GTA Definitive Edition: Saker som jag gillar och inte gillar. (Har inte spelat det än)

Inaktiv
GTA Definitive Edition: Saker som jag gillar och inte gillar. (Har inte spelat det än)

Den 7 december kommer Grand Theft Auto: The Trilogy: The Definitive Edition att släppas fysiskt och jag längtar väldigt mycket efter att få spela dessa spelen igen.

Den 11 november kom det digitalt och jag har försökt kolla på vissa video klipp om hur spelen verkar fungera och jag kan väl säga att jag både har blivit positivt överraskad som att jag har blivit lite besviken.
Ska börja med det som jag blev besviken över.

Multiplayer
Det går inte längre att spela multiplayer i Grand Theft Auto: San Andreas, något som jag tyckte var roligt. Hade gärna sett att man fortfarande hade kunnat göra det fast online.

Ramla genom marken
Det har tagits bort vissa buggar ur spelen, inget som jag direkt brydde mig om men är ändå glad att det har fixats till, det som är synd istället är att det har uppstått nya buggar.
Nu vet inte jag om detta bara är till exempelvis PC eller något annat, eller om det är till alla versioner men har sett videoklipp där man på flera ställen i Grand Theft Auto III kan ramla genom marken och i Grand Theft: Auto San Andreas fanns det en osynlig bro, samt att i Grand Theft Auto III var avspärrningarna vid första bron i början av spelet också osynliga.
Detta är buggar som verkligen borde fixas till oavsett om det finns med på alla (till alla konsoler) versioner eller bara någon enstaka version.

Det har även varit de som stört sig på regnet och grafiken men det är nog inget som jag kommer bry mig om, därför tar jag inte med det som ett minus eftersom i mina ögon så ser det ändå mycket snyggare ut än originalen.

Nu går jag vidare med saker som jag kommer gilla med de nya versionerna.

Laddningstider mellan öarna är borta.
I originalen av Grand Theft Auto III och Vice City så behövde spelen ladda upp den nya ön som man åkte över till. I GTA III var det tre olika stora öar medan i Vice City så var det bara två stora öar som man kunde besöka i städerna.
Detta har även resulterat i att ett spöktorn har försvunnit i Vice City hörde jag.
I originalen så kunde man se ett torn på den ena ön där man inte var men när man åkte över dit så var tornet borta. Nu när båda öarna är färdigladdade från början eller vad man ska kalla det så ser man inte längre det tornet.

Saker har tagits bort och ändrats
Det finns mycket som har ändrats som exempelvis sydstatsflaggorna som ersatts och även den kända spökstaden i GTA III har tagits bort.
Den stora ön som dolde spökstaden har också dekorerats med träd och hus (kulisser) så att det ska se mer levande ut där än vad det gjorde tidigare.
Sen har det tagits bort låtar men det tycker jag både kan vara dåligt och bra. Det hade varit bättre om de hade lagt till nya låtar istället.

Nya funktioner från GTA V
Sen det bästa av allt som egentligen är en väldigt stor anledning till att jag kommer köpa den här trilogin och det är alla nya funktioner i spelen.
Man styr som i GTA V och sen väljer man radiostation och vapen som i GTA V.
Sen får man inte glömma att man har fått GPS i spelen och att man kan direkt starta om ett misslyckat uppdrag.
Alla dessa nya funktioner kommer göra spelandet mycket mer värt än vad det var original.

Nu får man bara hoppas att Grand Theft Auto: Liberty City Stories och Vice City Stories också får sig en remaster eller helst en remake så att alla GTA III berättelserna är samlade till modern hårdvara.
Men troligtvis blir det väl Grand Theft Auto IV istället som får sig en remaster.

Medlem

fan när rockstar blir "woke" eller så är det lika bra att sluta spela deras spel .

1
Skriv svar