Diskutera - Bästa spelet från 1996-2021?

Medlem
Skrivet av ratdeath:

Ultima Online (1997-2003)
Den upplevelsen går inte att slå, sedan finns det många, många fler bra spel genom åren, även före 1996

Håller med, gick åt många timmar. Spelade endast på gratisservrar.
Fortsatte till och från många efter 2003 men det var alltid med klienterna 2.0.0 eller 2.0.3 och Renaissance .


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

StarCraft: Broodwar

Eftersom att det är svår att bara välja 1, efter det:

LotRO
Dialo 2: LoD
UT
Skyrim


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Medlem
Grand Theft Auto 4

Jag har sagt det många gånger förr och jag säger det igen. GTA 4 från 2008 rankar jag som världens bästa spel genom tiderna.
Ett nytt GTA till en helt ny konsolgeneration som gick till HD var brutalt mäktigt att uppleva. Ny skarp grafik men framförallt var det fysikmotorn som var totalt banbrytande med sin ragdoll och underbara fordonsfysik. Hur bilarna och motorcyklarna hanterades var en fröjd. Glömmer aldrig första gången jag rattade Niko Bellics kusin Roman Bellics svarta slitna taxi. Otroligt feeling. Sedan får man inte glömma den otroligt välskrivna mörka storyn o alla intressanta karaktärer som spelet innehöll.
________________________________________________________________________
Annars håller jag Red Dead Redemption 2 som ett urhäftigt spel med ett produktionsvärde som slår det mesta.
Även The Last of Us 1 och 2 är mästerverk som jag håller otroligt kärt. Shit, glömde nämna The Witcher 3. Fantastiska uppdrag o tung story.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av zymax:

Morrowind

Korrekt!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Bästa spel..

Division 2.. har tagit mest av mitt liv sedan jag avslutade WoW. NU äntligen händer det grejor med spelet.. Men...Älskar världen och spelmotorn.. 2022 is gonna be fantastic

Medlem

Har funderat på en topp 10 lista i 2 år och får inte ihop den men i topp får det bli Last of us.

Medlem

Det finns mängder av spel som skulle kunna toppa min lista. Det spelet jag har haft roligast med är nog Diddy Kong Racing, men det bästa spelet lär stå mellan Ocarina of Time, Metal Gear Solid 3, Beyond Good & Evil och The Last of Us.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

för mig är det Nier Automata följt av Nier replicant

Medlem

Jag uppskattar story och musik mest med spel, Witcher 3 vinner helt klart.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Får nog säga Age of Empires 2. Ett spel som följt med genom alla år.

Medlem

Unreal Tournament.

Det finns en anledning till att det fortfarande finns mängder av aktiva servrar.

Medlem

Castlevania: SOTN är nog topp 3 iaf. Har spelat igenom det ett par gånger per år sen det släpptes.

Medlem

Perfect Dark. N64an loggade inte speltiden (som tur är?) men det är nog det spel utan moddar som jag lagt mest tid på.

Medlem

Starkaste upplevelserna, av olika anledningar kommer nog ändå från: Portal, Half-Life 2, Halo 3 (multiplayer), Shadow of the Colossus, The Last of Us (båda spelen) God of War och Red Dead Redemption 2.

Måste jag välja ett?
Okej.

God of War (2018)

Allt jag älskar med spel som medium. Perfekt på alla fronter.

Medlem
Skrivet av superapan:

EverQuest

Håller med, det spel som lämnat störst avtryck i spelandet.

Medlem

The Elder Scrolls IV: Oblivion (2006), det bästa spelet mänskligheten skapat, genom alla tider.


signatur

Memento Mori

Medlem

The Witcher 3, har spelat mången spel och detta är utan tvekan det bästa. Skyrim, Baldur's Gate 2, Civ V, Half Life 2, WoW, Fallout: NV, Battlefield 4, Deus Ex m.fl kommer nära men toppar inte.

Medlem

Counter-Strike, Wolrld of warcraft,Dota,HL,Unreal,quake,doom,wolfenstein,Command and conquer,Starcraft,Warcraft.

Dying light,dead island,Zelda,megaman,Street fighter,super mario,contra.

Ja listan kan ju göras väldigt lång inget man kan få in på en top 10 helt omöjligt.

Medlem

BioShock.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Finns bara ett spel jag återkommit till hela mitt liv, så jag måste nog svara det. Civilization.
Minns att jag började spela det hos min granne på deras Mac, och sen skaffade det själv till vår 486 dxII från -93/94. Lirat det fortfarande till och från fram tills nu(nyare versioner dock).

Risken finns ju dock att det är nostalgin som pratar.
I övrigt är det svårt….kommer ju nya ”favorit”-spel hela tiden.

Medlem
Medlem

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Medlem

Finns många bra, men måste säga Quake(World). Det är fortfarande överlägset multi-player och något jag alltid återkommer till då och då. StarCraft:BroodWar på andra plats. Spelar det inte ofta själv, men fortfarande det mest underhållande esportspelet.

Medlem

Rätt omöjlig uppgift faktiskt, svårt och sätta ord på när man tex stoppade i sitt 3dfx och körde quake... Man var liksom i sjunde himlen.

Skulle där emot vilja hylla visionärerna som Richard Garriot AkA Lord British, Bill gates, steve jobs, mm utan alla dessa som kanske framstod som lite halv crazy hade vi inte haft vad vi har idag.

Ultima Online kan inte annat att ses som grunden för WoW, EQ you name it. Fortfarande oförstånde hur man ca 93 börjar fundera på ett spel där tusentals connectar i en gemensam värld. Detta där de flesta även saknade internet. Peaken låg på ca 250.000 subs vilket måste varit en helt galen siffra för den tiden.

Dune på Amiga eventuell förfader för kommande rts spel som C & C. Sjukt bra spel.

Diablo genom årtionden har företag på företag försökt i någon form klona sig fram till framgång.

Senare år har som bekant survival spelen & royal äntrat scen, jag är inte speciellt förtjust i dessa MEN visar att visionärerna finns fortfarande där ute bland oss gamers och just det är jag jäkligt tacksam för. Precis som 19xx till 2021 och framåt utan dessa har vi ingenting.

Tack för mej!

Medlem

Det spel jag haft mest skoj med är utan konkurrens WoW, även om det inte är särskilt skoj nu för tiden.

Medlem

Svårt för en del det där med att följa instruktioner och bara välja ett spel.
Sen är det å andra sidan en hopplös uppgift, med tanke på hur många spel som släppts de senaste 25 åren.

Personligen kan jag inte säga annat än Homeworld, även om det finns mååånga kandidater till en topp 10-lista. ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Mycket enkelt: Final Fantasy VII.

Medlem

Efter nästan 3000 timmars speltid så måste jag svara Diablo 3

Medlem

Fallout: New Vegas . Bästa spelet i bästa spelserien.

Skriv svar