Medlem
Skrivet av Ruffles:

Men alltså... Det måste ha blivit något fel med Game Pass-installationen, både menyer och tal är på tyska och jag kan f-n inte ändra det. Jag har valt engelska i inställningarna men tyskan är också förinstallerad och jag blir inte av med den.

Jag kan bara inte spela Halo när Master Chief (och alla andra pratar) tyska. Det går inte!

Måste jag avinstallera och göra om hela installationen?

Samma här. 😡💩

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

In i menyn och tryck Y. Där kan du välja att installera engelska språkpaketet. Väldigt märkligt att det inte finns där från början.

Får testa det. 🤔

Medlem
Skrivet av Över45:

Får testa det. 🤔

Nu minns jag inte om det var från huvudmenyn eller om man först måste gå in i inställningarna och där trycka Y. Man kan i vilket fall som helst installera engelska språkpaketet. 2 GB låg det på. Men testa dig fram. Jag hade samma problem.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av r4v3nl0rd:

In i menyn och tryck Y. Där kan du välja att installera engelska språkpaketet. Väldigt märkligt att det inte finns där från början.

Både engelska och tyska är installerade och jag kan inte göra några ändringar. De finns där ibockade båda två och jag kan inte ta bort någon av dem. Det är konstigt att den ha förvalt tyska också när båda uppenbarligen är installerade.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av r4v3nl0rd:

Nu minns jag inte om det var från huvudmenyn eller om man först måste gå in i inställningarna och där trycka Y. Man kan i vilket fall som helst installera engelska språkpaketet. 2 GB låg det på. Men testa dig fram. Jag hade samma problem.

Jäkla skumt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Finns inga rättvisa betyg smaken är ju som baken! Blev förvånad att Gamereactor gav spelet så bra betyg. Men frågan är om vi ens behöver recensioner på spel när man kan testa själv på Gamepass och snart också även med Playstations svar på Gamepass. I framtiden när vi bara prenumererar på spel och inte köper längre (tror att det är åt det hållet vi är påväg) så kanske det räcker med en artikel om ett spel osv? Bara en tanke. Hur som helst är jag taggad på Halo gillade multiplayer som satan men det är kampanjen jag har väntat på

Det finns måhända inga rättvisa betyg, men i just detta specifika fall råder det betygsinflation där merparten av allt de recenserar (i synnerhet hårdvara och prylar) kammar hem nior och tior, förmodligen för att glädja företagen som ger chefredaktören prylarna. Gamereactor har blivit en reklamsida snarare än en seriös spelsajt. Det är tur att FZ inte har hamnat i den fällan.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Men det va mig självaste...jag har tyska oxå, Nog första gången jag ser att tyska är default språk, hur tänkte de där?

Medlem

Stört skön känsla i spelet! Jag är inte jätteintresserad av storyn men spelmekaniken känns oerhört slipad. Vapen och strider känns hur bra som helst.

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Både engelska och tyska är installerade och jag kan inte göra några ändringar. De finns där ibockade båda två och jag kan inte ta bort någon av dem. Det är konstigt att den ha förvalt tyska också när båda uppenbarligen är installerade.

Skrivet av Gaara:

Men det va mig självaste...jag har tyska oxå, Nog första gången jag ser att tyska är default språk, hur tänkte de där?

Ni som har fått spelet på tyska, har ni xboxen på svenska? Var något Rallyspel jag installerade tidigare och då var spelet på tyska, gick inte ändra. Men när jag sen ändrade om så gränssnittet blev engelska ute i dashboarden så blev det engelska i spelet också.

Mitt spel är nämligen på engelska och har inte ändrat om dashboarden sedan det där rallyspelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lampis:

Det finns måhända inga rättvisa betyg, men i just detta specifika fall råder det betygsinflation där merparten av allt de recenserar (i synnerhet hårdvara och prylar) kammar hem nior och tior, förmodligen för att glädja företagen som ger chefredaktören prylarna. Gamereactor har blivit en reklamsida snarare än en seriös spelsajt. Det är tur att FZ inte har hamnat i den fällan.

Det håller jag faktiskt med om har tappat både intresse och förtroende för den sidan för länge sen!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ni som har fått spelet på tyska, har ni xboxen på svenska? Var något Rallyspel jag installerade tidigare och då var spelet på tyska, gick inte ändra. Men när jag sen ändrade om så gränssnittet blev engelska ute i dashboarden så blev det engelska i spelet också.

Mitt spel är nämligen på engelska och har inte ändrat om dashboarden sedan det där rallyspelet.

Jajamensan, Xboxen på svenska. Efter installerat English och startat om spelet så blev det på engelska automatiskt sen gick det gå in i settings igen och avinstallera Tyska språket så spara man in på lite utrymme

Medlem

Det var längesedan jag blev så avundsjuk på alla som har Xbox. Grappling-hooken… det var droppen.

Jag känner dock en person som har Xbox!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Grappling-hooken är riktigt skön faktiskt!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jäkla skumt.

Löste det sig? Det SKA gå att fixa.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ni som har fått spelet på tyska, har ni xboxen på svenska? Var något Rallyspel jag installerade tidigare och då var spelet på tyska, gick inte ändra. Men när jag sen ändrade om så gränssnittet blev engelska ute i dashboarden så blev det engelska i spelet också.

Mitt spel är nämligen på engelska och har inte ändrat om dashboarden sedan det där rallyspelet.

