Medlem
Highfleet

MicroProse verkar tillbaka med råge, förutom Carrier Command 2 så har de flertalet intressanta spel på gång. Däribland "Regiment" som verkar vara en blandning av Company of Heroes och Wargame.

Men mer intressant är spelet Highfleet som släpptes nyligt.

Verkar vara någon sorts dieselpunk-värld där man chefar över en flotta flygande fort som drar fram över ett postapocalyptiskt landskap i jakt på de sista kärnkraftreaktorer som fortfarande är i bruk.

Spelet är uppdelat i en strategidel där man styr och stället allt som har sina skepp till, såsom reparationer, uppgraderingar, vart hur och när de flyger osv, samt en taktiskt stridsdel som mest liknar ett 80-tals shoot-em-up fast långsammare och mer taktiskt.
Mysig och bra grafik, riktigt läckers ljud och en hel del slumpmässiga händelser ger ett högt omspelningsvärde.
Allt som allt verkar spelet oerhört stämningsfullt och med massor av gameplay för liten peng.

Jag har inte testat själv än, men detta blir nästa köp för min del!
Har inte läst om det här på FZ (eller iaf missat det) så tänkte jag postar en notis om det här.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Har haft det på wishlisten ett tag och lär nog slå till jag med framöver.

Mycket annat spela nu dock med nyligen släppta Humankind + att jag fallit tillbaka i Starsector-träsket. Nyss kom dessutom Twelve Minutes och inom några veckor har både Pyschonauts 2 och Pathfinder 2 kommit. Puh.

Hur som helst känns Highfleet som ett spel helt i min smak. Redan kliat i köpfingret, men men.

1
Skriv svar