Ubisoft tror inte att spelare fattar vad NFT:er kan göra för dem

Robot
Ubisoft tror inte att spelare fattar vad NFT:er kan göra för dem
Medlem

"De vill inte köpa vår skit. Låt oss idiotförklara dem, det kanske hjälper."

Medlem

Börjar bli sorgligt. Finner inget mer passande ord.

Medlem

Huvudargumentet för NFT verkar vara att om du inte är positiv så fattar du inte vad det handlar om, fruktansvärt nonchalant inställning.

Artificiella begränsningar är överlag inte något man vill eftersträva, men det är en komplicerad fråga.

Sedan att NFT används i stor utsträckning av kriminella och scammers är ju också ett stort problem.

NFT blir värdelöst när ett spel tappar spelare och håller bara så länge som utvecklaren är villig att supporta specifik NFT(ofta livslängden för specifikt spel).

Näe, jag väldigt lågt förtroende för detta, minst 95% skräp idag.

Medlem

Det är inget annat än en money grab, UBISoft borde ta reda på vad de håller på med själva. Men ja det är nog dags att sluta köpa spel av dem med.

Inte långt kvar till man enbart kan köpa Indie spel, det är nog dags för de stora spel publisherna att gå i KK så markandne kan bygga om sig själv igen.

Medlem

Det enda man behöver ”fatta” är att om stora utgivare som Ubisoft är intresserade av det så kan det bara vara negativt för spelarna.

Medlem

Gissar på att det lönar sig på det viset att om man är tidig och köper spelet till fullpris. Sedan när rea m.m. börjar gälla så kommer det in fler spelare. Priset kan öka. Samtidigt så kan detta göra så att de inte lägger spelen på rea om de märker att en NFT blir populär (t.ex om en streamer äger en). Det blir lite som med räntan. Kan ju gå åt skogen också om spelet floppar.

Medlem

Jag spelar för underhållning. Tjäna pengar gör jag på jobbet.

Spelarna måste sätta ner foten. Det har gått från Oblivions Horse Armor till FIFA Ultimate Team och nu är vi här. Låt dem inte komma undan med detta också. Bojkott av alla företag som drar in NFTs i spelvärlden.

Flakmonkey

Det här stör jag mig på något enormt när det gäller NFTs (och crypto). Ofta möts man av argumentet "Äsch, du förstår bara inte". Som om man är dumihuvet jämfört med de som har har sett ljuset, sett helheten, storheten och framtiden. Vad är det för jävla argument? Sen att de som kommer med det argumentet (i princip alltid) redan är investerade i det hela, känslomässigt men också rent pengamässigt är ju en annan femma. Alla vill sitta där med skygglappar för ögonen, inte se några av problemen iom att det skulle förstöra deras världsbild och tyvärr i det här fallet ofta även deras ekonomi. Får nästan lite kultkänsla över det hela.

Medlem

Nicolas Poulard får då gärna förklara vad i påståendet "Enligt Pouard är det helt enkelt möjligheten att sälja sina föremål när man är klar med dem eller inte spelar spelet längre." kräver NFTs.

Det är ju det stora problemet med spelbolagens försök att tvinga in NFTs i spelbranchen, det är en lösning på problem som inte finns eller som NFTs i sig skapar. Finns ingenting i möjligheten att "sälja föremål till andra spelare" som faktiskt kräver NFTs, det enda detta kräver är att spelutvecklarna faktiskt stödjer någon form av andrahandsmarknad för spelföremål.

Gnällkuk

Det faktum att de inte lyckats förklara vad NFT tillför spelare (eftersom det finns i princip noll och inget), eller varför det behövs NFTs för vad de vill implementera (behövs inte heller) visar bara hur tondöva de är. De påstår sig lyssna på sina fans, men gör tvärt emot. Naiva eller korkade, men de tror att de ska skapa nästa Steam marketplace och ser sig någon framtid med samma omsättning på skins som för t ex CS:GO.

Alla spel tillsammans de har kommer väl inte upp i cs:gos användarantal och deras spel är generellt sett kortlivade.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det här stör jag mig på något enormt när det gäller NFTs (och crypto). Ofta möts man av argumentet "Äsch, du förstår bara inte". Som om man är dumihuvet jämfört med de som har har sett ljuset, sett helheten, storheten och framtiden. Vad är det för jävla argument? Sen att de som kommer med det argumentet (i princip alltid) redan är investerade i det hela, känslomässigt men också rent pengamässigt är ju en annan femma. Alla vill sitta där med skygglappar för ögonen, inte se några av problemen iom att det skulle förstöra deras världsbild och tyvärr i det här fallet ofta även deras ekonomi. Får nästan lite kultkänsla över det hela.

Nej precis, extremt nonchalant.
Om nu "Spelarna inte förstår" så får dom väl bara förklara vad fan som är så jäkla bra med skiten.... Men det är ju tydligen väldigt svårt.

Medlem
Skrivet av antor:

Nicolas Poulard får då gärna förklara vad i påståendet "Enligt Pouard är det helt enkelt möjligheten att sälja sina föremål när man är klar med dem eller inte spelar spelet längre." kräver NFTs.

