Rykte: Nytt South Park på gång

Robot
Rykte: Nytt South Park på gång

Påstås vara ett "3d-spel".

#south-park


Medlem

Personligen ser jag hellre att de fortsätter i samma spår som tidigare fantastiskt underhållande spel.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Personligen ser jag hellre att de fortsätter i samma spår som tidigare fantastiskt underhållande spel.

Samma här. Kändes som att spela igenom ett långt avsnitt. 3D skulle bara förstöra den känslan.

Medlem

Jaaaaa!
Fast, även jag vill att de fortsätter i samma spår.

Medlem

Älskade dessa spel. Fruktansvärt roligt.

Skribent

Frågan är vilket tema den kan köra på denna gång? Superhjältar var ju som på tapeten förra spelet. Vad har vi idag som där "inne"? Kanske något åt Scifi eller cyperpunk-hållet?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Wille_3:

Jaaaaa!
Fast, även jag vill att de fortsätter i samma spår.

+1, estetiken i The Stick of Truth och The Fractured But Whole var helt perfekt, kändes som att vara med i två långfilmer. Ska de ta klivet in i 3D får karaktärerna gärna vara 2D-sprites.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ska vi gissa på ett horror-tema med South Park spin den här gången? Zombier, vampyrer, new jersey-bor och andra monster, typ.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Samma stil som dom kör på nya introt vore fett..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Ska vi gissa på ett horror-tema med South Park spin den här gången? Zombier, vampyrer, new jersey-bor och andra monster, typ.

Jag hade gärna sett ett fokus på social media och extremister från alla dess håll.
Antar att det skulle kunna ingå i horror-temat förstås.

Medlem

Det här bekräftar bara att världen är en simulering.
Började spela 2:an för ca veckor sedan och i fredags så hörde en kompis av sig som jag inte träffat på typ 10 år och ville ses(han är ett stort South Park fan), i förrgår så vart jag klar med 2:an och expansionerna, igår så dyker Last girls upp på Netflix och jag hade inte ens hört talats om konceptet "last girl" innan expansionen till 2:an eller att det fanns en film som byggde på konceptet och idag så får man reda på att det helt plötsligt ska komma en uppföjare.

Allt hänger ihop för bra helt enkelt, Matrix kanske inte bara var en film.

Medlem

Någon mer än jag som minns South Park-spelet från 1998? Också det i 3d!

inK
Medlem
Skrivet av shadek:

Någon mer än jag som minns South Park-spelet från 1998? Också det i 3d!

https://www.youtube.com/watch?v=c-qD6vvjYVc

Självklart!
Gula snöbollar!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

Ska vi gissa på ett horror-tema med South Park spin den här gången? Zombier, vampyrer, new jersey-bor och andra monster, typ.

Skrivet av jeppe109:

Jag hade gärna sett ett fokus på social media och extremister från alla dess håll.
Antar att det skulle kunna ingå i horror-temat förstås.

Vampyrer var expansion 2 till Fractured but whole, skräck var expansion 3.
Zombies var väl en ganska stor del i Stick of thruth, har lite vagt minne av det spelet.

Social media och extremister har väl alltid varit en stor del av South park?
Rövmonster och domedags monster fanns med i Fractured but whole.

Det här påminner lite om avsnittet "Simpsons already did it" med Professor Chaos☺

Slutet på Fractured but whole hintade om att man kanske skulle spela som ond framöver, tror inte det var så värst seriöst, men i alla fall. Kanske var tänkt som en expansion?

Trophies till Fractured but whole är tyvärr lite kassa BTW...
Man måste spela om hela spelet, man behöver klara det på en viss svårighetsgrad och några trophies är typ omöjliga att lista ut, så man måste välja "show throphy", vilket i vanliga fall bara ska vara till för spoiler känsligt material.
Riktigt bra annars, gillade det mycket mer än 1:an.

Medlem

Vill ha ett nytt South Park Rally 😎

Inaktiv

Sjysst. Fractured butthole var ett bra lir. Fångade South park känslan perfekt. Spelade det på svåraste dock, lite låg svårighetsgrad annars men skoj att ta platium i det.

Medlem

Bekräftat:

"One nugget of news from our colleagues on the Hollywood beat: South Park creators Trey Parker and Matt Stone are making a new video game (in addition to a whopping 14 new movies). The game is under development by an in-house studio, Stone told Bloomberg’s Lucas Shaw in an email. The previous two games, both well-received role-playing games, were published by Ubisoft Entertainment SA, which did not respond to a request for comment."

https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2021-08-06/ace-att...

Har bara lirat Stick of Truth, mysigt spel. Fractured But Whole ligger i backloggen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Gnällkuk

Utmärkta nyheter! Jävligt roligt att tegrity farm blir verklighet också :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av shadek:

Någon mer än jag som minns South Park-spelet från 1998? Också det i 3d!

https://www.youtube.com/watch?v=c-qD6vvjYVc

Jag tänkte främst på N64-spelen *shudder* Varför släppa South Park till N64 om man ändå måste censurera bort nästan allt som folk förknippar med South Park?

Skribent
Skrivet av androsynth:

Jag tänkte främst på N64-spelen *shudder* Varför släppa South Park till N64 om man ändå måste censurera bort nästan allt som folk förknippar med South Park?

Det här var ju också spännande med tanke på att Conker släpptes till N64, och där höll de ju inte igen för fem öre med satiren.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar