GoldenEye 007-achievements dyker upp på Xbox från ingenstans

Robot
GoldenEye 007-achievements dyker upp på Xbox från ingenstans
Medlem

Jag hade hellre sett fristående Bondspel som EAs spel under Ps2-eran (Nightfire osv). Ostiga, men charmiga på sitt sätt!

Goldeneye känns så övergjort vid det här laget med fanremakes på Source och Activisions remake för några år sedan!

Avstängd

Jaså? Må det vara Goldeneye 007 XBLA från 2007 må tro?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hade hellre sett fristående Bondspel som EAs spel under Ps2-eran (Nightfire osv). Ostiga, men charmiga på sitt sätt!

Goldeneye känns så övergjort vid det här laget med fanremakes på Source och Activisions remake för några år sedan!

Vi har ju Hitman-studions 007-spel att se fram emot! Hoppas på mer info eller rentav släpp i år.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jävligt kul om det kommer ut. Känns som att det varit i licenslimbo sen 1997.
Goldeneye måste va ett av de bästa MP-spelen ja kört.
Brukar då och då dra igång en emulator och köra lite versus med vänner.
Fortfarande lika underhållande att clippa igenom en AK47 genom dörrarna och bränna av ett par skott på sina motspelare.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag hade hellre sett fristående Bondspel som EAs spel under Ps2-eran (Nightfire osv). Ostiga, men charmiga på sitt sätt!

Goldeneye känns så övergjort vid det här laget med fanremakes på Source och Activisions remake för några år sedan!

Sen har man ju problemet hur överhypat det kan bli jämfört med resultatet.
Antar att det kommer vara en remake av spelet, men kommer dagens spelare bli nöjda?

Medlem

släpps det til pc?

Medlem

Jättekul att höra! Brukar lira igenom golden eye med 4-5 års mellanrum sen 97. Är nåt med vapnen, banorna och musiken som gör spelet så bra och unikt.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Sen har man ju problemet hur överhypat det kan bli jämfört med resultatet.
Antar att det kommer vara en remake av spelet, men kommer dagens spelare bli nöjda?

Hur var SP-kampanjen? Jag har bara kört det (på tok för mkt) i 4p-splitscreen men jag tror det gör sig bättre som ett nostalgiskt minne

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Vi har ju Hitman-studions 007-spel att se fram emot! Hoppas på mer info eller rentav släpp i år.

Japp, det ska bli riktigt kul att få höra mer om det. Det har släppts alldeles för lite Bond-spel de senaste åren. Franchisen är ju som gjord för spelformat!

Skrivet av zhapp:

Hur var SP-kampanjen? Jag har bara kört det (på tok för mkt) i 4p-splitscreen men jag tror det gör sig bättre som ett nostalgiskt minne

SP är en röra om man jämför med dagens spel. Inga tydliga riktlinjer och ganska tråkiga, gråa miljöer. Om man har spelat sedan spelets släpp så vet man ju var alla grejer är, men för en som aldrig har rört spelet så är det väldigt svårt att komma in i det.

Precis som med de flesta spelen från slutet av 90-talet, om man ska vara ärlig.

Medlem

Tror aldrig jag haft så kul med en multiplayer som jag hade med Goldeneye. Det var ju ett tag sen dock och idag tror jag inte riktigt det håller.

Medlem

Kul men tror att det här är ett symtom av en kroniskt nostalgisjuka hos spelutvecklarna.

Skribent
Skrivet av Jozo:

Japp, det ska bli riktigt kul att få höra mer om det. Det har släppts alldeles för lite Bond-spel de senaste åren. Franchisen är ju som gjord för spelformat!

SP är en röra om man jämför med dagens spel. Inga tydliga riktlinjer och ganska tråkiga, gråa miljöer. Om man har spelat sedan spelets släpp så vet man ju var alla grejer är, men för en som aldrig har rört spelet så är det väldigt svårt att komma in i det.

Precis som med de flesta spelen från slutet av 90-talet, om man ska vara ärlig.

Fast jag vet inte om jag håller med här? Det finns inga pilar och blinkade markeringar, men banorna är utformade så det faktiskt känns som platser istället för "spelarbanor". Det är annorlunda än idag, men jag tycker nog inte det är svårare att komma in i. Man måste bara tänka lite annorlunda och inte förlita sig på att spelet berättar exakt vad du ska göra. Samtidigt är sakerna på logiska ställen. Letar man efter en hårddisk så finns den antagligen i server-rummet längst ned i basen, medan det viktig dokumentet finns på ett av kontoren i en låda.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Remake på Tomorrow never dies (som fanns till N64), eller är det föregångaren Golden eye som kom till Super nintendo?!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast jag vet inte om jag håller med här? Det finns inga pilar och blinkade markeringar, men banorna är utformade så det faktiskt känns som platser istället för "spelarbanor". Det är annorlunda än idag, men jag tycker nog inte det är svårare att komma in i. Man måste bara tänka lite annorlunda och inte förlita sig på att spelet berättar exakt vad du ska göra. Samtidigt är sakerna på logiska ställen. Letar man efter en hårddisk så finns den antagligen i server-rummet längst ned i basen, medan det viktig dokumentet finns på ett av kontoren i en låda.

Jag har för mig att ja läst att spelets banor designades innan själva uppdragen skapades, så därför finns det en del rum som INTE har något syfte för framstegen i spelet. Föredrar själv hur Goldeneye är utformat, gentemot t ex COD som innebär att gå rakt fram på en linje och trycka på en och samma knapp.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Jag har för mig att ja läst att spelets banor designades innan själva uppdragen skapades, så därför finns det en del rum som INTE har något syfte för framstegen i spelet. Föredrar själv hur Goldeneye är utformat, gentemot t ex COD som innebär att gå rakt fram på en linje och trycka på en och samma knapp.

Ja det känns om så är fallet. Det är lite som första Deus Ex, hade samma känsla där. Byggnaderna jag infiltrerade kändes som platser inte som banor. De tidigare Hitman och senaste tre Hitman-spelen har också lyckads rätt bra med att få känslan av faktiska ställen, snarare än banor.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av zhapp:

Hur var SP-kampanjen? Jag har bara kört det (på tok för mkt) i 4p-splitscreen men jag tror det gör sig bättre som ett nostalgiskt minne

Bland det bästa och mest omspelningsvänliga jag kan tänka mig. Mycket distinkta banor, både vad gäller att de skiljer sig åt mellan varann i känsla, och rent visuellt för spelaren. Nyare spel har blurriga gränser mellan vad som är farbar terräng och vad som bara är "lull-lull", men i GoldenEye ser man på ett föredömligt strikt sätt var man kan/bör röra sig. Detta kommer säkert ryka i en remake dock. Men det tror jag är anledningen att det är ett så populärt speedrunningspel, att det blir så väldans nerkokat till sina striktaste beståndsdelar där rörelser går att nästan perfekt återskapa.

Det är rätt många banor och varje bana har tre svårighetsgrader, där objectivesen oftast skiljer sig åt. Det är ett utmanande spel på högre svårighetsgrader. Det är också oerhört spännande att försöka låsa upp alla fusken, som kräver att man klarar vissa banor på en viss tid, och däri finns också en rejäl utmaning.

Det finns inte heller, som i nyare spel, nån jäkla röst som pratar i någon walkie-talkie och säger vad man ska göra. Inga jobbiga cutscenes, inga railshooter-banor eller flygplansbanor eller nåt sånt. Bara GRUNDGAMEPLAY.

Inaktiv
Skrivet av JonnyBOj:

Remake på Tomorrow never dies (som fanns till N64), eller är det föregångaren Golden eye som kom till Super nintendo?!

Goldeneye och The World is not Enough släpptes till Nintendo 64.
Tomorrow Never Dies fanns dock till Playstation.

Bond spel till Super Nintendo har jag ingen koll på men såg när jag kollade upp att det fanns ett spel som hette James Bond Junior till Super Nintendo.

Inaktiv

Hoppas fortfarande på att Goldeneye kommer till en Nintendo 64 Classic Mini. Något som jag hoppats på sedan det i Tyskland hände.

Medlem

Året verkar börjar bra.

Medlem

GoldenEye 007 på N64 spelade jag som en galning. En av dom bästa spelminnena från barndomen.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Jag har inte spelat Goldeneye jag har däremot sett spelet spelas spedrun eventet GamesDoneQuick och visst verkar det vara ett underhållande spel. Jag har däremot spelat Everything or Nothing, körde visserligen inte klart det men det är ett av de bästa licensbaserade spel jag kört. Det skulle kunna ha varit en James Bond-film, kolla bara på introt nedan, till råga på allt är det EA som var utgivare för spelet. Jag har inte alltid ogillat EA, jag var ett stort fan av dem när jag var yngre.

Men det råder ingen tvekan om att Goldeneye är ett väldigt omtyckt spel, det brukar var med över de bästa spelen som gjorts någonsin. När det kommer till Bond så är det nog inget spel som lyckats bättre och det var det första FPS spelet som visade att det går att göra bra sådana spel även på konsol trots handkontrollen. Halo och många andra FPS spel på konsol hade nog inte sett dagens ljus utan ett spel som Goldeneye som visade att det inte bara går att göra utan att det finns en stor efterfrågan på dem med.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Remake på Tomorrow never dies (som fanns till N64), eller är det föregångaren Golden eye som kom till Super nintendo?!

Golden Eye kom till N64 och inte Super Nintendo

Medlem

Blir sugen att spela det igen. Tur man har ett N64 och rumble pack så man får den där extra känslan.

Medlem

Jag hoppas på att både en remaster/remake och originalet kommer till Microsoft och Nintendos format. Vore najs att ha originalet till N64-online på Switchen, men som sagt, gärna remastern också som läckte för några år sedan (2007 års versionen).

Medlem

Känner inte så mycket hajp för en Golden Eye-remaster direkt. Story:n är redan sönderspelad och multiplayer var otroligt mycket bättre i Perfect Dark. Satsa på det istället!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Känns som det är lite sent nu när denna remaster läckte för ett bra tag sedan.

Medlem

Men var det inte Nintendo som begärde att spelet skulle tas bort från förbudslistan i Tyskland? Kanske kommer det igen till både XB och Switch?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Skribent
Skrivet av Ghost Writer:

Men var det inte Nintendo som begärde att spelet skulle tas bort från förbudslistan i Tyskland? Kanske kommer det igen till både XB och Switch?

Gissningsvis kommer det nog både till Switch och XB om det nu släpps. Tänker i och med att Rare nu är under Xbox, men att spelet släpptes på N64. Sen har ju Nintendo och MS bra relationer nuförtiden, så det blir säkert ett gemensamt släpp där de kan klappa varandra på ryggen lite extra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas man kan komma till den där ön i första banan ”Dam”, utan att behöva använda den där fusk-kassetten som krävdes till N64.

12
Skriv svar