Diskutera – Vilket spel har bäst musik?

Robot
Diskutera – Vilket spel har bäst musik?
Frilansare

Haha, "Sjung ut, gubbjävel" lät det i mina öron. De som vet vet.

Medlem
Medlem

Metroid Prime.

Medlem

Svårt. Jag gillade Witcher 3.
Men också WoW Classic.
Doom 2016 också!
Elder Scrolls serien har också några mysiga bitar.

Medlem

Quake såklart

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha, "Sjung ut, gubbjävel" lät det i mina öron. De som vet vet.

Jag vet;)

Medlem

För mig är det till hundra procent ett Final Fantasy. Vilket av de vet jag inte riktigt, men jag lutar nog åt Final Fantasy 9.

Medlem

Jag älskar musiken i monkey Island serien!

Medlem
Medlem

Unreal Tournament

Medlem

Doom, wolfenstein och deep stone lullaby från destiny. 👍❤️

Medlem

Psygnosis - Shadow of the beast, dödsmusiken

Svårt det här då det finns många spel med fantastisk musik, men säger Silent Hill 2.

Medlem

Max Payne och Stellaris är två personliga favoriter, bland många. Lyssnar bara på spelmusik när jag jobbar.

Medlem

"Jets n' Guns" om det gäller orginalmusik.
men nysläppta "Guardians of the Galaxy" har ett kickass soundtrack också


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av Luciphear:

För mig är det till hundra procent ett Final Fantasy. Vilket av de vet jag inte riktigt, men jag lutar nog åt Final Fantasy 9.

Kan bara instämma. Final Fantasy IX har ett helt magiskt soundtrack.

Medlem

Oh my, det går nog inte svara på. Dancing mad är ju t.ex. exceptionellt bra, men tristram låten är ju underbar den med. Eller som nu idag har jag suttit och lyssnat på Valheim OSTn. Eller varför inte lite dungeon siege? Eller som någon annan nämnde så har ju Final Fantasy episk musik. Chrono trigger, musiken till chrono cross.

Nä, går inte svara på helt enkelt.

Medlem

Cyberpunk har helt otroligt soundtrack, och då syftar jag på spelmusiken och inte musiken från de olika artisterna.
Den här, bland annat, brukar jag lyssna på när jag jobbar: https://youtu.be/w8XhYjzHGF4

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha, "Sjung ut, gubbjävel" lät det i mina öron. De som vet vet.

Kan det vara en klassisk julskiva ?

OT Megaman serien. Megaman 2 är legendariskt bra 👍

Frilansare
Skrivet av Arty:

Kan det vara en klassisk julskiva ?

OT Megaman serien. Megaman 2 är legendariskt bra 👍

Kan vara det!

It's not a lake, it's an ocean

Många.

Shenmue I-II är definitivt en favorit, ett helt fantastiskt soundtrack med många sköna låtar.

Halo hör också dit, men då handlar det främst om ledmotivet.

Akira Yamaokas verk i Silent Hill-spelen är också en höjdpunkt. Passar så oerhört bra med spelens mörka teman men går att lyssna på annars också.

Och Sonic the Hedgehog, de gamla Mega Drive-spelen har hur många bra låtar som helst.

Slutligen ett tips: Terminator: Resistance kan ha den bästa versionen av Terminator-ledmotivet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

För mig personligen så skulle jag nog säga att det står mellan RDR2, Nier, FF7 Remake & Witcher 3

Medlem

Turrican 2 till Amiga.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

GTA Vice City

Medlem

Omöjlig fråga, fullständigt omöjlig, finns för mycket riktigt bra att välja på i alla möjliga genrer både vad gäller musikstil och typ av spel. Så jag tar en på måfå som ändå är lite annorlunda:

Medlem

Hunt: Showdown har nyligen tagit över den titeln för min del. Började spela i somras så vet inte hur det var innan men de två senaste eventen har i alla fall kommit med ny originalmusik från bandet Crytek jobbar med, alltid riktigt bra.

Medlem

Min top3-lista ser ut så här. Har soundtracken i mobilen och vet inte hur många gångar jag har lyssnat igenom dom under årens lopp.

  1. Chrono Cross

  2. Castlevania: Symphony of the Night

  3. NieR (originalet från 2010, inte nyversionen från 2021)

Chrono Cross får ytterligare en pluspoäng för att min far lyssnar på det glatt i bilen, och han har aldrig ens spelat spelet.

Medlem

WoW
Megaman 2,
Symphony of the night,
Silent hill 2,
Demon Souls remake

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Min top3-lista ser ut så här. Har soundtracken i mobilen och vet inte hur många gångar jag har lyssnat igenom dom under årens lopp.

  1. Chrono Cross

  2. Castlevania: Symphony of the Night

  3. NieR (originalet från 2010, inte nyversionen från 2021)

Chrono Cross får ytterligare en pluspoäng för att min far lyssnar på det glatt i bilen, och han har aldrig ens spelat spelet.

Håller också Chrono Cross väldigt högt. Ruggigt bra!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar