Battlefield 2042 - över 120000 spelare kräver återbetalning

Medlem
Battlefield 2042 - över 120000 spelare kräver återbetalning

Vad tror ni? Enligt Gamespot så har över 120K spelare skrivit på en petition att få återbetalning för spelet pga falskt marknadsföring.

Tror ni att EA går med på det? Vi snackar om en gigantisk summa!

Här är länken till källan: https://www.gamespot.com/articles/battefield-2042-refund-peti...


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem

Jag tror aldrig att dom går med på det.
Det är mer av ett statement av deras tondövhet och vilket dåligt jobb dom gjort överlag med den här titeln.

Medlem

så minst 120 000 Spelare borde ha testat betan och läst på innan man ger EA sina pengar direkt.
Signalerna på ett dåligt/misslyckat/trasigt spel fanns direkt. Jag tror aldrig sett så stort spel innan BF2042 varit så uppenbart innan release att spelet inte var vad det borde.
Folk klagar på att Cyberpunk också var trasigt men det var inte uppenbart på samma sätt innan release förutom ev nån misstänkt PS4-video på gameplay


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Iaf 50k personer där som inte borde förköpa något spel någonsin. Säkert flera där som förköpte både gta-fail och cyberpunk-fail med.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas inte det händer så kanske fler lär sig en läxa. Hade inte hänt om de inte köpt spelet hux flux.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag köpte aldrig. Betan skrämde iväg mig.
Men för vanliga dödas skull som inte hänger på spelforum, hoppas jag på något. EA/Dice förtjänar all skit av detta släpp.
Något så etablerat som battlefieldserien och med de resurser som finns så ska det inte gå att släppa något så ofärdigt och trasigt som 2042


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Folk som förköper digitala utgåvor borde per automatik undantas från rätten att få tillbaks pengar. Herregud, varan försvinner ingenstans. Låt produkten släppas, kolla status och agera.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Var man dum nog att köpa spelet förtjänar man att bli rånad av EA/DICE.

Medlem

Även om jag tycker alla som förbokat osv får skylla sig själv så är det bara positivt att det hela blivit så viralt som det är, inget lär ju iaf bli sämre av att de blir varse om vilket fiasko spelet är.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

4300 spelare i skrivande stund på steam, Är det jönsarna som icke ville förköpa tro?
Resultatet solklart, oavsett om produkten förköps eller ej så kom spelet inte ens i BETA fas, inte fan kändes det som en beta under själva betan iallafall, knappt skillnad när det släpptes. Falsk marknadsföring, Luktar Atlas, alltså död fisk

Medlem
Skrivet av sturish:

4300 spelare i skrivande stund på steam, Är det jönsarna som icke ville förköpa tro?
Resultatet solklart, oavsett om produkten förköps eller ej så kom spelet inte ens i BETA fas, inte fan kändes det som en beta under själva betan iallafall, knappt skillnad när det släpptes. Falsk marknadsföring, Luktar Atlas, alltså död fisk

om du kollar på BF2042 senaste patch nummer, så står det Patch 0.3.2 alltså dom själva visar öppet att spelet är i Alpha stadie. Första nollan i en patch säger mer än tusen ord. Jag är så glad att jag inte spenderade pengar på spelet.


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

1
Skriv svar