Bra tips! Men jag har svenska på min dashboard så jag tror inte att det har med varandra att göra. :-/


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av r4v3nl0rd:

Löste det sig? Det SKA gå att fixa.

Nix... Både engelska och tyska är installerat. Jag ändrar till engelska som röst- och textspråk, den säger att det kommer ändras när spelet startas om. Jag startar om konsolen men inget händer. Fortfarande Deutschland über alles här. Jag tror att jag ska avinstallera och installera spelet igen i kväll så får vi se.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd
Skrivet av Löfbergs lila:

Hur e d nu, är multiplayer helt F2P även utan Gamepass/Gold?

Jepp. Borde vara det. MS tog bort deras gold krav för f2p titlar tidigare i år.
Däremot så borde du, om jag förstått det rätt, få diverse extra unlocks och xp-boosts och dylikt om du har en gamepass sub.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Hur e d nu, är multiplayer helt F2P även utan Gamepass/Gold?

Sitter med mobilen så orkar inte leta upp källor.

Men jag är väldigt säker på att jag läste någon gång för något/några år sedan f2p spel inte längre kräver Xbox live Gold för att köras multiplayer. Kan hända att det är ett undantag i detta fallet eftersom spelet i sin helhet inte är f2p.

Medlem
Skrivet av lampis:

Gamereactor har blivit en reklamsida snarare än en seriös spelsajt.

Kanske stating the obvious, men Gamereactor började som en reklamfinansierad gratistidning som delades ut i spel och elektronikbutiker. Så en reklamsida har det alltid varit. Men eftersom vi inte är så bortskämda med bra svenska recensioner så läser jag både här och på Gamereactor.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nix... Både engelska och tyska är installerat. Jag ändrar till engelska som röst- och textspråk, den säger att det kommer ändras när spelet startas om. Jag startar om konsolen men inget händer. Fortfarande Deutschland über alles här. Jag tror att jag ska avinstallera och installera spelet igen i kväll så får vi se.

Testa starta om spelet, inte konsollen. Spelen har väl quick resume så de stängs ju inte ner när du bara startar om konsol

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Både engelska och tyska är installerade och jag kan inte göra några ändringar. De finns där ibockade båda två och jag kan inte ta bort någon av dem. Det är konstigt att den ha förvalt tyska också när båda uppenbarligen är installerade.

Samma sak på MCC, av någon anledning är det alltid på tyska när jag installerat skiten....

Medlem

Jaha, och nu vägrar spelet starta, när jag trycker "Spela" drar den istället igång Windows Store.

Någon som har samma fel?


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Shit vad härligt det är. Movement och gunplay känns jättebra. Ljudet är fantastiskt med.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av greb1989:

Samma sak på MCC, av någon anledning är det alltid på tyska när jag installerat skiten....

Helt bisarrt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Det här stämde inte.

Mitt gp hade visst redan gått ut och d går inte ladda ner multiplayer utan att joina ultimate.

Är ganska säker på att du gör nåt fel. MP är väl 100% F2P?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Helt bisarrt.

Har du testat att installera om spelet, installera språkpaket och sen stänga ner spelet fullständigt och starta om? Alltså ingen Quick Resume.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Det här stämde inte.

Mitt gp hade visst redan gått ut och jag kan inte ladda ner multiplayer utan att joina ultimate.

Starta om din konsol och testa igen. Det skall var helt gratis med mp.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Det här stämde inte.

Mitt gp hade visst redan gått ut och d går inte ladda ner multiplayer utan att joina ultimate.

Ok då är det nog som sagt ett undantag för att hela spelet inte är f2p.

Edit Du ska kunna köra.
"You do not need an active Xbox Live Gold or Game Pass subscription to play Halo Infinite multiplayer online on any platform. It is free-to-play for anyone with a free Xbox account anywhere it is available."

https://support.halowaypoint.com/hc/en-us/articles/4407648901...

Medlem

Hunnit spela en nu. Jag har inte spelat serien sedan Halo: Combat Evolved på första xboxen, men det här har klart potential. Grafiken är inte fantastisk, men helt ok, däremot är det en väldigt härlig tyngd i ljudet och på vibrationerna, som ger tyngd åt spelet.

Får ganska mycket Quake II vibbar, vilket är en bra sak. Ska bli väldigt intressant att se hur det utvecklar sig när spelet öppnar upp mer.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Finns ingenting som dödar mitt intresse lika fort som en poänglös open world, generiska fiender och en lika generisk rymdberättelse. Kombinera det med grafik som snarare går att likna med Halo 3 än någonting från modern tid samt crossplay-multiplayer som ger folk fördelar för att spela med handkontroll så landar det väl i någon konsolsörja jag mer än gärna hoppar över.

Open world-delen är inte på långa vägar Breath of the Wild-fantastisk men definitivt Metro Exodus-bra, dvs adekvat/kompetent och är en aspekt jag absolut inte är villig avfärda som poänglös. Att spelet ser ut som Halo 3 är dock vare sig särskillt rättvist eller korrekt poängterat då Infinite är både mer modernt, finslipat och i tillfälle också helt vansinnigt mycket snyggare. Att covenanterna (en av världens mest älskade och intelligenta spelfiender) är generiska är inget jag skriver under på heller, och nu är de dessutom smartare och dödligare än någonsin. Multiplayer-aspeken är mycket riktigt obalancerad pga. cross-play men handkontroll-spelare skulle dominera PC-spelare pga. lite auto aim-assistans, är bara orimligt och inte så lite verklighetsfrånvänt.

Skriv svar