Namninsamling kräver pengarna tillbaka för Battlefield 2042

Robot
Namninsamling kräver pengarna tillbaka för Battlefield 2042

Och en advokat står redo att driva saken mot EA.

#Battlefield-2042, #Dice, #EA


Medlem

Kanske snart blir verklighet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kan inte Microsoft köpa av Dice ifrån EA?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Kan inte Microsoft köpa av Dice ifrån EA?

Dom som gjorde tidigare bf på dice är inte kvar endå.... så det blir gropen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Kan inte Microsoft köpa av Dice ifrån EA?

EA kan gott ha kvar dem...

Medlem

För mig ekar dock alltid det faktum att huvudsakliga försäljningen av brutna spel fortfarande är förbeställningar och att refunds inte används tillräckligt. Det är så enkelt att vänta, kolla feedback och sen köpa det om allt verkar ok.

Battlefield 2042 var nog en av de enklaste spelen att undvika om man inte förbeställde. All information fanns dag ett om hur brutet det var. Betan var en stark indikation också men det har jag förståelse för att alla inte kan sätta dig in i.

Så all respekt för insamling men om spelare världen över slutade ge pengar till brutna spel så hade detta fenomen snabbare försvunnit.

Battlefield 2042 var det näst bäst säljande spelet i serien inledningsvis. Nu har försäljning såklart ändå inte blivit vad EA önskade men detta ska ju inte behöva hända.

It's not a lake, it's an ocean

Undrar hur många rättsfall vi hade sett om de drevs efter varje dåligt spel som släpptes under 90-talets första hälft...


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Rätt logiskt egentligen. Med allt annat kan man kräva pengarna tillbaka om varan är trasig men med spel verkar alla bara svälja och ta emot efter att ha spenderat 700 spänn för en halv produkt.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Rätt logiskt egentligen. Med allt annat kan man kräva pengarna tillbaka om varan är trasig men med spel verkar alla bara svälja och ta emot efter att ha spenderat 700 spänn för en halv produkt.

Var det inte på gång att Sveriges konsumentköplag skulle uppdateras för att hantera digitala varor?
Såg något om det i nyhetstips tråden.

Såg även någon tråd på Reddit där någon engelskman lyckats med en refund på Origin då konsumentlagarna i England redan gäller digitala varor.

Edit: Hittade det Sektion 7.1

https://www.regeringen.se/48e6dd/contentassets/6d843e5bfd2a43...

Medlem
Skrivet av blackidus:

Var det inte på gång att Sveriges konsumentköplag skulle uppdateras för att hantera digitala varor?
Såg något om det i nyhetstips tråden.

Såg även någon tråd på Reddit där någon engelskman lyckats med en refund på Origin då konsumentlagarna i England redan gäller digitala varor.

Edit: Hittade det Sektion 7.1

https://www.regeringen.se/48e6dd/contentassets/6d843e5bfd2a43...

Tack för länken. Hoppas på bättre säkerhet för oss konsumenter gällande digitala spel.

Medlem

Jag förstår inte varför man lägger en preorder!? Jag kan förstå det om det handlar om en indie-utvecklare där man verkligen vill stötta men i detta fall kan det inte ge något extra.
Jag är bara glad att jag inte var ensam om att tycka spelet kändes lite "konstigt" när jag spelade. Allt var liksom off. Kontrollerna kändes inte som jag var van vid från tidigare BF-spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Varenda anställd på Dice är bedragare hoppas verkligen EA gör dom till en jäkla support studio enda som hade liten ryggrad var dom som lämna Dice när dom såg vad som var på gång.

Medlem

Påskrivet, har försökt få till en refund 7 ggr utan lycka.

Medlem

Kan folk inte ta eget ansvar och avstå från att förhandsboka varenda jävla spel som EA släpper? Inte direkt så att de har ett gott rykte i bagaget när det kommer till att släppa spel. Tycker det är en skandal efter den andra när de släpper spel.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Rätt logiskt egentligen. Med allt annat kan man kräva pengarna tillbaka om varan är trasig men med spel verkar alla bara svälja och ta emot efter att ha spenderat 700 spänn för en halv produkt.

EA hade säkert argumenterat att det är inte en produkt, det är en "live service". 🙄

Medlem
Skrivet av Fletchett:

EA hade säkert argumenterat att det är inte en produkt, det är en "live service". 🙄

Fast betalar man en summa för att få använda något måste det väl ändå klassas som en tjänst eller produkt.

Vi måste få till en ändring i den här branschen. Det har numera blivit standard att spel släpps i beta-skick för att efter ett år ha patchats upp till en acceptabel nivå. Det räcker inte att gnälla på forum. Även spelmedia har ett ansvar att inte ge höga betyg om spel är fullt av buggar etc.. Spelutvecklare låtsas bry sig om sina konsumenter men i slutänden handlar det ändå om pengar och antalet sålda produkter.