Det är ju det stora problemet med spelbolagens försök att tvinga in NFTs i spelbranchen, det är en lösning på problem som inte finns eller som NFTs i sig skapar. Finns ingenting i möjligheten att "sälja föremål till andra spelare" som faktiskt kräver NFTs, det enda detta kräver är att spelutvecklarna faktiskt stödjer någon form av andrahandsmarknad för spelföremål.

Ja precis, men det vill dom inte ha för att NFT är nytt och kan krängas för ofantligt mycket högre grundsumma

Medlem

Tyvärr tror jag inte nft kommer försvinna .

"Its a weird weird world."


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Problemet är att folk (skalpers) kommer utnyttja systemet och höja priserna ohyggligt mycket. Finns mycket som fungerar i teori…

Medlem

Om de bara förklarar VAD du kan köpa/sälja, och VARFÖR du ev. vill köpa NFT:er kopplade till spel/Spelutvecklare så är problemet löst!

"Vi har nu lanserat produkt/Tjänst X, detta kommer att underlätta/lösa problem Y,Q för kunder"
Det är inte svårare än så..


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Läste att Ubisoft tänkte dölja att deras spel skulle använda NFT men insåg att vi skulle upptäcka det. Hur bra är en teknik när man behöver dölja något.

Medlem

AAA bolagen blir smutsigare för varje dag, hela den industrin har cancer. låt de självdö och stöd inde och AA utvecklare som faktiskt bryr sig om spelare och spelen.. inte investerare och spalter i kvartalsrapporten

Medlem

Jag tror att spelarna förstår mycket bättre än vad de tror, de är nog bara förvånade över att inte fler spelare är idioter och går på skiten.

100% bojkott på samtliga spel som kommer att ha med detta att göra från min sida, spel för mig är underhållning och inte ett arbete.

Medlem

Om dem börjar mynta digitala spelförsäljningar med NFT så att jag kan sälja och köpa dem skulle jag vara mer intresserad.
Fast då får man ju samma rättigheter som om man köpt spelet fysiskt och så kan vi ju inte ha det.

Medlem
Skrivet av Gneiss:

Jag spelar för underhållning. Tjäna pengar gör jag på jobbet.

Spelarna måste sätta ner foten. Det har gått från Oblivions Horse Armor till FIFA Ultimate Team och nu är vi här. Låt dem inte komma undan med detta också. Bojkott av alla företag som drar in NFTs i spelvärlden.

https://www.youtube.com/watch?v=04eDzj-uKtI

"Gamers" som går samman och bojkottar är en utopi. Det kommer inte ske, vad som däremot kommer ske är att skiten kommer komma in lite här och var tills det inte går att få bort.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

"Gamers" som går samman och bojkottar är en utopi. Det kommer inte ske, vad som däremot kommer ske är att skiten kommer komma in lite här och var tills det inte går att få bort.

Precis. Se bara på förbokningar, exklusiva DLC och allt annat skit som accepteras utan prut. NFT är här för att stanna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

vi tror inte ni förstår hur mycket detta kommer generera pengar åt oss. det är de dom försöker säga alltså? ge oss mer pengar!!

Nä sluta upp med dumheterna nu och börja tänk på att göra era produkter värda dom pengar ni begär av oss gamers istället.

Medlem

Helt verklighetsfrånvända som vanligt. Är riktigt glad att de inte får en spänn av mig sedan minst tio år.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ingen tror NFT och Crypto kommer försvinna.
Ubisoft vill bara vara tidigt ute.
Det finns redan idag spel och "Metaverses" som bygger på NFT och crypto. allt är skit och lockar bara folk som ser det som investering, intenflr själva spelen eller nån tamke på framtida "community".

Alla exempel som finns idag kommer förmodligen 99% av dom inte bli nptt och crasha.
Dagens drakar som ubisoft är så klart intresserade också men tänker mer långsiktigt.
Vi här och nu kansle "avskyr" NFT mm men våra barn och senare kommer det vara helt nsturligt och vida utsprett.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle vara trevligt med en funktion på FZ där man kunde ignorera nyheter med en viss tagg på förstasidan.

Jag blir frustrerad och irriterad vaje gång jag läser om NFT och skulle gärna slippa se det. Men jag gissar att det är just därför FZ väljer att skiva så mycket om NFT för att det triggar känslor och skapar diskussioner.

Medlem

Dom är så roliga asså, titta på vår digitala produkt det är den enda som finns endast ett exemplar av denna finns. Aldrig tidigare har vi här i världen funnits kopior av digitala produkter eller hur

Medlem

fattar inte grejen med digtalt nft, varför ska jag bry mig?

fp
Medlem

Vad menar de med att sälja "ingame prylar" när man är klar med spelet? Kommer man att kunna sälja vidare de prylarna som man köpt för Ubisoft olika spelvalutor, eller fått från lootlådor? Kommer möjligheterna att sälja vidare göra att spelare spenderar mer på micortransaktioner i hopp om att sälja vidare med liten vinst?

För min del får de gärna implemntera och testa NFT i något spel så vi kan se hur det påverkar spelet och ekonomin kring spelet.

Medlem

Kritiken mot NFT påminner om 50-talister som under tidigt 2000-tal var emot internet. Det är inte tekniken som är problemet! Tycker många gör det enkelt för sig i sin inställning.

Kan vi inte vänta och se lite hur de tänkt implementera tekniken i ett spel innan vi går bananas?

123
Skriv svar