half life, planescape torment diablo osv. det finns många riktiga bra spel som åldrats med värdighet.

Att GTA lade mest krut på grafik som åldrats man inte kan klandra dem för idag, städerna och alla fotgängare och bilister är fortfarande imponerade och rent revolutionerande för sin tid men att de lade sig så lågt på de andra elementen i spelet är verkligen något man kan klandra dem för och något som verkligen kunnat gjorts bättre.

Inaktiv
Skrivet av Izuel:

Att GTA lade mest krut på grafik som åldrats man inte kan klandra dem för idag, städerna och alla fotgängare och bilister är fortfarande imponerade och rent revolutionerande för sin tid men att de lade sig så lågt på de andra elementen i spelet är verkligen något man kan klandra dem för och inget som verkligen kunnat gjorts bättre.

Tycker att det var bra att de fixade grafiken. Något som jag väntat på i 20 år.
Gillade spelen på den tiden men tyckte att grafiken var väldigt ful redan då eftersom det fanns så mycket snyggare spel.
Men det var ju andra saker i spelen som de lade fokus på just då.

Själv uppskattar jag spelen än idag.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Hej

Som en som nyligen spelat igenom originalet så kan jag instämma att det är mycket som verkligen är under all kritik i story och berättande. Uppdrag som tvingar spelaren att springa runt kartan på enorm tidspress och ett misslyckande innebär lång tids omspelande av repetitiva uppdrag eller en story som i princip består av man är en springpojke till diverse personer och det utvecklas inte till något intressant eller spännande.

Dock är det inte OK bara för att det var 20 år sedan utan mera med att ribban för ett OK spel var mycket mycket lägre på den tiden och de aktivt valde att lägga sig på den låga nivån på vissa saker. Det finns massor av andra otroliga spel från den tiden som fortfarande är fruktansvärt spelbara även idag trots att det gått runt 20år sedan det släpptes. Heroes, Half life, planescape torment diablo osv. det finns många riktiga bra spel som åldrats med värdighet.

Att GTA lade mest krut på grafik som åldrats man inte kan klandra dem för idag, städerna och alla fotgängare och bilister är fortfarande imponerade och rent revolutionerande för sin tid men att de lade sig så lågt på de andra elementen i spelet är verkligen något man kan klandra dem för och något som verkligen kunnat gjorts bättre.

Med facit i hand är det ju alltid lätt att veta vad man skulle ha gjort bättre. Tror att problemet är att det var bland dom första öppna spelvärldarna i 3D och ingen visste hur det skulle tillämpas på ett bra sätt. Tror mest dom tänkte GTA 2 men i 3D.
Spelen du tar upp hade ju haft föregångare i samma genre i några år och då kan man ju se lite mer vad som funkar och vad som inte funkar. Isometriska spel började släppas redan på 80-talet och FPS i början av 90-talet så det fanns ju lite att ta inspiration ifrån där.
Sen handlar det ju dessutom mycket om tycke och smak. Jag förstod aldrig storheten i varken heroes, baldur's gate eller planescape men jag kommer ihåg att jag hade väldigt roligt med GTA 3 när det släpptes till PC.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv

På fredag är det den 11 februari.
Vad skönt det kommer bli att få hem spelet. Har längtat så mycket

Är samtidigt glad för att den fysiska och digitala versionen inte kom samtidigt efter allt man hört.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

På fredag är det den 11 februari.
Vad skönt det kommer bli att få hem spelet. Har längtat så mycket

Är samtidigt glad för att den fysiska och digitala versionen inte kom samtidigt efter allt man hört.

Kul att du äntligen får spela spelen. Köpte nyss ett Switch men jag kör vidare trilogin på mitt Playstation. Har däremot beställt Super Mario Odyssey som jag ser fram emot.
Du får gärna nämna hur spelen fungerar på Switchen sen när du har testat.


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv

Suck. Posten delar bara ut på tisdagar och torsdagar här nu för tiden
Jag som hoppades på att ha det lagom till min födelsedag på måndag men nu får jag istället vänta tills på tisdag.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Suck. Posten delar bara ut på tisdagar och torsdagar här nu för tiden
Jag som hoppades på att ha det lagom till min födelsedag på måndag men nu får jag istället vänta tills på tisdag.

Jag tror det gäller i hela landet numera. Vill minnas att jag läste om det förra året.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv
Skrivet av Baronova:

Jag tror det gäller i hela landet numera. Vill minnas att jag läste om det förra året.

Fick höra av en annan person att det är varannan vecka tisdag och torsdag och varandra vecka måndag, onsdag och fredag.
Så då lär jag få spelet på måndag nästa vecka.

Inaktiv

Hittade en video där en person testar spelen utan internet så att hen inte kan uppdatera de.
GTA III och San Andreas finns att spela på kassetten men Vice City går det inte att spela utan uppdatering.

Tycker att de kunde ha haft alla tre spelen på kassetten istället för bara två stycken.

Inaktiv

Jaaaaaaaaaa <3
Idag kom spelet i posten!
Riktigt bra födelsedagspresent!

Medlem

Grattis!
Dela gärna med dig av dina intryck!

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jaaaaaaaaaa <3
Idag kom spelet i posten!
Riktigt bra födelsedagspresent!

Men du har internet eller? Så du kan installera vice city?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jaaaaaaaaaa <3
Idag kom spelet i posten!
Riktigt bra födelsedagspresent!

Grattis x2! Hoppas du får en bra födelsedag!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Inaktiv

Tack så jättemycket allihopa!

Skrivet av Hipshot:

Men du har internet eller? Så du kan installera vice city?

Jo det har jag. Håller på att installera nu
Tycker annars att det är jättedumt att man bara får med två spel på kassetten.

Medlem

Grattis på födelsedagen. Glöm inte berätta hur bra/dåligt dom fungerar


signatur

PSN: OAKTHYR

Inaktiv

Jag har än så länge bara spelat Vice City och det finns väl vissa saker med styrningen som jag tycker att de kan fixa till lite mer men jag älskar att man gasar med ZR istället med mera.
Sen försökte jag lära mig mer om hur man siktar med vapen så jag försökte slå in vapenfusket, men det var näst intill omöjligt att fuska med Switch Pro Controller så jag kopplade in den bärbart och då gick det lite lättare att fuska men det var fortfarande väldigt svårt eftersom man måste vara så snabb.

Inaktiv
Skrivet av OAKTHYR:

Grattis på födelsedagen. Glöm inte berätta hur bra/dåligt dom fungerar

Tack så mycket
Ska försöka ge min åsikt om spelen ju mer som jag spelar dem.
Tänkte försöka spela de i kronologisk ordning med Vice City först och sist GTA III.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Tack så mycket
Ska försöka ge min åsikt om spelen ju mer som jag spelar dem.
Tänkte försöka spela de i kronologisk ordning med Vice City först och sist GTA III.

Kronologisk ordning är GTA3->Vice city->San Andreas

Inaktiv
Skrivet av Izuel:

Kronologisk ordning är GTA3->Vice city->San Andreas

Som spelen släpptes ja
Jag tänkte köra i kronologisk ordning hur de utspelar sig
Vice City - San Andreas - III

123
Skriv svar