Skribent

Jag undrar fortfarande lite varför folk förhandsbokar digitala produkter? Förhandsbokningar för mig har ju varit om en produkt riskerar att ta slut. Vilket digitala utgåvor inte gör.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan folk inte ta eget ansvar och avstå från att förhandsboka varenda jävla spel som EA släpper? Inte direkt så att de har ett gott rykte i bagaget när det kommer till att släppa spel. Tycker det är en skandal efter den andra när de släpper spel.

Håller med att det är ens egna ansvar och inte förhandsboka om man är rädd om sina pengar. Det brukar ju dock alltid komma med en massa lullull vid förhandsbokningar och det är väl det som är problemet antar jag.

Medlem

Tycker inte ett dugg synd om folk som förbokar/förköper och sedan gnäller. Skyll er själva.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Avboka efter betan. Man märkte ju på 5 min att spelet var helt trasigt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av blackidus:

Var det inte på gång att Sveriges konsumentköplag skulle uppdateras för att hantera digitala varor?
Såg något om det i nyhetstips tråden.

Såg även någon tråd på Reddit där någon engelskman lyckats med en refund på Origin då konsumentlagarna i England redan gäller digitala varor.

Edit: Hittade det Sektion 7.1

https://www.regeringen.se/48e6dd/contentassets/6d843e5bfd2a43...

Svenska konsument lagar gäller även vid digitala produkter och du har full reklamations rätt även på spel och har alltid haft. Däremot när det gäller digitala produkter och utländska bolag som Steam är det alltid svårare men konsumentverket driver många gånger din talan åt dig. Är man dessutom flera som vänder sig till konsumentverket om samma sak så går det oftast smidigare också.

Medlem
Skrivet av Managor:

Tycker inte ett dugg synd om folk som förbokar/förköper och sedan gnäller. Skyll er själva.

Ja eller så gör man bara en reklamation av produtken lyssnar inte försäljaren så som Steam går man till konsumentverket.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Avboka efter betan. Man märkte ju på 5 min att spelet var helt trasigt.

Alla BF de senaste 11 åren har varit trasiga vid release tycker jag

Medlem

Onlinespel där alla svär och gnäller på varandra,
folk som köper spel och lägger (kanske för mycket) tid på att gnälla på spelet, folk som ska driva rättsfall för att få tillbaka en TV-spelspeng…

Fråga er själva om det är så här du vill bli sedd av andra?
Hur ynklig och onödig kan man bli?
Finns det andra viktigare saker man skulle kunna dirigera sin tid och konstruktiva energi åt?

Medlem

Mhm, får mig att fundera varför gjorde inte någon detta när det gäller Cyberpunk?

Medlem
Skrivet av shelter:

Mhm, får mig att fundera varför gjorde inte någon detta när det gäller Cyberpunk?

Antagligen för att de dels refundade många som ville (vilket verkar varit färre än vad vissa vill få det att framstå som), och dels för att de inte gjort om misstag på misstag spel efter spel.

Cdpr har mycket goodwill kvar hos spelarna, EA/Dice förbrukade sin för längesedan.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Kaffeglass:

Onlinespel där alla svär och gnäller på varandra,
folk som köper spel och lägger (kanske för mycket) tid på att gnälla på spelet, folk som ska driva rättsfall för att få tillbaka en TV-spelspeng…

Fråga er själva om det är så här du vill bli sedd av andra?
Hur ynklig och onödig kan man bli?
Finns det andra viktigare saker man skulle kunna dirigera sin tid och konstruktiva energi åt?

Lika ynklig och onödig som att sitta och skriva på ett spelforum?

Skrivet av Gandir:

Svenska konsument lagar gäller även vid digitala produkter och du har full reklamations rätt även på spel och har alltid haft. Däremot när det gäller digitala produkter och utländska bolag som Steam är det alltid svårare men konsumentverket driver många gånger din talan åt dig. Är man dessutom flera som vänder sig till konsumentverket om samma sak så går det oftast smidigare också.

Du får skilja på reklamationsrätt och ångerrätt.
För digitalt innehåll finns normalt ingen ångerrätt men däremot kan det finnas en reklamationsrätt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Kaffeglass:

Onlinespel där alla svär och gnäller på varandra,
folk som köper spel och lägger (kanske för mycket) tid på att gnälla på spelet, folk som ska driva rättsfall för att få tillbaka en TV-spelspeng…

Fråga er själva om det är så här du vill bli sedd av andra?
Hur ynklig och onödig kan man bli?
Finns det andra viktigare saker man skulle kunna dirigera sin tid och konstruktiva energi åt?

Ja att skriva massa onödiga forumsmeddelanden är definitivt ett bättre tidsfördriv.

Helt rätt. Man blir lovad ett "epic" spel och får sörja, då borde man få pengarna tillbaka.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Påskrivet, har försökt få till en refund 7 ggr utan lycka.

Via Steam?

123
Skriv svar